Gå til innhold

Karkikaturtegning av kvinne fører til drapstrusler fra feminister.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Olav Brostrup Müller sin karikaturtergning av Marie Søreide som ble publisert i Lillehammer byavis. Har ført til at Müller har blitt oppringt fra feminister og blitt drapstruet. Er det nå blitt like fyfy å lage karikaturtegning av kvinner som av profet Muhammed?

– Jeg har fått noen veldig stygge telefoner fra feminister, som sier at de vil kjøpshale meg og drepe meg, og det ene med det andre. Det var ikke måte på. Men det er vel min egen skyld, så jeg kan ikke klage, sier han.

http://www.nettavisen.no/nyheter/karikaturtegning-av-ine-marie-eriksen-sreide-setter-sinnene-i-kok/3423382652.html

 

Anonymkode: 9679b...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skammelig oppførsel fra personen som tegnet den tegningen.

Anonymkode: c949a...d1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit av kvinnene som kommer med drapstrusler. 

Men må si at jeg begynner å bli dritt lei av at hver gang en kvinne skal fremstilles på en "morsom" måte, skal hun se ut som ei hore med så lite klær som mulig som om det eneste hun venter på er pikk i alle hull. 

Anonymkode: ec16a...476

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig dårlig tegning, som fremstiller kvinner som sexdukker. Dette er Norges første kvinnelige utenriksminister, også blir hun tegnet på denne måten. Det er skammelig, men dessverre ikke overraskende. Men drapstrusler blir for dumt, folk må lære seg å diskutere på skikkelig vis. 

Anonymkode: 5cd3c...4d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministene viser nok en gang at de ikke er så ulike islamistene. Ikke bare med drapstrusler for karrikaturtegninger, men at man blir sexdukke om man har på seg kjole.  Hvordan er det å kjempe for kvinners rettigheter å stemple damer i kjoler som sexdukker? 

Anonymkode: 48472...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feministene viser nok en gang at de ikke er så ulike islamistene. Ikke bare med drapstrusler for karrikaturtegninger, men at man blir sexdukke om man har på seg kjole.  Hvordan er det å kjempe for kvinners rettigheter å stemple damer i kjoler som sexdukker? 

Anonymkode: 48472...d8b

Du ser gidt hvorfor man kan si det der blir sexistisk og hvordan hun ikke bare blir fremstilt som en kvinne i kjole. Ikke gjør deg dummere enn du er. 

Forøvrig er jeg ikke feminist. 

Anonymkode: ec16a...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en tegning som viser at de som mangler talent også gjerne mangler noe annet, som gangsyn. Tegningen er elendig på alle plan.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du ser gidt hvorfor man kan si det der blir sexistisk og hvordan hun ikke bare blir fremstilt som en kvinne i kjole. Ikke gjør deg dummere enn du er. 

Forøvrig er jeg ikke feminist. 

Anonymkode: ec16a...476

Bare å forklare hvordan man blir sexdukke ved å gå i kjole om du er uenig med meg. 

Anonymkode: 48472...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Bare å forklare hvordan man blir sexdukke ved å gå i kjole om du er uenig med meg. 

Anonymkode: 48472...d8b

OMG!!! :klaske:

Anonymkode: cbed4...ac4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang beviser feminister at de ikke eier humor og ikke takler litt harsellering. 

Anonymkode: 667a9...8e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse MeToo-tider burde man ikke heller reagere på at Ine Marie Eriksen klyper soldatene på rumpa selv om det er tydelig at de ikke liker det? 

Jeg tolker karikaturen som et spill på hvordan man kan seksuelt trakassere menn uten at noen bryr seg og reaksjonene viser jo at det stemmer.  I stedet for å si at Ine Marie Eriksen blir fremstilt som en gammel gris så sier man hun blir fremstilt som en sexdukke. Selv om en godt voksen dame tafser på menn som er så unge at de kunne vært hennes barn så er det hun som blir sjikanert. 

Anonymkode: 48472...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

I disse MeToo-tider burde man ikke heller reagere på at Ine Marie Eriksen klyper soldatene på rumpa selv om det er tydelig at de ikke liker det? 

Jeg tolker karikaturen som et spill på hvordan man kan seksuelt trakassere menn uten at noen bryr seg og reaksjonene viser jo at det stemmer.  I stedet for å si at Ine Marie Eriksen blir fremstilt som en gammel gris så sier man hun blir fremstilt som en sexdukke. Selv om en godt voksen dame tafser på menn som er så unge at de kunne vært hennes barn så er det hun som blir sjikanert. 

Anonymkode: 48472...d8b

Som forsvarsminister så skal  man ha et profesjonelt forhold til soldatene selv om soldatene er fra en av våre allierte og ikke norske soldater. 

Anonymkode: 48472...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tegninga er jo max sexistisk og trakasserende, så såklart setter man ned foten for sånne seksuelle krenkelser! 
Det er ikke rettferdig å bli seksuelt krenka fordi man er uenig med noens politiske syn eller arbeid. 

Anonymkode: 12fa2...2f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Den tegninga er jo max sexistisk og trakasserende, så såklart setter man ned foten for sånne seksuelle krenkelser! 
Det er ikke rettferdig å bli seksuelt krenka fordi man er uenig med noens politiske syn eller arbeid. 

Anonymkode: 12fa2...2f7

En politisk karikatur av en statsråd er ikke trakassering.  Det er en del av pressefriheten. 

Anonymkode: 48472...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutes ago, Trollkarlen said:

En slik tegning må så klart tåles. Kvinner skal jo leke med de store gutta og da må de tåle steken.

Det er vel helst det at vi gremmes over at den er så pinlig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, AnonymBruker said:

I disse MeToo-tider burde man ikke heller reagere på at Ine Marie Eriksen klyper soldatene på rumpa selv om det er tydelig at de ikke liker det? 

Jeg tolker karikaturen som et spill på hvordan man kan seksuelt trakassere menn uten at noen bryr seg og reaksjonene viser jo at det stemmer.  I stedet for å si at Ine Marie Eriksen blir fremstilt som en gammel gris så sier man hun blir fremstilt som en sexdukke. Selv om en godt voksen dame tafser på menn som er så unge at de kunne vært hennes barn så er det hun som blir sjikanert. 

Anonymkode: 48472...d8b

 

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Som forsvarsminister så skal  man ha et profesjonelt forhold til soldatene selv om soldatene er fra en av våre allierte og ikke norske soldater. 

Anonymkode: 48472...d8b

At det går an å skrive noe så dumt!

Anonymkode: cbed4...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er en tegning som viser at de som mangler talent også gjerne mangler noe annet, som gangsyn. Tegningen er elendig på alle plan.

Forsvarer dette på noen måte drapstrusler? Det er irrelevant om tegningen er bra eller godt laget; det er reaksjonen som er uhørt her. 

I et land med ytringsfrihet bør og skal vi kunne tegne det vi vil uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

44 minutes ago, AnonymBruker said:

Teit av kvinnene som kommer med drapstrusler. 

Men må si at jeg begynner å bli dritt lei av at hver gang en kvinne skal fremstilles på en "morsom" måte, skal hun se ut som ei hore med så lite klær som mulig som om det eneste hun venter på er pikk i alle hull. 

Anonymkode: ec16a...476

"Teit"? Synes du det er passende beskrivelse av å komme med drapstrusler? 

Selv er jeg lei bagatellisering av drapstrusler fra kvinner.

Anonymkode: 48472...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...