Gå til innhold

Når babytiden blir alt annet enn forventet, og du angrer... Blir det bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk nye naboer i samme tid som da jeg fikk min siste. 

Traff de to uker etter at de hadde flyttet inn, for jeg hadde denne bylten som skulle bæres og jeg måtte gå, gynge, svinge. Å sitte å gynge var ikke godt nok. Opp og gå, gamla. 

Så da jeg hilste på dem så unnskyldte jeg at jeg hadde sett dem flere ganger men ikke hatt helt anledning. Og de så medlidende på meg og sa at de har sett meg gå fra et vindu til det andre og svinge på babyen til alle døgnets tider, så jeg måtte bare si fra om jeg trengte noe. Og velkommen ut i frisk luft. 

Haha. Jaja, vi er gode venner i dag, og det var litt pinlig å høre at alle naboene så meg, men du er ikke alene. Og det blir bedre. Min er barnehagebarn nå, og han begynte å sove i egen seng både natta gjennom (med to matinger) og dagtid, men måtte bysse i 5-15 minutter på soverommet og legge han sovende ned, rundt 4 mnd alder. 

Da kunne jeg også trille en våken og fornøyd baby rundt på butikker og fikk en ny hverdag. 

Anonymkode: 0fe01...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg GLEDER meg til den dagen jeg må løpe etter henne. 🙏🏼

Anonymkode: 4f953...597

Sier du nå, ja. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger noen gode ord.. 

NB: jeg har lest masse om det fjerde trimester, jeg vet baby trenger nærhet og jeg nyter så godt jeg kan. 

NB2: Om natten ammes hun i søvn, og sover ved siden av meg i sengen vår. Det går helt ok, selv om hun er veldig urolig siste delen av natten. Den største utfordringen er på dagtid.

Min 10 uker gamle baby har vært et klistremerke siden første stund, og jeg kjenner at det tærer. Jeg blir misunnelig når jeg ser andre som triller rundt på babyen sin.

De første ukene måtte hun bæres hele dagen. Ville ikke ligge noen som helst andre steder. Nå som hun er litt eldre kan hun ligge et kvarter i babygymmen i ny og ne. Hun kan ligge litt i fanget også. Men helst vil hun bli bært, og bæreren må helst være i bevegelse. Jeg stresser mye fordi jeg føler at hun ikke får nok søvn på dagen. Jeg forsøker to dupper på dagtid, alt fra 1-3 timer i bæresjal/bæresele. Jeg bærer og jeg bærer hver eneste dag. Jeg føler at min hverdag er så tungvint og unormal. Jeg må stå, gå eller gynge for at hun skal sove. Det er liksom ikke så lett å få avlastning. Pappaen gjør så godt han kan på kvelden etter jobb, men da er det mye amming.. Hun tar ikke smokk.

Jeg blir smågal snart. Jeg kan ikke se for meg at hun plutselig en dag synes det er greit med trilletur. At det er greit å sove i vogn eller seng..

Blir dette virkelig bedre? Ofte så angrer jeg på at jeg fikk barn, selv om jeg elsker henne skyhøyt.

Anonymkode: 4f953...597

Hei, du er ikke alene! Akkurat nå sitter jeg i sofaen med en sovende klistremerkebaby på snart 4 mnd. Jeg elsker sønnen min, men gud så slitsomt og intenst jeg synes dette er til tider. Min nekter å ligge i vogn, og våkner med en gang jeg legger han ned på dagtid. Og tro meg, jeg har prøvd å legge han ned flere ganger. Sønnen min pleier som regel å kunne sove for seg selv i senga si på natta, med tre-fire amminger, men nå de siste ukene har han kunne villet sove på meg på natta også. Han får tenner, og er nok midt i et utviklingssprang. 

Men, som flere skriver, vet jeg at det går over. Jeg har en eldre sønn også, på tre år, og han var ikke i nærheten av så klistret på meg, men det var mye som ble bedre og annerledes jo eldre han er. Jeg forteller meg selv flere ganger daglig, hold ut, det blir bedre, spesielt nå som nettene er så slitsomme også. 

 

Solidaritetsklem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det blir bedre!!

Min gutt hadde kolikk og sov max 30 min om dagen. Kolikken forsvant rundt 2-3 mnd, men han sov fortsatt lite og våknet opp til 20 ganger om natta, til han var rundt året. Satt med samme følelse som deg, at jeg angret!!

Nå er han 2 og alt er så mye bedre. Alle aldre har sin sjarm sier de(selv om mye ikke er sjarmerende haha), og nå er han midt i «trassen»(med mangel på annet ord) og det er slisomt :P

Anonymkode: ee61c...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SesameStreet skrev:

Sier du nå, ja. :fnise:

Jeg foretrekker å løpe etter barna fremfor byssing, anyday🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klistremerke baby. Hun sover overalt hvor man legger henne. I en seng, lekegrind eller vogn... Hun gråter aldri så lenge hun er mett.. 

Derimot har jeg andre helvetes problemer. Har ikke nok melk i brystene, må pumpe døgnet rundt,  har ekstreme smerter i puppene....  Min er 3 uker :(

Anonymkode: f3ba8...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke klistremerke baby. Hun sover overalt hvor man legger henne. I en seng, lekegrind eller vogn... Hun gråter aldri så lenge hun er mett.. 

Derimot har jeg andre helvetes problemer. Har ikke nok melk i brystene, må pumpe døgnet rundt,  har ekstreme smerter i puppene....  Min er 3 uker :(

Anonymkode: f3ba8...f9b

De lever også helt fint opp på morsmelkerstatning. Jeg hadde heller ikke nok melk, og det var så trist og sårt. Så mye bekymringer! Men nå er det 13 år siden og ingenting jeg tenker på lenger. Det gikk jo helt fint!

Anonymkode: 54bbf...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det vil bli bedre! Vognnekt er ikke uvanlig, og går ofte over. Så bra du har funnet sjalet! Min bodde i sjalet de første fire månedene. Nå sover han alle dupper i vogna, noe som er veldig greit, og har ikke tid til å kose. 😞 

Anonymkode: b31da...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt tre klistremerker og ja: Det blir bedre! Ville ikke stresset med å få rytme på dagene enda. 10 uker er ingenting og du må nok bare være innstilt på å tilpasse deg babyens rytme akkurat nå. Plutselig en dag, kanskje om 2-3 mnd ser du at det begynner å bli et fastere mønster på dagene. Da blir det kanskje tre dupper som du i større grad kan planlegge. Husker det gikk opp et lys for meg da jeg forsto at babyens rytme var 1,5 t i våken tilstand før det var 30 min søvn. Da kunne jeg planlegge innkjøp og middagslaging i større grad iom at det etterhvert ble mulig å legge dem i vogna etter at de hadde sovnet i fanget. Så kan du begynne å drøye våkentida litt, og det blir to dupper. Kanskje blir hver dupp lengre også. Sånn går det seg sakte men sikkert til. Men akkurat nå går sikkert døgnet i ett og babyen styrer det hele. Sånn har alle mine vært, og jeg har f.x aldri likt å ha avtaler med andre om trilling de første månedene, rett og slett fordi mine ikke sov godt i vogn den første tida.

Anonymkode: 4e273...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke klistremerke baby. Hun sover overalt hvor man legger henne. I en seng, lekegrind eller vogn... Hun gråter aldri så lenge hun er mett.. 

Derimot har jeg andre helvetes problemer. Har ikke nok melk i brystene, må pumpe døgnet rundt,  har ekstreme smerter i puppene....  Min er 3 uker :(

Anonymkode: f3ba8...f9b

Det høres vondt ut. Har du fått noen ammeveiledning eller støtte? Av helsesøster, barsel eller en ammehjelper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger noen gode ord.. 

NB: jeg har lest masse om det fjerde trimester, jeg vet baby trenger nærhet og jeg nyter så godt jeg kan. 

NB2: Om natten ammes hun i søvn, og sover ved siden av meg i sengen vår. Det går helt ok, selv om hun er veldig urolig siste delen av natten. Den største utfordringen er på dagtid.

Min 10 uker gamle baby har vært et klistremerke siden første stund, og jeg kjenner at det tærer. Jeg blir misunnelig når jeg ser andre som triller rundt på babyen sin.

De første ukene måtte hun bæres hele dagen. Ville ikke ligge noen som helst andre steder. Nå som hun er litt eldre kan hun ligge et kvarter i babygymmen i ny og ne. Hun kan ligge litt i fanget også. Men helst vil hun bli bært, og bæreren må helst være i bevegelse. Jeg stresser mye fordi jeg føler at hun ikke får nok søvn på dagen. Jeg forsøker to dupper på dagtid, alt fra 1-3 timer i bæresjal/bæresele. Jeg bærer og jeg bærer hver eneste dag. Jeg føler at min hverdag er så tungvint og unormal. Jeg må stå, gå eller gynge for at hun skal sove. Det er liksom ikke så lett å få avlastning. Pappaen gjør så godt han kan på kvelden etter jobb, men da er det mye amming.. Hun tar ikke smokk.

Jeg blir smågal snart. Jeg kan ikke se for meg at hun plutselig en dag synes det er greit med trilletur. At det er greit å sove i vogn eller seng..

Blir dette virkelig bedre? Ofte så angrer jeg på at jeg fikk barn, selv om jeg elsker henne skyhøyt.

Anonymkode: 4f953...597

Fått henne sjekket hos manuellterapeut og kiropraktor?
Evt bør en barnelege sjekke om hun har væske i ørene f.eks, da kan det være veldig vondt å legge flatt, ørebarn er gjerne bærebarn, og har de vondt er jo behovet ekstra stort for trøst og nærhet også. Så en fysisk utredning ville jeg nok gjort bare for å utelukke i beste fall.  Ps. fastlegen har vanligvis ikke rett utstyr for å kunne sjekke ørene grundig nok. Så man må\ gjerne kreve henvisning til barnelege eller oppsøke en privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...