Gå til innhold

Kan sex være ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså nå mener jeg sex mellom to eller flere VOKSNE mennesker som alle er med på det. Kan det være ulovlig hvis man gjør visse ting som er mer "ekstrem"? 

Personlig så er jeg veldig glad i spanking. For meg er ikke blåmerker turn on, men det skjer jo. Jeg ser ikke på det som "galt." Jeg vet også at det er andre som digger blåmerker. Jeg har en venninne som sier at en av hennes venner liker å bli pisker på ryggen til h*n blør. Det syns jeg virker ekstremt.

Hvor går egentlig grensene selv om partene samtykker? Det er jo folk som tenner på ekstrem vold. :( 

Anonymkode: f5eec...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant begge samtykker og det ikke er en skjev maktbalanse (nå tenker jeg ikke på bdsm makt) så er det helt greit. 

Anonymkode: 034bd...f80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal selvsagt ikke gå utover liv og helse. Frivillig sex mellom nære slektninger kan vel også være straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det dreier seg om ekstreme fetisjer som du nevner (vold f.eks) så er det vanlig at man skriver en kontrakt på forhånd der man skriver ned grensene. Om noen da strekker det lenger enn disse grensene så vil det være ulovlig ja siden det ikke er gitt samtykke til. 

Anonymkode: ef31a...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk om disse menneskene ikke vet hva de driver med og en av dem blir seriøst skadet? Hva om du dreper noen i en sex lek? Ja, greit man har samtykke og safe word, men ting kan skje. Du kan skade organer. Hva om du kveler noen under sex og de dør? 

Anonymkode: f5eec...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tenk om disse menneskene ikke vet hva de driver med og en av dem blir seriøst skadet? Hva om du dreper noen i en sex lek? Ja, greit man har samtykke og safe word, men ting kan skje. Du kan skade organer. Hva om du kveler noen under sex og de dør? 

Anonymkode: f5eec...009

 
Ja da er det jo drap og man blir dømt etter det. Har du ikke hørt om Amanda Knox saken? 

Anonymkode: ef31a...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå mener jeg sex mellom to eller flere VOKSNE mennesker som alle er med på det. Kan det være ulovlig hvis man gjør visse ting som er mer "ekstrem"? 

Personlig så er jeg veldig glad i spanking. For meg er ikke blåmerker turn on, men det skjer jo. Jeg ser ikke på det som "galt." Jeg vet også at det er andre som digger blåmerker. Jeg har en venninne som sier at en av hennes venner liker å bli pisker på ryggen til h*n blør. Det syns jeg virker ekstremt.

Hvor går egentlig grensene selv om partene samtykker? Det er jo folk som tenner på ekstrem vold. :( 

Anonymkode: f5eec...009

Det er ikke ulovlig med ekstremsex der alle er samtykkende. Men det er greit å tenke på hvorfor vedkommende eventuelt liker å bli slått eller nedverdiget. All personlighet formes i barndommen og en svært stor del av de som ønsker å bli nedverdiget eller få til dels kraftig vold mot seg har dette fra et sted. For mange og jeg sier ikke alle er dette for å tilfredsstille et tomrom fra en eller annen form for missbruk/misshandling i yngre alder. Jeg synes det er et stort tankekors og være en del av noe som for vedkommende er et resultat av traumer. Jeg synes heller ikke det er greit å slå eller piske noen selv om det er frivillig, det sier mye om personen som slår. Men ulovlig er det ikke, men muligens moralsk forkastelig selv om en sin moral ikke skal gjøres universell. For mange som lever ut dette, burde heller hatt hjelp på samme måte som man hjelper andre som dyrker et destruktivt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Altså nå mener jeg sex mellom to eller flere VOKSNE mennesker som alle er med på det

Javisst, det kan være ulovlig. Inntil 1 års fengsel for seksuell omgang mellom bror og søster som begge er voksne, og inntil 5 år med en voksen slektning i nedstigende linje, dvs. barn, barnebarn osv. (Det er ikke nevnt oppstigende linje, så i tilfelle mor-sønn er det formodentlig bare gamlemor som blir straffet?)
Etter mitt syn burde de avskaffe hele blodskam-begrepet. Heldigvis er definisjonen på gli. I nabobygda her ble for mange år siden  et par dømt til døden pga. blodskam. De var ikke i slekt, men kvinna var søster til mannens avdøde kone. Slikt er nå lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha kodeord og kos deg :) Viktig at begge respekterer at stopp er stopp!

Jeg liker også blod og smerter, har aldri vært alvorlig skadet eller havnet på sykehuset/legevakta etter litt morro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent juridisk går grensa ved ting som forårsaker, eller kan forårsake "alvorlig skade" eller død. Da hjelper det ikke med samtykke lengre, du har et ansvar for å unngå dette uansett. Definisjonen av alvorlig skade kan være litt vanskelig, men typisk mener man ting som kan forårsake alvorlige permanente skader, som feks slag/spark mot hodet, mange tilfeller av kvelning, amputasjon av kroppsdeler osv... Så noen blåmerker eller noen risp er det ingen som bryr seg om. 

Anonymkode: 05dd1...451

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rent juridisk går grensa ved ting som forårsaker, eller kan forårsake "alvorlig skade" eller død. Da hjelper det ikke med samtykke lengre, du har et ansvar for å unngå dette uansett. Definisjonen av alvorlig skade kan være litt vanskelig, men typisk mener man ting som kan forårsake alvorlige permanente skader, som feks slag/spark mot hodet, mange tilfeller av kvelning, amputasjon av kroppsdeler osv... Så noen blåmerker eller noen risp er det ingen som bryr seg om. 

Anonymkode: 05dd1...451

I USA dør hundrevis av mennesker fordi de blir fanget i sengklærne sine. Hva kan ikke føre til død?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 
Ja da er det jo drap og man blir dømt etter det. Har du ikke hørt om Amanda Knox saken? 

Anonymkode: ef31a...f3c

Men hun var jo uskyldig. De hadde ikke ordentlige bevis. Jeg har sett serien om henne på Netflix. Det var italienske myndigheter som ikke kunne gjøre jobben sin. 

Anonymkode: f5eec...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Guy Fawkes skrev:

Det er ikke ulovlig med ekstremsex der alle er samtykkende. Men det er greit å tenke på hvorfor vedkommende eventuelt liker å bli slått eller nedverdiget. All personlighet formes i barndommen og en svært stor del av de som ønsker å bli nedverdiget eller få til dels kraftig vold mot seg har dette fra et sted. For mange og jeg sier ikke alle er dette for å tilfredsstille et tomrom fra en eller annen form for missbruk/misshandling i yngre alder. Jeg synes det er et stort tankekors og være en del av noe som for vedkommende er et resultat av traumer. Jeg synes heller ikke det er greit å slå eller piske noen selv om det er frivillig, det sier mye om personen som slår. Men ulovlig er det ikke, men muligens moralsk forkastelig selv om en sin moral ikke skal gjøres universell. For mange som lever ut dette, burde heller hatt hjelp på samme måte som man hjelper andre som dyrker et destruktivt liv.

Jeg har ikke noe traumer selv om jeg liker spanking. Jeg vil ikke sett på noen som "abusive" bare fordi de går med på å klapse meg litt på baken. :P 

Anonymkode: f5eec...009

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det dreier seg om ekstreme fetisjer som du nevner (vold f.eks) så er det vanlig at man skriver en kontrakt på forhånd der man skriver ned grensene. Om noen da strekker det lenger enn disse grensene så vil det være ulovlig ja siden det ikke er gitt samtykke til. 

Anonymkode: ef31a...f3c

En sånn kontrakt har ingenting å si, da den aldri vil være juridisk bindene. 
Så nei, de fleste av oss skriver IKKE en sånn kontrakt ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe traumer selv om jeg liker spanking. Jeg vil ikke sett på noen som "abusive" bare fordi de går med på å klapse meg litt på baken. :P 

Anonymkode: f5eec...009

Som jeg sier så gjelder ikke det alle, og jeg vet heller ikke hva slags type spanking du liker. Når du sier klapse er det neppe hva som faller innenfor hva jeg sikter til i mitt første innlegg. Der ute i verden finnes helt andre metoder som forårsaker dyp mental eller fysisk smerte og nedverdigelse som på sikt fører til psykisk ruin. Så at den som er en del av dette ikke ville kalle det "abusive" er ikke overaskende, selv ikke en som langer drugs til misbrukere synes at det han gjør er betenkelig. De kjøper jo frivillig ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, abrasiveRefraction said:

I USA dør hundrevis av mennesker fordi de blir fanget i sengklærne sine. Hva kan ikke føre til død?

At det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Guy Fawkes skrev:

Det er ikke ulovlig med ekstremsex der alle er samtykkende. Men det er greit å tenke på hvorfor vedkommende eventuelt liker å bli slått eller nedverdiget. All personlighet formes i barndommen og en svært stor del av de som ønsker å bli nedverdiget eller få til dels kraftig vold mot seg har dette fra et sted. For mange og jeg sier ikke alle er dette for å tilfredsstille et tomrom fra en eller annen form for missbruk/misshandling i yngre alder. Jeg synes det er et stort tankekors og være en del av noe som for vedkommende er et resultat av traumer. Jeg synes heller ikke det er greit å slå eller piske noen selv om det er frivillig, det sier mye om personen som slår. Men ulovlig er det ikke, men muligens moralsk forkastelig selv om en sin moral ikke skal gjøres universell. For mange som lever ut dette, burde heller hatt hjelp på samme måte som man hjelper andre som dyrker et destruktivt liv.

Å tenne på BDSM er ikke lenger regnet som sykdom som trenger behandling. Ingenting tildier at det er flere av dem som tenner på dette som har vært ofre for vold og traumer enn befolkningen forøvrig. 

Å bli pisket eller slått er ikke bare noe enkelte er med på frivillig, det er også noe de ønsker. Er det moralsk forkastelig å glede partneren seksuelt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 
Ja da er det jo drap og man blir dømt etter det. Har du ikke hørt om Amanda Knox saken? 

Anonymkode: ef31a...f3c

Du har tydeligvis ikke satt deg inn i Amanda Knox-saken. 

Anonymkode: 30748...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke satt deg inn i Amanda Knox-saken. 

Anonymkode: 30748...89c

Er ikke amanda knox den søtesøten der typen tok selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...