Gå til innhold

Jeg er en av få nordmenn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig innlegg. Du kan ikke se på en nordmann om han er skvett gæern heller. Det har vi jo sett tydlige bevis på allerede. Eller har du glemt all historie? 

Det er ikke gitt at man er farlig selv om man er somalier heller. Mange der har opplevd ting vi ikke engang er i nærheten av å forstå. Dette er ikke pga rase men pga krig og elendighet som de har flyktet fra. Det har ingen ting med at de er mørke i huden men pga desperasjon og tragedier. 

Anonymkode: 95caa...6c7

Mange somaliere har et forferdelig kvinnesyn. Så ja, jeg syntes somaliere er skumle. Meg om det. Merk det ikke har noe med hudfarge å gjøre, men nasjonalitet. Har møtt bra afrikanere, men av denne gruppen så stikker somaliere seg ut som verstinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess
1 time siden, Karts skrev:

Hva hvis det er en buss med flere eritreere da?:laugh: 

Det er faktisk en stor holdningsforskjell på befolkningen i disse landene. Så ja, jeg hadde følt meg mye tryggere i en buss full av ertireere enn en buss full av somaliere.  Særlig de fra den kristne delen av eritrea har holdninger omtrent helt like våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker de biblioteket som oppholdsrom. Ser de ikke med en bo eller avis. Sitter nærmest og roper og flirer høyt til hverandre. Utrivelig.  De tar opp alle plasser

Anonymkode: 1f41f...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

På vei hjem en kveld så måtte jeg ta nattrikken fordi bilen sto. Jeg går på trikken og ser at hele trikken er full og at jeg nesten er den eneste hvite personen der. Så kjipt. 😕

Anonymkode: 45c94...64d

Kjipt når trikken er full og man ikke får sitteplass :( du får ta en tidligere trikk neste gang :) 

Anonymkode: 05011...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre tenkte jeg litt som deg, TS, om jeg satt på bussen og jeg var den eneste hvite der osv. Men det er noe jeg har tenkt litt på i det siste egentlig. Hvorfor betyr det noe for meg hvordan andre ser ut egentlig? Så lenge folk oppfører seg som folk så klart, men hvorfor er det så viktig at andre liksom skal se ut som meg? Det er jo bare instinkter, du føler deg tryggere "med dine egne", men vi lever jo ikke i små flokker lenger, så egentlig gir det ikke mening. Hva så om alle om 200 år er mørkhudete, hva betyr det for meg? Da ville det jo uansett ikke vært fremmed lenger, for alle ser slik ut. 

Anonymkode: 4af29...f04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2017 den 23.14, AnonymBruker skrev:

1) Du sier du var den eneste nordmannen. Hvordan vet du dette? 

2) Du sier etterpå at det var to andre nordmenn der. Sjekket du passene deres siden du sier du var den eneste hvite? 

Lyver du vanligvis 2-4 ganger i løpet av en håndfull setninger som her? Eller, la oss kalle det overdrive. 

 

Anonymkode: 09771...20e

Er du en potet? :P

 

Anonymkode: dda2a...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Da jeg var yngre tenkte jeg litt som deg, TS, om jeg satt på bussen og jeg var den eneste hvite der osv. Men det er noe jeg har tenkt litt på i det siste egentlig. Hvorfor betyr det noe for meg hvordan andre ser ut egentlig? Så lenge folk oppfører seg som folk så klart, men hvorfor er det så viktig at andre liksom skal se ut som meg? Det er jo bare instinkter, du føler deg tryggere "med dine egne", men vi lever jo ikke i små flokker lenger, så egentlig gir det ikke mening. Hva så om alle om 200 år er mørkhudete, hva betyr det for meg? Da ville det jo uansett ikke vært fremmed lenger, for alle ser slik ut. 

Anonymkode: 4af29...f04

Du har gitt opp. :P

Skjønner det godt.

Ingen orker indre konflikt, lettere å bare smile ... 

Anonymkode: dda2a...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en.... interessant tråd. 

Jeg må jo bare først si at jeg ikke kan huske noen gang å ha bli møtt med et smil fra en hvit nordmann under offentlig transport. I så måte høres det jo ut som de som var på trikken har fått med seg noe av det norskeste av det norske: Skepsis til fremmede. Så kanskje du og dine medtrikkepassasjerer egentlig er ganske like? Litt skeptiske til folk dere ikke kjenner?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett så vil etniske nordmenn bli i mindretall en gang i framtiden, om det er om 50 år eller 100 år er vanskelig å si - tallene kan endre seg raskt med en rød regjering og ny migrasjonskrise.

1 av 3 i Oslo er mennesker med utenlandsk bakgrunn, derfor var det så mange innvandrere på trikken den natten. 

Anonymkode: 53359...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett så vil etniske nordmenn bli i mindretall en gang i framtiden, om det er om 50 år eller 100 år er vanskelig å si - tallene kan endre seg raskt med en rød regjering og ny migrasjonskrise.

1 av 3 i Oslo er mennesker med utenlandsk bakgrunn, derfor var det så mange innvandrere på trikken den natten. 

Anonymkode: 53359...831

So what? Etniske nordmenn er ikke mye bedre enn andre etnisiteter. Så hvorfor den frykten om at vi skal bli i mindretall? Hva betyr det? 

Jeg er mer bekymra for vårt overforbruk og miljøkrisen vi lever i nå. Den dagen vår etnisitet er borte er det uansett ingen klode å leve på lengre heller. 

Anonymkode: 95caa...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

So what? Etniske nordmenn er ikke mye bedre enn andre etnisiteter. Så hvorfor den frykten om at vi skal bli i mindretall? Hva betyr det? 

Jeg er mer bekymra for vårt overforbruk og miljøkrisen vi lever i nå. Den dagen vår etnisitet er borte er det uansett ingen klode å leve på lengre heller. 

Anonymkode: 95caa...6c7

Hva det betyr? Tuller du? Er du keen på å bli påtvunget nikab, burka og hijab? Vil du gi opp julefeiringen din? Er du villig til å gi fra deg alt det som for deg i dag er normalt? Vil du bli kvitt demokratiet? Ønsker du å bli undertrykt med bakgrunn i at du er kvinne? Ønsker du å forlate huset ditt uten mannlig eskorte? Ønsker du å kunne kle deg hvordan du vil? Ønsker du å kunne gifte deg med/tilbringe livet ditt med en du selv har valgt?

De som kommer hit som ikke kommer fra vestlige land kommer fra en kultur hvor alt dette er vanlig. Jeg ønsker ikke dette jeg. Nå er det liksom ikke så farlig for meg da, for vi er fortsatt en majoritet i eget land, men jeg ønsker fortsatt at vi er en majoritet i eget land for mine barn og barnebarn også.

Minoriteten tilpasser seg ikke majoriteten nå, hvorfor skulle de da tilpasse seg minoriteten når de selv blir majoritet?

Anonymkode: aafba...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎10‎.‎2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært mye på lekeland i helgene, men for en liten tid tilbake var jeg der midt i en vanlig ukedag - og aldri mer! Det var like mange personer der som det normalt er på helg, men så godt som alle var innvandrere, spesielt fra Øst-Afrika. Aldri har jeg opplevd så mye bråk, og aldri har jeg ellers sett securitas vakter på lekeland, som denne gangen måtte bryte aktivt inn en rekke ganger. Verste var at maskoten til lekeland ble overfalt. Det var ikke lenge jeg orket å være der. 

Mye av grunnen er nok at menneskene fra disse delene av Afrika har svært mange barn, hvilket gjør at de har ikke sjans til å se etter dem. 

 

Anonymkode: 7f011...4a0

Det var sikkert under ID. Det er fest også for barna, og lekeland hadde forberedt seg og leid inn Securitas fordi de visste det ville komme ekstremt mye folk.

Det er i hvert fall de eneste tilfellene jeg har opplevd det du beskriver på et lekeland på en hverdag.

 

Anonymkode: 3a514...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva det betyr? Tuller du? Er du keen på å bli påtvunget nikab, burka og hijab? Vil du gi opp julefeiringen din? Er du villig til å gi fra deg alt det som for deg i dag er normalt? Vil du bli kvitt demokratiet? Ønsker du å bli undertrykt med bakgrunn i at du er kvinne? Ønsker du å forlate huset ditt uten mannlig eskorte? Ønsker du å kunne kle deg hvordan du vil? Ønsker du å kunne gifte deg med/tilbringe livet ditt med en du selv har valgt?

De som kommer hit som ikke kommer fra vestlige land kommer fra en kultur hvor alt dette er vanlig. Jeg ønsker ikke dette jeg. Nå er det liksom ikke så farlig for meg da, for vi er fortsatt en majoritet i eget land, men jeg ønsker fortsatt at vi er en majoritet i eget land for mine barn og barnebarn også.

Minoriteten tilpasser seg ikke majoriteten nå, hvorfor skulle de da tilpasse seg minoriteten når de selv blir majoritet?

Anonymkode: aafba...126

Kjære vene. Mister jula? Altså hva slags krise er det? Jul har transformert til handelsstandens måned. Ikke tradisjoner eller religion. Jeg hadde digga det om jula forsvant og aldri kom tilbake. Vil heller ha en tid med samling av familie og venner. 

Og tro meg. Du kommer ikke til å måtte gå med påtvunget hodeplagg. Ikke før jorda dine føtter står på, er borte vekk. Du kan til og med puste ut for du får lov å velge hvem du vil gifte deg med. Så hvorfor denne latterlige redselen for noe som ikke vil skje, mens den reelle faren for vår eksistens er trua så det holder her nå. 

Anonymkode: 95caa...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du trikken fra sentrum til vestkanten i Oslo finner du hvite sure arrogante mennesker som faktisk oppfører seg som de er bedre enn deg og har mer rett på plassen i trikken enn du.

Tar du trikken fra sentrum til østkanten er det mer mørkhuda enn norske og de prater høyt veldig høyt og kan være urolige. Det føles utrygt å ta trikken den veien. 

Anonymkode: 969f7...e45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett så vil etniske nordmenn bli i mindretall en gang i framtiden, om det er om 50 år eller 100 år er vanskelig å si - tallene kan endre seg raskt med en rød regjering og ny migrasjonskrise.

1 av 3 i Oslo er mennesker med utenlandsk bakgrunn, derfor var det så mange innvandrere på trikken den natten. 

Anonymkode: 53359...831

Hvor mange generasjoner tilbake må du for å finne utlendinger, for å regne en person som "av utenlandsk opprinnelse"?

(Foreldre? Besteforeldre? Oldeforeldre?)

Og hvor mange av dem må det være? (Er det tilstrekkelig at en av 4 besteforeldre ble født f.eks. i asia?)

Om 100 år så vil antakelig de vi i dag regner som "av utenlandsk opprinnelse" ha fått barn og barnebarn, og sannsynligvis oldebarn. Som må kunne regnes med at anser seg selv som norske, og som ikke nødvendigvis føler at de har "utenlandsk opprinnelse". Kanskje en del av dem til og med har fått barn med "en blond nordmann".

 

Anonymkode: 3a514...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Karts skrev:

Pene barn :) 

Anonymkode: 95caa...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange generasjoner tilbake må du for å finne utlendinger, for å regne en person som "av utenlandsk opprinnelse"?

(Foreldre? Besteforeldre? Oldeforeldre?)

Og hvor mange av dem må det være? (Er det tilstrekkelig at en av 4 besteforeldre ble født f.eks. i asia?)

Om 100 år så vil antakelig de vi i dag regner som "av utenlandsk opprinnelse" ha fått barn og barnebarn, og sannsynligvis oldebarn. Som må kunne regnes med at anser seg selv som norske, og som ikke nødvendigvis føler at de har "utenlandsk opprinnelse". Kanskje en del av dem til og med har fått barn med "en blond nordmann".

 

Anonymkode: 3a514...522

SSB regner innvandrere med norskfødte med innvandrerforeldre og besteforeldre. Siden de første arbeidsinnvandrerne kom på 70-tallet så har ikke oldefar generasjonen kommet enda. Vanskelig å si noe mer om framtiden. 

Anonymkode: 53359...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...