Gå til innhold

Bør et klaps på rumpa føre til mange års fengsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Mystix said:

Jeg vil tro uten å påstå at kvinner blir mye oftere utsatt for seksuelle krenkelser fra menn enn motsatt.  Jeg tror heller ikke at en mann generelt sett vil føle seg like krenket av å bli klapset på rumpa slik mange kvinner blir. Det er kulturelt betinget. 

Kulturelt betinget? Det er bare de siste 30årene at dette har blitt slik hysteri over, så om noe er det kvinnene som selv sørger for å la seg krenke

Anonymkode: 4873b...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

21 år for mannen.

Kvinner skal ikke straffes.

Anonymkode: b1a3c...2f3

Hvorfor skal ikke kvinner straffes? For de skal behandles som barn?😂

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg vil også ha minimum 10 år fengsel på kvinner som lurer menn til å sette barn på seg, altså tukler meg kondom eller sier de bruker prevensjon når de ikke gjør det. Dessuten skal de betale skadeerstatning. 

Anonymkode: f54c0...f7c

Nei fengsel er for enkelt. Saftig bot som skal betales til han som blir tvunget til far. Tvinges til abort er også grei løsning når det kan skje at barnet får en tung oppvekst. Bedre å ikke bli født da. Ingen skal tvinges til verden pga kvinnfolk må ha barn. Å få barn er ingen menneskerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall så skulle mange tanter og veninder av mora mi og mora mi selv ha sitti i fengsel da de har klapset meg på rompa mange ganger når jeg var liten. Og jeg er mann forresten.

Anonymkode: b1d2c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Dypt uenig. Hvis man blir klapsa uønsket på rumpa kan man be folk dra til helvete, trenger ikke være mer drama enn det. Dessuten går det faktisk an å like å bli klapsa på rumpa og av kjæresten f.eks. 

Anonymkode: 9554a...f00

Å herregud unge, det er ikke snakk om samtykke. TS snakker om når en person hun ikke har gitt noe samtykke til å være intim med kommer bort å klapser henne eller andre damer på rumpa. 

Er så enig TS. Hilsen mann. Du og alle kvinner har all min støtte! Strengere straffer til idiot menn.

Anonymkode: 8ede8...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I så fall så skulle mange tanter og veninder av mora mi og mora mi selv ha sitti i fengsel da de har klapset meg på rompa mange ganger når jeg var liten. Og jeg er mann forresten.

Anonymkode: b1d2c...a7f

Gikk de over intimsone grensen din da? Mest trolig ikke. Men ja, hvis voksne klapser barn på rumpa mot deres vilje, så mener jeg de også må ta sin straff.

Anonymkode: 8ede8...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste friske oppegående menn klarer å holde fingra av fatet. Og de fleste oppegående menn tenker ikke på å gjøre realitet av på å klapse andre kvinner på rumpa og ellers flørte til en kvinne som selv ikke er motakelig. Så da sitter vi igjen med skrudde menn som er noe rart med, og de bør rett og slett få sitte å tenke i fengsel eller få hjelp med seg selv først.

Anonymkode: 8ede8...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare et talibansk straffenivå som mangler for at feminismen skal fylle rollen komplett som det muslimske patriarkatets  motsetning. Allerede finnes feminismens æreskultur og krenkelseshysteri, kollektiv uthenging av menn og innskrenkning av menns frihet. Gratulerer, TS!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk de over intimsone grensen din da? Mest trolig ikke. Men ja, hvis voksne klapser barn på rumpa mot deres vilje, så mener jeg de også må ta sin straff.

Anonymkode: 8ede8...683

Selvfølgelig gikk de over intimsone grensa mi. Jeg ba dem ikke om å klapse meg på rompa. Så i fengsel med dem alle sammen.

Anonymkode: b1d2c...a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager:ohmy: er det er grovt overgrep å klapse noen på rumpa? Hva er da en voldtekt? Jeg tviler også sterkt på at han/hun som utfører det har til hensikt å krenke vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Ja, mener jeg.

Nå er det sikkert mange som mener det er ganske uskyldig når en mann gir en kvinne et klaps på rumpa, eller tafser på henne, men det er det ikke. Det er et grovt overgrep og en invadering av hennes intimsone og privatliv. Det bør straffes knallhardt, og jeg mener den eneste måten å få bukt med dette er å gi strenge straffer. Kanskje ikke like strengt som en fullbyrdet voldtekt, likefull hard straff.

Er så lei av alle disse holdningskampanjene som florerer på sosiale medier. Ikke fordi det ikke er bra at det settes fokus på, bevares. Men det har ingen langsiktig funksjon. Det nytter ikke. De som driver med dette svineriet driter i lover og regler uansett. Det eneste språket de forstår er knallhard straff. 5-10 års fengsel for rumpeklaps eller tafsing hadde vært passende. Voldtekt burde selvsagt straffes med lovens strengeste straff.

Selvsagt hadde unggutten på utestedet tenkt seg om både 3 og 4 ganger før han falt for fristelsen å tafse på den søte jenta foran han, hvis han visste at det kunne føre til 10 år bak murene. I dag fører det i verste fall til en hashtag på sosiale medier, og da er det i prinsippet fritt frem. Dette er folk som driter i vakre ord og holdningskampanjer, de forsyner seg fordi de er noen svin.

Anonymkode: ed75f...32a

Ja, fengsel. Trakassering og vold (slag/klaps/ørefik etc.) er straffbart (ikke lov)! 

Anonymkode: c9cfb...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎10‎.‎2017 den 8.15, Example skrev:

Og i realiteten vil det bety at svært få blir dømt for voldtekt. Bevismaterialet i voldtektssaker er ofte ganske svakt. Om dommerne blir nødt til å sende de livstid i fengsel da, vil nok tvilen komme tiltalte til gode langt, langt oftere. 

Strafferammen skal på ingen måte påvirke hvor sikre bevis som skal kreves for domfellelse. Strengere straffer skal derfor ikke kunne medføre færre domfelte. Det er imidlertid på høy tid å revurdere hva som kreves av bevis for seksuelle overgrep. Som regel er det eneste rimelig troverdige vitnet overgrepsofferet selv. Den overgrepsutsatte sin subjektive opplevelse av det som skjedde, bør dessuten tillegges stor vekt, da dette har betydning for hvilke langtidsskader en kan forvente som følge av overgrepet. Det er på tide at overgrepsofferets historie tillegges langt større beviskraft, og at denne i utgangspunktet må anses å være sann med mindre hennes utsagn kan motbevises. Dersom dette effektueres, vil langt flere voldtektsmenn få sin rettmessige fengselsstraff, samtidig som mange kvinners liv og helse blir reddet.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strafferammen skal på ingen måte påvirke hvor sikre bevis som skal kreves for domfellelse. Strengere straffer skal derfor ikke kunne medføre færre domfelte. Det er imidlertid på høy tid å revurdere hva som kreves av bevis for seksuelle overgrep. Som regel er det eneste rimelig troverdige vitnet overgrepsofferet selv. Den overgrepsutsatte sin subjektive opplevelse av det som skjedde, bør dessuten tillegges stor vekt, da dette har betydning for hvilke langtidsskader en kan forvente som følge av overgrepet. Det er på tide at overgrepsofferets historie tillegges langt større beviskraft, og at denne i utgangspunktet må anses å være sann med mindre hennes utsagn kan motbevises. Dersom dette effektueres, vil langt flere voldtektsmenn få sin rettmessige fengselsstraff, samtidig som mange kvinners liv og helse blir reddet.

Anonymkode: b0a52...dee

Dette vil selvfølgelig ikke gå ann i rettsstaten vi har. Der er du uskyldig til det motsatte er bevist.

Det er stadig kvinner som anmelder menn falskt for voldtekt, og det vil bli enda flere om man gjør som du vil.

Med slike regler kan alle bitre ekser sende eksen i fengsel, og man vil få enda mer skjevfordeling i barnefordelingssaker der kvinnen kan true med dette, direkte eller indirekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strafferammen skal på ingen måte påvirke hvor sikre bevis som skal kreves for domfellelse. Strengere straffer skal derfor ikke kunne medføre færre domfelte. Det er imidlertid på høy tid å revurdere hva som kreves av bevis for seksuelle overgrep. Som regel er det eneste rimelig troverdige vitnet overgrepsofferet selv. Den overgrepsutsatte sin subjektive opplevelse av det som skjedde, bør dessuten tillegges stor vekt, da dette har betydning for hvilke langtidsskader en kan forvente som følge av overgrepet. Det er på tide at overgrepsofferets historie tillegges langt større beviskraft, og at denne i utgangspunktet må anses å være sann med mindre hennes utsagn kan motbevises. Dersom dette effektueres, vil langt flere voldtektsmenn få sin rettmessige fengselsstraff, samtidig som mange kvinners liv og helse blir reddet.

Anonymkode: b0a52...dee

Dette strider mot all sunn fornuft, og hører ikke hjemme i et demokratisk samfunn som er en rettsstat. Det kommer heldigvis aldri til å bli innført. Men flytt til Midt-østen du, så får du bo i samfunn der man praktiserer barbariske straffer, og dømmer folk til lange fengselsstraffer og døden uten bevis

Det du her skriver er skremmende, og en hver mann som blir falskt anklaget for overgrep (ja, det skjer mer og mer), vil altså bli dømt skyldig og få livet sitt ødelagt. Det er nesten så jeg håper at du selv hadde blitt offer for uskyldig dom og må sone i mange år, så får du kjenne på hva det gjør. 

Anonymkode: ed75f...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder klaps på rumpa: Jeg kjenner ei som skrøt av at hun gjorde det i arbeidstiden nesten hver eneste dag helt åpenlyst både på hankjønn og hunkjønn. Hun fortalte at hun klappet til de skrek. Ingen hadde ennå turt å anmeldt henne for det.

Anonymkode: 75bbd...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg klapser damene på rumpa på byn, 90 prosent av damenene smiler tilbake. bra sjekketrisk for meg. et klaps på rumpa har faktisk ført til et ligg flere ganger

så jeg er vell kriminell nå, på rømmen

Anonymkode: 817d7...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bestemt så hadde alle fått en god straff for å være direkte fysisk ubehagelige mot andre. Det er ingen unnskyldning for å klapse en kvinne/mann på rumpa når den andre personen ikke har tillatt det. Da handler det om meget dårlig selvkontroll (FARLIG! for samfunnet). Slike mennesker burde bures inne. Og det er ganske mange faktisk som holder på slik. 

Fordi jeg kunne ALDRI, faktisk aldri gjort noe slikt. Og jeg er mann. Så derfor er jeg et bevis på at slikt trenger man ikke gjøre, og at det er ingen unnskyldning med mindre man er sinnsyk og da skal man jo uansett være på galehus.

Anonymkode: 8ede8...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

Dette vil selvfølgelig ikke gå ann i rettsstaten vi har. Der er du uskyldig til det motsatte er bevist.

Det er stadig kvinner som anmelder menn falskt for voldtekt, og det vil bli enda flere om man gjør som du vil.

Med slike regler kan alle bitre ekser sende eksen i fengsel, og man vil få enda mer skjevfordeling i barnefordelingssaker der kvinnen kan true med dette, direkte eller indirekte. 

Med mindre strenge krav til bevis for seksuell kriminalitet og strengere straffer, ville risikoen for falske anmeldelser garantert bli mindre, da konsekvensene av en falsk anmeldelse ville blitt vesentlig større. Langt færre kvinner ville da ha samvittighet til å gjøre slikt. En ulempe er dog at en kunne risikere at terskelen for å anmelde ekte overgrep samtidig ville øke, så en eventuell lovendring må skje parallelt med kampanjer for å anmelde alle overgrep. Metoo-bølgen blir forhåpentligvis nyttig for å få mannsgrisene anmeldt og domfelt.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre strenge krav til bevis for seksuell kriminalitet og strengere straffer, ville risikoen for falske anmeldelser garantert bli mindre, da konsekvensene av en falsk anmeldelse ville blitt vesentlig større. Langt færre kvinner ville da ha samvittighet til å gjøre slikt. En ulempe er dog at en kunne risikere at terskelen for å anmelde ekte overgrep samtidig ville øke, så en eventuell lovendring må skje parallelt med kampanjer for å anmelde alle overgrep. Metoo-bølgen blir forhåpentligvis nyttig for å få mannsgrisene anmeldt og domfelt.

Anonymkode: b0a52...dee

Tullball. Når du allerede falskt anmelder noen for voldtekt, da er ikke ditt moralske kompass innstilt sånn at du skulle hatt noen problemer med å anmelde selv om bevisbyrden ble endret. Hvorfor da anmelde i utgangspunktet?

En slik lovendring ville fått katastrofale følger for hele samfunnet som helhet. Det vil skapt økt splid mellom kjønnene, og jeg tror enda færre menn ville ønsket å gå inn i lengre forhold med kvinner. Da hadde det vært lettere å få dekket sine seksuelle behov ved å oppsøke grupper som tradisjonelt sett sjelden anmelder voldtekter, som prostituerte. Det fått katastrofale følger for veldig mye, ikke minst tilliten til det motsatte kjønn og ikke minst staten.

Det er uansett en utopi, som enkelte kvinner tror på er mulig å få til.

Man kan kalle det så mye victimblaming man bare vil, men det viktigste man kan gjøre for å få noen dømt for voldtekt er å anmelde med en gang, ta bilder, gjøre så man har bevis å bruke. Saker blir henlagt fordi påtalemyndigheten skjønner at man ikke har nok bevis for domfellelse. Så det å vente i fem-ti år før man anmelder eksmannen for voldtekt, er egentlig ganske dødfødt, spesielt om man ikke har noe annet som beviser det.

Jeg savner at man bevisstgjør kvinner på valgene man har for å gjøre noe med problemet. Akkurat som man er forsiktige med å råde kvinner til å unngå situasjoner hvor man kan bli voldtatt. Det er lov å ta forholdsregler. Satt på spissen handler det om å ikke legge seg i samme seng med en mann man ikke vil ha sex med, dra hjem fra nashspiel (eventuelt unngå) om man blir trøtt, ikke drikke alt for mye, ikke gå gjennom shady nabolag alene på nattestid. Det høres kanskje strengt ut, men man bør i alle fall prøve å minimere risikoen, da samfunnet dessverre har en del menn som vil utnytte slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...