Gå til innhold

Brennevin burde være forbudt!


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

På 21.10.2017 den 12.28, NotNaomi skrev:

Men jeg ser at folk ikke tåler det. Den snilleste person blir helt rabiat! Tror det blir klikk i hodet på de fleste. Ikke uten grunn at indianere kalte det "ildvann". Det begynner å brenne ja. Usj! Har så mange dårlige opplevelser med det. Total personlighetsforandring. Uhyggelig er det.

Hvordan folk omgir du deg med egentlig?

I min omgangskrets er det helt normalt og drikke vodka/rom/konjak. Ingen blir sinna, rabiate eller klikk i hue selv om det ofte er snakk om mengder. Min erfaring er at man ofte blir dummere på øl og vin om mengdene blir for store der. Spriten stopper seg ofte av seg selv fordi folk blir dårlige før de rekker å bli for fulle. Nå omgås jeg ikke mennesker som reiser på fjortisfylla. Er det sånne venner du har?

Sist jeg så en person som hadde total personlighetsforandring så hadde denne personen røyket hasj kombinert med vin. Jeg er fullstendig i mot legalisering av hasj da MIN erfaring er at folk forandrer seg fullstendig og blir idioter når de har røyka dette. Det betyr alikevel ikke at min erfaring er meningen, veien og sannheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, Sirah skrev:

Hvordan folk omgir du deg med egentlig?

I min omgangskrets er det helt normalt og drikke vodka/rom/konjak. Ingen blir sinna, rabiate eller klikk i hue selv om det ofte er snakk om mengder. Min erfaring er at man ofte blir dummere på øl og vin om mengdene blir for store der. Spriten stopper seg ofte av seg selv fordi folk blir dårlige før de rekker å bli for fulle. Nå omgås jeg ikke mennesker som reiser på fjortisfylla. Er det sånne venner du har?

Sist jeg så en person som hadde total personlighetsforandring så hadde denne personen røyket hasj kombinert med vin. Jeg er fullstendig i mot legalisering av hasj da MIN erfaring er at folk forandrer seg fullstendig og blir idioter når de har røyka dette. Det betyr alikevel ikke at min erfaring er meningen, veien og sannheten.

Ok. Du går på mine venner? Virkelig? Innlegget ditt var herskereknikk og fullt av unnskyldninger. Tror ikke på deg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Ok. Du går på mine venner? Virkelig? Innlegget ditt var herskereknikk og fullt av unnskyldninger. Tror ikke på deg jeg.

Ærlig talt, skjerp deg. Du kommer med grove beskyldninger mot folk som drikker brennevin gjennom hele tråden, så kommer jeg og sier at noen mennesker faktisk tåler det og seg er det JEG som er full av hersketeknikker og unnskyldninger? Nå får du faktisk ta deg sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 12.15, NotNaomi skrev:

Angående en debatt jeg er i nå,så mener jeg at det burde være totalforbud mot det. Det er ren gift!

Jeg har aldri møtt ett menneske som tåler denne giften. Ikke ett. 

Jeg er ikke for å innføre flere rusmidler,men jeg vet at Cannabis ikke er så farlig som brennevin! Skulle gjerne ha erstattet brennevin med Canbabis. 

Ser også farene med sistnevnte. Har prøvd det selv for noen år tilbake,og det var jo rene medisin mot tunge tanker og veldig inspirerende. Men jeg skjønte også at de to gangene var mer enn nok for meg. Jeg vil ha ærlig og oppriktig kontroll.

Men poenget mitt er at jeg hadde blitt sjeleglad om brennevin ble forbudt.

Flere som er enig?

alkohol i seg selv burde være forbudt. et av de farligste og mest vanlige rusmidlene i verden. men cannabis, DET skal være ulovelig DET ER FALIG:fnise:

Anonymkode: 8b72f...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ok. Du går på mine venner? Virkelig? Innlegget ditt var herskereknikk og fullt av unnskyldninger. Tror ikke på deg jeg.

Du sier det er helt vanlig å bli rabiat på sprit, ja du vet faktisk ikke om et eneste unntak. Vi er tydeligvis flere som har en helt annen erfaring enn deg gjennom mange år. Da er det faktisk ganske naturlig å anta at det er omgangskretsen din som er problemet, ikke spriten. 

Anonymkode: 17a66...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det er helt vanlig å bli rabiat på sprit, ja du vet faktisk ikke om et eneste unntak. Vi er tydeligvis flere som har en helt annen erfaring enn deg gjennom mange år. Da er det faktisk ganske naturlig å anta at det er omgangskretsen din som er problemet, ikke spriten. 

Anonymkode: 17a66...267

Så dumt å skrive. Halve vennekretsen min er muslimer,og de drikker ikke. Jeg kan da observere andre enn venner da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Men når det er sagt : har et par venner som blir idioter på brennevin også. Det er drittkjedelig at de alltid dagen derpå unnskylder seg! Og jeg bare tenker : hvorfor?? Gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, NotNaomi said:

Vi har dessverre ikke samme erfaring. 

Det var jo nettopp det jeg påpekte. Spørsmålet er hvorfor du har en annen erfaring enn meg, og hvorvidt din erfaring er representativ for majoriteten av befolkningen.

Jeg ser i balnt at folk blir idioter av brennevin. Men samtidig ser jeg at de fleste håndterer det greit. Det er ikke noen toleranse i samfunnet for det du beskriver. Ikke på noen som helst måte. Dersom det du beskriver var representativt for alle, ville ikke brennevin blitt solgt med så få restriksjoner som det faktisk blir.

Anonymkode: d82a9...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...