Gå til innhold

Edderkopp på rømmen.


kat-e

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes politiet burde snakke litt med mannen.

Anonymkode: 8f757...f07

Hvorfor det? Fordi han somla bort en edderkopp?! :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, kat-e skrev:

Jeg er veldig glad jeg ikke bor i Finnmark, men jeg trodde det var forbudt å ha farlige dyr i Norge? Uansett er det ganske alvorlig og dette må etterforskes, også hvor mannen har fått tak i denne og eventuelle bakmenn.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/advarer-mot-edderkopp-pa-rmmen--hvis-den-blir-sinna-og-biter-er-den-srdeles-giftig/3423382802.html

Edderkoppen er lovlig innført og registrert.

Anonymkode: 2a30b...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Honey Dew said:

De har bevissthet akkurat som andre dyr

Akkurat det vet man ikke så mye om. Bevisstheten til insekt er fortsatt noe mysterium. De har ikke lignende hjerne som andre dyr, så bevisstheten deres er ikke "akkurat som andre dyr". Men i hvor stor grad de er bevisst og i hvilke stor grad bevegelsene deres er mer robotaktige og automatiske er mer et mysterium. noen av de kan for eks leve flere dager med avkappet hode (uten hjerne)

Når det er sagt, om det hadde vært vanlig at titalls hunder og katter kom inn i boligen hele tiden, så hadde det nok vært lov å avlive dem som skadedyr slik man gjør med edderkopp og mus. 

Anonymkode: b2bba...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate😬At noen vil ha noe slikt i hus! Hadde fått angst og nervesammrnbrudd om jeg hadde visst mine naboer hadde sånnt i hus! Hadde flyttet faktisk 😶☠️

Anonymkode: a17a3...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det vet man ikke så mye om. Bevisstheten til insekt er fortsatt noe mysterium. De har ikke lignende hjerne som andre dyr, så bevisstheten deres er ikke "akkurat som andre dyr". Men i hvor stor grad de er bevisst og i hvilke stor grad bevegelsene deres er mer robotaktige og automatiske er mer et mysterium. noen av de kan for eks leve flere dager med avkappet hode (uten hjerne)

Når det er sagt, om det hadde vært vanlig at titalls hunder og katter kom inn i boligen hele tiden, så hadde det nok vært lov å avlive dem som skadedyr slik man gjør med edderkopp og mus. 

Anonymkode: b2bba...5c9

Edderkopper er nyttedyr, ikke skadedyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker om storm i et vannglass. 

"Den fryktede tarantellaen, som viser seg å være helt ufarlig, er nå tilbake i buret sitt. I følge eieren kom den seg aldri ut av huset."

Lurer på hva som egentlig ble sagt i den telefonsamtalen når eieren meldte edderkoppen savnet? Men det er jo godt å vite at den livsfarlige rømte edderkoppen verken var livsfarlig eller rømt, da. :fnise:

Anonymkode: 81be7...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Honey Dew said:

Edderkopper er nyttedyr, ikke skadedyr

Det var det du tok ut av innlegget mitt, ja. Insekters bevissthet vs menneskets vs dyrs. Hypotetisk problemstilling om vi hadde avlivd større pattedyr om de var like innpåslitne i egne boliger som insekt og mus. Men dette var det du syntes var interessant å kommentere på..... 

Anonymkode: b2bba...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det du tok ut av innlegget mitt, ja. Insekters bevissthet vs menneskets vs dyrs. Hypotetisk problemstilling om vi hadde avlivd større pattedyr om de var like innpåslitne i egne boliger som insekt og mus. Men dette var det du syntes var interessant å kommentere på..... 

Anonymkode: b2bba...5c9

Edderkopper er ikke insekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Honey Dew said:

Edderkopper er ikke insekter

Dette er en imponerende grad av uvitenhet 

Anonymkode: b2bba...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en imponerende grad av uvitenhet 

Anonymkode: b2bba...5c9

Edderkopper er leddyr. Det er bare å google det, så det er nok du som er uvitende her

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i området og har ikke sett den. Heldigvis :) Men jeg har latt katten være inne, sånn i tilfelle.

Jeg forstår ikke at noen kan miste en edderkopp på en strekning. Gikk han tur med den eller hva skjedde? ;)

 

Anonymkode: daff6...336

Edderkopp i bånd....

Anonymkode: c2a62...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 13.48, Honey Dew skrev:

Håper noen tar vare på den

Håper klimaet eller annet gjorde ende på den, noe så ekkelt! 😬😠😫😤

Anonymkode: f25d7...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper klimaet eller annet gjorde ende på den, noe så ekkelt! 😬😠😫😤

Anonymkode: f25d7...f41

Edderkopper finnes ikke ekle. Noen av dem er fantastisk vakre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...