Gå til innhold

Karkikaturtegning av kvinne fører til drapstrusler fra feminister.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olav Brostrup Müller sin karikaturtergning av Marie Søreide som ble publisert i Lillehammer byavis. Har ført til at Müller har blitt oppringt fra feminister og blitt drapstruet. Er det nå blitt like fyfy å lage karikaturtegning av kvinner som av profet Muhammed?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjøpshale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

http://www.nettavisen.no/nyheter/karikaturtegning-av-ine-marie-eriksen-sreide-setter-sinnene-i-kok/3423382652.html

 

Anonymkode: 9679b...e9f

Hvor gammel er denne olav muller, 14??? 

De er barnslige hele gjengen, både tegneren og de som ringer og truer. Folk er gærne.

Anonymkode: aa29c...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, C.Tramell skrev:

Ja, men ville en mann i den samme stillingen blitt fremstilt på en lignende måte? Det tror ikke jeg. Det er sexisme her også. To fluer i en smekk.

Uten at jeg kan henvise deg til en slik en, så har jeg da vitterlig sett det før. Mannlige politikere med dildo i rumpa, eller som byr seg fram for andre blabla. Dette er jo ganske vanlige satiriske virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, C.Tramell skrev:

"Hm, hvordan kan man gjøre narr av en kvinne i maktposisjon? ", tenkte Fun-Tore. Man må i alle fall gjøre henne liten og ufarlig. Det enkleste er ofte det beste, konkluderte han, og plasserte henne rett og slett avkledd og i knestående, klar og villig til å suge av et par amerikanske soldater. Der ser man hva man får når man setter en kvinne til å styre over menn, liksom. Der fikk kjerringene den, hihi-haha-hihi-haha!

:nori:<------- Fun-Tore

Bare tegneferdighetene i seg er egentlig grunn nok til at han burde nøyd seg med å vise den til sine mest breiale mannlige kolleger i lunsjpausen, men toppet med utdatert og pinlig dårlig humor blir det en virkelig kalkun. Teit. 

Kvinnen er i en posisjon av makt. Da må hun og feminister generelt, tåle at folk gjør satire av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I disse MeToo-tider burde man ikke heller reagere på at Ine Marie Eriksen klyper soldatene på rumpa selv om det er tydelig at de ikke liker det? 

Jeg tolker karikaturen som et spill på hvordan man kan seksuelt trakassere menn uten at noen bryr seg og reaksjonene viser jo at det stemmer.  I stedet for å si at Ine Marie Eriksen blir fremstilt som en gammel gris så sier man hun blir fremstilt som en sexdukke. Selv om en godt voksen dame tafser på menn som er så unge at de kunne vært hennes barn så er det hun som blir sjikanert. 

Anonymkode: 48472...d8b

Ikke sant. Prøv å snu på tegninga.

Forestill dere en lettkledd mannlig forsvarsminister som sitter mellom to  kvinnelige soldater og klyper dem i rumpa.

Hvordan ville reaksjonene på tegningen vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
6 minutes ago, HalldirV2 said:

Uten at jeg kan henvise deg til en slik en, så har jeg da vitterlig sett det før. Mannlige politikere med dildo i rumpa, eller som byr seg fram for andre blabla. Dette er jo ganske vanlige satiriske virkemidler.

Ja, det har du rett i. Det var i alle fall vanlige virkemidler for noen år siden, men vi har sett en dreining bort fra seksualisert satire de siste årene. Nå blir det av mange sett på som upassende og lite morsomt, og akkurat nå når vi er vitne til at det rulles opp sak etter sak der selv mektige kvinner har blitt seksuelt trakassert er det i beste fall tankeløst å feire landets første kvinnelige utenriksminister med å fremstille henne som en hore. Det virker mer som sexisme, den siste tidens hendelser tatt i betraktning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Example skrev:

Begynner å bli flau av hvilket samfunn vi har utviklet oss til å bli. Hvor ble det av "jeg er Charlie"? Jeg vedder på at mange av de som raser over denne tegningen var de samme som hang seg på den trenden for et par år siden på sosiale medier. Vi tåler karikaturer her i Norge, det bør vi i alle fall.

Om feministene vil fortsette å fremstille kvinner som sterke, så må de slutte å sutre over ting som dette. 

 

16 timer siden, MajorasMaske skrev:

Tegningen var herlig den da. At feminister kommer med drapstrussler er jo bare søtt da hva skal de liksom gjøre, sutre han til døde? :laugh:

Kjempe gøy den dagen dattera deres på 8 år kommer hjem gråtende og sier at 5 av klassekameratene hennes tvang hun ned på kne og jukket underlivene sine mot henne. Vil dere si at hun må slutte å sutre da også???? 
For det er nettopp sånne holdninger å støtte en sånn tegning viser, og nettopp sånne holdninger vi "feminister" kjemper for å stoppe.  Vi kvinner trenger ikke menn til å forsvare oss, men vi trenger at dere slutter å forsvare hverandre, for dere hadde aldri forsvart en sånn oppførsel om det skjedde med deres egen datter, så hvorfor er det noe anderledes mot en kvinne dere ikke kjenner??

Anonymkode: 12fa2...2f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Kjempe gøy den dagen dattera deres på 8 år kommer hjem gråtende og sier at 5 av klassekameratene hennes tvang hun ned på kne og jukket underlivene sine mot henne. Vil dere si at hun må slutte å sutre da også???? 
For det er nettopp sånne holdninger å støtte en sånn tegning viser, og nettopp sånne holdninger vi "feminister" kjemper for å stoppe.  Vi kvinner trenger ikke menn til å forsvare oss, men vi trenger at dere slutter å forsvare hverandre, for dere hadde aldri forsvart en sånn oppførsel om det skjedde med deres egen datter, så hvorfor er det noe anderledes mot en kvinne dere ikke kjenner??

Anonymkode: 12fa2...2f7

*Dunker hodet i bordet,...hardt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Det var en skikkelig dårlig tegning, som fremstiller kvinner som sexdukker. Dette er Norges første kvinnelige utenriksminister, også blir hun tegnet på denne måten. Det er skammelig, men dessverre ikke overraskende. Men drapstrusler blir for dumt, folk må lære seg å diskutere på skikkelig vis. 

Anonymkode: 5cd3c...4d7

Feil, den fremstiller ikke kvinner som sexdukker, men fremstiller en minister som etter tegnerens syn åpner Norge og lydig følger USA, i en seksuell underdanig situasjon. Det er noe helt annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 11.43, C.Tramell skrev:

Ja, men ville en mann i den samme stillingen blitt fremstilt på en lignende måte? Det tror ikke jeg. Det er sexisme her også. To fluer i en smekk.

Hei.

Jeg har et problem.

Jeg har en mannekatt og en damekatt. Jeg prøver å få dem til å oppføre seg likt, og jeg prøver å få mannekatten til å spørre damekatten før han tar for seg.

Og så har jeg innredet en liten papp-kasse med rosa hjertepledd for lystige og uforglemmelige hyrdestunder. Og en mini-pc ved siden av så de uforglemmelige øyeblikkene kan dokumenteres straks etter opplevelsen er overstått. 

Dette er et prøveprosjekt og jeg mener jeg kan revolusjonere måten katter oppfører seg på, for å minskne bestanden av katteunger, blant annet. Vi vet begge at det er et stort problem med stakkers hjemløse katter og katteunger som må dø hvert år fordi kattene mangler selvkontroll. 

Jeg er overbevist om at hvis vi stoler på kattene vil de klare det umulige. I lengden kan de kanskje lære seg menneskespråk, for å bli en integrert del av oss.

Da kan vi endelig le med kattene, og ikke av dem. Tenk det da .... det er min drøm.... 

Anonymkode: abd00...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Kjempe gøy den dagen dattera deres på 8 år kommer hjem gråtende og sier at 5 av klassekameratene hennes tvang hun ned på kne og jukket underlivene sine mot henne. Vil dere si at hun må slutte å sutre da også???? 
For det er nettopp sånne holdninger å støtte en sånn tegning viser, og nettopp sånne holdninger vi "feminister" kjemper for å stoppe.  Vi kvinner trenger ikke menn til å forsvare oss, men vi trenger at dere slutter å forsvare hverandre, for dere hadde aldri forsvart en sånn oppførsel om det skjedde med deres egen datter, så hvorfor er det noe anderledes mot en kvinne dere ikke kjenner??

Anonymkode: 12fa2...2f7

Karikaturer og satire er en del av samfunnet. Det må også dere feminister tåle. Vi ber muslimer tåle karikaturer av Muhammed, og da må vi tåle det av vår, etter min mening, veldig dyktige utenriksminister.

Så kan du være uenig eller enig i budskapet. Det er for meg litt irrelevant. 

Blir mektig lei av sutring og grining i media for alle mulige små fillesaker. Folk krenkes og de raser for det ene og det andre. Pinlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Nok en gang beviser feminister at de ikke eier humor og ikke takler litt harsellering. 

Anonymkode: 667a9...8e1

Hva er morsomt med en slik tegning? Jeg er ikke feminist hvis du tror det? Hvordan hadde du likt å bli fremstilt på en slik endring måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karikaturtegninger skal og bør være lov uansett hvor drøye de er, så drapstrusler er overhodet ikke greit. Og Ine Marie må faktisk tåle sånne tegninger som offentlig person. Jeg tror neppe Trump lo hjertelig over denne tegningen men som president må han tåle sånne ytringer. Tar man bort karikaturtegninger, tar man bort ytringsfriheten.

– Tegningen var ment som et angrep på norsk forsvarspolitikk, og frem til i dag var forsvarsministeren kvinne. Tegneren (altså Feiring selv, journ.anm.) mener dette som et angrep på norsk forsvarspolitikk, hvor vi legger oss flate for Nato og for USA spesielt. Poenget er at norsk forsvarspolitikk suger. Det er den dypere meningen her, sier Feiring til Nettavisen.

Et interessant spørsmål er om en mannlig forsvarsminister ville ha blitt tegnet på samme måte, f.eks. i en liten shorts og i sugehøyde, klar til å legge seg flat for USA og illustrere at norsk forsvarspolitikk suger. Det hadde jo faktisk vært et bedre valg da det hadde vært mer overraskende og gitt en større sjokkeffekt siden folk ofte assosierer prostitusjon og underdanighet med kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2017 at 12:05 AM, AnonymBruker said:

Kjempe gøy den dagen dattera deres på 8 år kommer hjem gråtende og sier at 5 av klassekameratene hennes tvang hun ned på kne og jukket underlivene sine mot henne. Vil dere si at hun må slutte å sutre da også???? 
For det er nettopp sånne holdninger å støtte en sånn tegning viser, og nettopp sånne holdninger vi "feminister" kjemper for å stoppe.  Vi kvinner trenger ikke menn til å forsvare oss, men vi trenger at dere slutter å forsvare hverandre, for dere hadde aldri forsvart en sånn oppførsel om det skjedde med deres egen datter, så hvorfor er det noe anderledes mot en kvinne dere ikke kjenner??

Anonymkode: 12fa2...2f7

Det går fint, litt må man tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange legger for mye i en karikaturtegning, og bli direkte støtt av den. Så lenge den ikke er direkte er ekkel så bør man se humoren. Det blir nesten det samme som de som legger for mye i etternavnet og retten til å bevare etternavnet sitt. Det som om de er navnet sitt, verken mer eller mindre. Identiteten er totalt innsnevret til "Hansen"

Anonymkode: b3c78...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk blir sinte over tegningen, men drapstrusler bryr man seg ikke så mye om.

Ser ut til at feminister og islamister har noe til felles og det skulle man jo ikke trodd.

Anonymkode: ca5ed...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...