Gå til innhold

Brennevin burde være forbudt!


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Angående en debatt jeg er i nå,så mener jeg at det burde være totalforbud mot det. Det er ren gift!

Jeg har aldri møtt ett menneske som tåler denne giften. Ikke ett. 

Jeg er ikke for å innføre flere rusmidler,men jeg vet at Cannabis ikke er så farlig som brennevin! Skulle gjerne ha erstattet brennevin med Canbabis. 

Ser også farene med sistnevnte. Har prøvd det selv for noen år tilbake,og det var jo rene medisin mot tunge tanker og veldig inspirerende. Men jeg skjønte også at de to gangene var mer enn nok for meg. Jeg vil ha ærlig og oppriktig kontroll.

Men poenget mitt er at jeg hadde blitt sjeleglad om brennevin ble forbudt.

Flere som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Angående en debatt jeg er i nå,så mener jeg at det burde være totalforbud mot det. Det er ren gift!

Jeg har aldri møtt ett menneske som tåler denne giften. Ikke ett. 

Jeg er ikke for å innføre flere rusmidler,men jeg vet at Cannabis ikke er så farlig som brennevin! Skulle gjerne ha erstattet brennevin med Canbabis. 

Ser også farene med sistnevnte. Har prøvd det selv for noen år tilbake,og det var jo rene medisin mot tunge tanker og veldig inspirerende. Men jeg skjønte også at de to gangene var mer enn nok for meg. Jeg vil ha ærlig og oppriktig kontroll.

Men poenget mitt er at jeg hadde blitt sjeleglad om brennevin ble forbudt.

Flere som er enig?

Synes du forbudstiden i USA funket bra? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Synes du forbudstiden i USA funket bra? 

Nei. Ikke i Norge heller. Men det er ikke bra for noen. Ta deg en øl eller ti. Det er bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Angående en debatt jeg er i nå,så mener jeg at det burde være totalforbud mot det. Det er ren gift!

Jeg har aldri møtt ett menneske som tåler denne giften. Ikke ett. 

Jeg er ikke for å innføre flere rusmidler,men jeg vet at Cannabis ikke er så farlig som brennevin! Skulle gjerne ha erstattet brennevin med Canbabis. 

Ser også farene med sistnevnte. Har prøvd det selv for noen år tilbake,og det var jo rene medisin mot tunge tanker og veldig inspirerende. Men jeg skjønte også at de to gangene var mer enn nok for meg. Jeg vil ha ærlig og oppriktig kontroll.

Men poenget mitt er at jeg hadde blitt sjeleglad om brennevin ble forbudt.

Flere som er enig?

Jeg tåler det fint. Har drukket brennevin siden jeg var 16-17. Er 48 nå. Gått smertefritt og fint hele veien.

Er bare idioter som fortsetter å drikke brennevin om det er slik at de har problemer med å oppføre seg.

Anonymkode: 3e14f...852

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Det hadde bare ført til mer smugling og hjemmebrent.

Ja,muligens. Men uansett. Kong Alkohol er jo ikke uten grunn Konge. Jeg syns folk skal kunne drikke øl da. Det stopper seg selv. En blir god-full og sover godt :-D

Hater brennevin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler det fint. Har drukket brennevin siden jeg var 16-17. Er 48 nå. Gått smertefritt og fint hele veien.

Er bare idioter som fortsetter å drikke brennevin om det er slik at de har problemer med å oppføre seg.

Anonymkode: 3e14f...852

Da er du av de få :-) og bra det. Men fyfaen så mange liv det har ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Ja,muligens. Men uansett. Kong Alkohol er jo ikke uten grunn Konge. Jeg syns folk skal kunne drikke øl da. Det stopper seg selv. En blir god-full og sover godt :-D

Hater brennevin.

Men fordi du hater det selv, så betyr det ikke at det er moralsk riktig å nekte andre det. Spør du meg, bør det være opp til den enkelte hva man putter i kjeften. 

Anonymkode: 84b57...9d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Da er du av de få :-) og bra det. Men fyfaen så mange liv det har ødelagt.

De har nok ødelagt det selv ved å ikke ha kontroll. Er ikke spesielt sunt å drikke bensin heller.

Anonymkode: 3e14f...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supergodt, og absolutt ikke trenger å medføre overforbruk.  Kan bare være en digestif etter maten for eksempel.

Men er da sosialt anlagt, og det er mye jeg kan leve uten hvis jeg får beviser for at folk rundt får det bedre alt i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har nok ødelagt det selv ved å ikke ha kontroll. Er ikke spesielt sunt å drikke bensin heller.

Anonymkode: 3e14f...852

Men jeg ser at folk ikke tåler det. Den snilleste person blir helt rabiat! Tror det blir klikk i hodet på de fleste. Ikke uten grunn at indianere kalte det "ildvann". Det begynner å brenne ja. Usj! Har så mange dårlige opplevelser med det. Total personlighetsforandring. Uhyggelig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Men jeg ser at folk ikke tåler det. Den snilleste person blir helt rabiat! Tror det blir klikk i hodet på de fleste. Ikke uten grunn at indianere kalte det "ildvann". Det begynner å brenne ja. Usj! Har så mange dårlige opplevelser med det. Total personlighetsforandring. Uhyggelig er det.

Som sagt, bare idioter som fortsetter å drikke brennevin om de ikke tåler det. Jeg tåler ikke bensin, derfor drikker jeg det ikke.

Anonymkode: 3e14f...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, Elghund skrev:

Synes det er supergodt, og absolutt ikke trenger å medføre overforbruk.  Kan bare være en digestif etter maten for eksempel.

Men er da sosialt anlagt, og det er mye jeg kan leve uten hvis jeg får beviser for at folk rundt får det bedre alt i alt.

Det er ikke så ofte folk har kontroll som deg. Syns Konjakk er supergodt,men jeg tør ikke ta mer enn et lite glass. Hadde kunnet blitt forbudt for min del. Selv om noen av oss har kontroll,så tenker jeg på alle de som ikke har. Og hvor mange som er blitt helt ødelagt av det. Både misbrukere og de nærmeste til disse. Hvor mange hustorier er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, bare idioter som fortsetter å drikke brennevin om de ikke tåler det. Jeg tåler ikke bensin, derfor drikker jeg det ikke.

Anonymkode: 3e14f...852

Nei. Ikke kall de idioter. For det er de ikke. De har et problem. Å være avhengig av alkohol er en sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som blir idiot av øl og. Han tåler det ikke, men drikker det hver dag. Ja, han er alkis. 

Drikker så lite, bruker brennevin til å blande ut drinker :)

Hjemme laget vi vår egen brennevin :)

Anonymkode: 4d7ea...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Nei. Ikke kall de idioter. For det er de ikke. De har et problem. Å være avhengig av alkohol er en sykdom.

Hjelper ikke. 

Forøvrig endrer du tematikk i ditt siste innlegg, da det nå altså er snakk om alkoholikere. I starten var det at folk ikke tålte brennevin.

Anonymkode: 3e14f...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som blir idiot av øl og. Han tåler det ikke, men drikker det hver dag. Ja, han er alkis. 

Drikker så lite, bruker brennevin til å blande ut drinker :)

Hjemme laget vi vår egen brennevin :)

Anonymkode: 4d7ea...691

Stakkars. Det er et mareritt å være avhengig. Jeg har sett det på nært hold. Får helt vondt av de som er alkoholikere . De er jo utsatt for det over alt. Syns ikke det er riktig.

En tok bort spilleautomater. Fordi folk ble hekta. En alkoholiker har ingen beskyttelse,og det er en skam egentlig. Skulle vært som i Sverige. Hvor en må på polet for å kjøpe "sterk øl". 

Forby brenbevin og selg øl på polet. Det er jeg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venner og jeg drakk bare brennevin når vi ble gammel nok til å drikke for det var billigst, men ikke en eneste av oss drikker det i dag. Man kan si at vi har brent oss. Det var så klassisk - du drikker på samme måte, men kjenner ingenting, og plutselig smeller det inn. Det er det jeg husker av det. 

Jeg er ikke for forbud på dette, for tenker at viss man er disponibel for å bli alkoholiker eller rusmisbruker så blir man det uavhengig av brennevinen.

Da ville jeg heller konsentrert meg om å gi  gode vaner til barn og gi barnet en god barndom slik at de ikke tyr til rusmidler for å døyve alle smertene når de blir store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke. 

Forøvrig endrer du tematikk i ditt siste innlegg, da det nå altså er snakk om alkoholikere. I starten var det at folk ikke tålte brennevin.

Anonymkode: 3e14f...852

Kom jo inn på alkoholikere her da. Så svarer nå ut fra responsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Mass skrev:

Mine venner og jeg drakk bare brennevin når vi ble gammel nok til å drikke for det var billigst, men ikke en eneste av oss drikker det i dag. Man kan si at vi har brent oss. Det var så klassisk - du drikker på samme måte, men kjenner ingenting, og plutselig smeller det inn. Det er det jeg husker av det. 

Jeg er ikke for forbud på dette, for tenker at viss man er disponibel for å bli alkoholiker eller rusmisbruker så blir man det uavhengig av brennevinen.

Da ville jeg heller konsentrert meg om å gi  gode vaner til barn og gi barnet en god barndom slik at de ikke tyr til rusmidler for å døyve alle smertene når de blir store.

Nettopp. Det smeller ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...