Gå til innhold

VG=Pravde, den nye feminismen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ble mye bråk da en lokalavis lagde en karikaturtegning av vår nye utenriksminister Ine Eriksen Søreide. Mange mente det var uakseptabelt å lage en karikaturtegning av en kvinnelig utenriksminister, selv om den var svært treffende når det kom til Norges forhold til USA. 

http://www.nettavisen.no/nyheter/karikaturtegning-av-ine-marie-eriksen-sreide-setter-sinnene-i-kok/3423382652.html

Uansett, VG har tydeligvis sett hva slags artikler feministene ønsker og har laget den reneste Pravda-artikkelen om Ine Eriksen. I stedet for å være den fjerde statsmakt og granske den norske makten har VG valgt å lage en artikkel om hvor fantastisk Ine Eriksen er. Ine Eriksen er en hardtarbeidende dame som alle liker og  en som har fokus på å hjelpe andre mennesker.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/arbeiderdatteren-som-ble-utenriksminister-jeg-har-alltid-jobbet-hardt/a/24168502/

Tragisk om det er slik at man ikke skal gjøre annet enn å hylle makten så lenge det er snakk om kvinner som har makten. 

Anonymkode: a3cb6...0a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å sutr over at en kvinne har fått litt makt nå da. 

Anonymkode: 8b5eb...622

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Slutt å sutr over at en kvinne har fått litt makt nå da. 

Anonymkode: 8b5eb...622

Der kom hersketeknikker som stråmenn og persondebatt. Ikke uventet. ;)

Anonymkode: a3cb6...0a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Der kom hersketeknikker som stråmenn og persondebatt. Ikke uventet. ;)

Anonymkode: a3cb6...0a6

:hoho: Hva kaller du ditt eget innlegg/tråd?

Anonymkode: 9543a...969

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

:hoho: Hva kaller du ditt eget innlegg/tråd?

Anonymkode: 9543a...969

Medie-, ideologi- og samfunnskritikk. ;)

Anonymkode: a3cb6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det være feminisme å påpeke mye positivt på en kvinne? 
Ville det vært manimist svada å påpeke noe positivt om en mann? 
Karikatur tegningen om henne var sexistisk og ville aldri blitt lagd om en mannlig utenriksminister uansett hvor mye "kuk" du mener norge suger USA. For det var det tegningen illustrerte. Ine Eriksen som kvinne suge kuk på to menn. Såklart helt uakseptabel tegning. 

Ine Eriksen ER en fantastisk og hardtarbeidene kvinne, så hvorfor er det ekstremt å påpeke det? 
Føler du deg trua og mindreverdt bare fordi det er en kvinne som får skryt ? 
 


 

 

Anonymkode: 0c5eb...488

Ryddet for bilde med opphavsrett.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk om det er slik at man ikke skal gjøre annet enn å hylle makten så lenge det er snakk om kvinner som har makten. 

Anonymkode: a3cb6...0a6

Du skal ha for at du forsøkte å skape en seriøs debatt på KG. Av svarene ser du at nivået her ikke har det intellektuelle nivå som kreves for å føre en debatt som du legger opp til. Mye tyder på at det har med antall kvinnelige deltakere å gjøre, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Horten Market skrev:

Du skal ha for at du forsøkte å skape en seriøs debatt på KG. Av svarene ser du at nivået her ikke har det intellektuelle nivå som kreves for å føre en debatt som du legger opp til. Mye tyder på at det har med antall kvinnelige deltakere å gjøre, dessverre.

Jah, dritseriøst å skrive at denne tegningen var heeeelt stueren. 

Du fornekter deg aldri du :) Er så.drittlei menn som deg. 

 

Anonymkode: 49202...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette har så mye med feminisme å gjøre, som at ekstrem-sentrumsmediene elsker å kaste seg på kne for maktpersoner - spesielt hvis disse maktpersonene også kaster seg på kne for, og deltar i, USAs krigsforbrytende imperialisme.

Kvalmende intervju på Dagsnytt 18 på fredag. Langt segment hvor de tre nye utenriks/forsvarsministrene får sitte og prate uimotsagt, annet en fra en hyggelig journalist som ikke har peiling på utenriks/forsvarspolitikk. Debattprogram meg i rumpa.

Tegningen av Søreide var forøvrig i dårlig smak og klart sexistisk. Tegneren sa jo selv at han ikke ville tegnet det slik hvis hun hadde vært en mann. Hvorfor ikke? Ikke at jeg ble særlig støtt eller at denne tegningen var helt ekstrem altså. Men det finnes bedre måter å få fram sitt (gode!) poeng på.

Endret av Nicathv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nicathv skrev:

Tror ikke dette har så mye med feminisme å gjøre

Du tror ikke det har med feminisme å gjøre at feminister kommer med drapstrusler mot tegneren?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjølhale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Horten Market skrev:

Du tror ikke det har med feminisme å gjøre at feminister kommer med drapstrusler mot tegneren?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjølhale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

Trådstarter skriver om VGs vinkling, og det var det jeg kommenterte.

Endret av Nicathv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicathv skrev:

Trådstarter skriver om VGs vinkling, og det var det jeg kommenterte.

Du tror ikke at en rabiat maktgruppe som kommer med drapstrusler kan gjøre at journalister legger bånd på seg? Det er det TS tar opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Horten Market skrev:

Du tror ikke at en rabiat maktgruppe som kommer med drapstrusler kan gjøre at journalister legger bånd på seg? Det er det TS tar opp.

Hvis du seriøst tror at VGs journalister lager en hyllest-artikkel av en maktperson fordi de er redde for voldelige feminister, så er du enda sprøere en jeg trodde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Nicathv skrev:

Hvis du seriøst tror at VGs journalister lager en hyllest-artikkel av en maktperson fordi de er redde for voldelige feminister, så er du enda sprøere en jeg trodde.

Eller kanskje du ikke har skjønt makten som ligger i feminismens uthengningskultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Horten Market skrev:

Eller kanskje du ikke har skjønt makten som ligger i feminismens uthengningskultur.

Jada, alt ondt her i verden er pga feminisme.

Visste du forresten at de fleste som stemte på Hitler var feminister? Det var fordi de ville at flest mulig hvite europeiske menn skulle dø i krig. :roll: For ikke å snakke om hvordan det var feminister som brukte sin onde kvinnelige sjarm og uthengig for å få en gjeng intetanende menn til å kapre noen fly for 16 år sida. Tenk på det - hvorfor var det ingen kvinnelige kaprere? NETTOPP! Sånn at ingen skulle mistenke de onde onde feministene!!11!!1111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, Horten Market said:

Du skal ha for at du forsøkte å skape en seriøs debatt på KG. Av svarene ser du at nivået her ikke har det intellektuelle nivå som kreves for å føre en debatt som du legger opp til. Mye tyder på at det har med antall kvinnelige deltakere å gjøre, dessverre.

 

7 hours ago, Horten Market said:

Du tror ikke det har med feminisme å gjøre at feminister kommer med drapstrusler mot tegneren?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjølhale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

 

6 hours ago, Horten Market said:

Du tror ikke at en rabiat maktgruppe som kommer med drapstrusler kan gjøre at journalister legger bånd på seg? Det er det TS tar opp.

 

6 hours ago, Horten Market said:

Eller kanskje du ikke har skjønt makten som ligger i feminismens uthengningskultur.

Takk, trodde egentlig dette var innlysende, men ser at du er den eneste som har forstått hvordan drapstrusler og uthengning truer pressefriheten. 

7 hours ago, Nicathv said:

Tror ikke dette har så mye med feminisme å gjøre, som at ekstrem-sentrumsmediene elsker å kaste seg på kne for maktpersoner - spesielt hvis disse maktpersonene også kaster seg på kne for, og deltar i, USAs krigsforbrytende imperialisme.

Kvalmende intervju på Dagsnytt 18 på fredag. Langt segment hvor de tre nye utenriks/forsvarsministrene får sitte og prate uimotsagt, annet en fra en hyggelig journalist som ikke har peiling på utenriks/forsvarspolitikk. Debattprogram meg i rumpa.

Tegningen av Søreide var forøvrig i dårlig smak og klart sexistisk. Tegneren sa jo selv at han ikke ville tegnet det slik hvis hun hadde vært en mann. Hvorfor ikke? Ikke at jeg ble særlig støtt eller at denne tegningen var helt ekstrem altså. Men det finnes bedre måter å få fram sitt (gode!) poeng på.

Er det andre enn feministene som er et problem når det kommer til den kritiske pressen? Selvsagt, men det betyr ikke at feministene ikke er et problem. 

Karikaturtegningen var helt innafor. Nei, Søreide ville ikke tegnet den samme tegningen om utenriksministeren var en mann, men det er ikke så rart at han ikke ville tegnet Brende i kjole og med hendene på to amerikanske soldaters mannerumper. Folk hadde vel ikke forstått en slik tegning.

TS

Anonymkode: a3cb6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead

Karikaturtegningen gikk meg hus forbi før jeg så denne tråden. Jeg synes rett og slett den bare er kjedelig og vitner om lite oppfinnsomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Walkingdead said:

Karikaturtegningen gikk meg hus forbi før jeg så denne tråden. Jeg synes rett og slett den bare er kjedelig og vitner om lite oppfinnsomhet. 

Det er vel ingen som har genierklært tegningen. Spørsmålet er jo om den er innenfor ytringsfrihetens rammer og det er den. 

TS

Anonymkode: a3cb6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som har genierklært tegningen. Spørsmålet er jo om den er innenfor ytringsfrihetens rammer og det er den. 

TS

Anonymkode: a3cb6...0a6

Jojo, sikkert. Men jeg ser ikke vitsen likevel. Hun har akkurat fått stillingen. Har hun i det hele tatt rukket å gjøre noe av det hun kritiseres for eller er kritikken basert på en forventning fra karikaturtegnerens side? Jeg registrerer ikke at kvinner i offentlige posisjoner ellers er fritatt for kritikk. Og så kom det et hygge-intervju fra VG, hva så? Hun har jo akkurat blitt ny minister. Synes det er ganske rart at man tenker at denne VG-hyggen automatisk må være fordi hun er kvinne og trenger særbehandling og at alt handler om at journalister er bevisst eller ubevisst redd for feministers reaksjoner. Drapstrusler er selvfølgelig helt uakseptabelt og ekkelt (og disse drapstruslene er knyttet til en beserk-feminisme, ja). Men jeg tror tiden vil vise at Søreide får kritikk hun også.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...