Gå til innhold

Ben som svikter?


Vakkertliv

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kan hjelpe meg å løse dette problemet? (Leger kan ikke)

Jeg har et kne som plutselig kan stivne for å så svikte under meg.

I tillegg har jeg fra jeg var 3 år hvert hos fysioterapeut pga smerter i låret. (på samme side). Gav opp de da jeg var tenåring og fant bare ut t jeg måtte leve med det. Men nå begynner låret å gjøre mer og mer vondet og kneet svikter oftere og oftere.

Noen som har opplevd det samme? Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Røntgen viser ingenting. Legene skjønner ingenting. Jeg nekter å godta at jeg bare er født sånn uten å få svar på hva det er:p 

Takk til dere som gidder å lese alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du var hos lege/fysioterapaut for det? Husk at verden går stadig fremover, og ting de ikke kunne finne ut av for 5-10 år siden kan idag kanskje løses.

En annen ting er jo at eventuelle problemer kan i verste fall forverre seg med tid, sånn at f.eks. det ikke kunne bli plukket opp da, men kanskje kan det bli plukket opp nå?

Har du prøvd å søke på nettet på engelsk etter symptomene dine? (Du kan sikkert søke på norsk også, men engelsk har tusen ganger flere resultater. Søk på ting som "buckling knee", "thigh pain", "knee stiffness" og se om du finner noe lurt?) Hvis du finner noe som kan være relevant kan du ta det med til legen og be han/hun sjekke det ut for deg.

Har du kanskje kunne prøvd sende inn et spørsmål og liste opp symptomene dine på http://www.lommelegen.no/ ? Har jeg fortstått det rett koster det rundt 400-500 kr. Kunne kanskje være verdt et forsøk? Svarer man på internett vil det ligge der offentlig, og jeg tenker da at kanskje er det enda mer viktig for legen å gjøre sitt absolutt beste for å finne en potensiell løsning.

Jeg har dessverre ikke så mye annet å foreslå. Tenkte jeg bare skulle nevne disse tingene i tilfelle du ikke har tenkt over det. Håper noen med litt greie på det kan svare og at det ordner seg for deg. :) 

Anonymkode: c1e36...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vakkertliv skrev:

Hei.

Noen som kan hjelpe meg å løse dette problemet? (Leger kan ikke)

Jeg har et kne som plutselig kan stivne for å så svikte under meg.

I tillegg har jeg fra jeg var 3 år hvert hos fysioterapeut pga smerter i låret. (på samme side). Gav opp de da jeg var tenåring og fant bare ut t jeg måtte leve med det. Men nå begynner låret å gjøre mer og mer vondet og kneet svikter oftere og oftere.

Noen som har opplevd det samme? Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Røntgen viser ingenting. Legene skjønner ingenting. Jeg nekter å godta at jeg bare er født sånn uten å få svar på hva det er:p 

Takk til dere som gidder å lese alt:)

For å løse problemet må vi vite hva som har vært gjort.

Røntgen er en ting, men røntgen viser ikke verken scener eller annet av viktighet i kneet, så: har du tatt mr? Dersom ikke så må dette gjøres.

Du sier heller ingenting om tidsaspektet her, men med tanke på hurtighet i utviklingen innne medisin og spesielt med tanke på at det er type 3-4 år siden de sist fant en del(!) i kneet de ikke visste om før, så tipser jeg om at dersom utredningen din er eldre enn 3-4 år så bør den gjøres på nytt. Dersom det offentlige nekter: gå privat. 

Jeg vil også gi deg dette tipset: Finn din nærmeste fysio eller lignende som har spesialkompetanse på enten idretssutøvere eller knær spesifikt. Betal for en time i tilfelle vedkommendes vet noe. Om den nærmeste er langt unna: legg neste langreiste dit.

Anonymkode: ef6b5...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...