Gå til innhold

Leie ut før salg, eller selge med engang?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon nå som tilsier at jeg må selge leiligheten min ila 2018.
Jeg skal flytte med kjæresten min over nyttår, og vi har sammen kjøpt en leilighet som blir ferdig Q4 2018.

Leiligheten min kjøpte jeg for 4 år siden, sentralt i Oslo. Den er ikke stor, en 1-roms på 18-20kvm, men med flott beliggenhet og standard.

Det jeg da lurer på er hva du ville anbefalt meg å gjøre med tanker på hvordan boligmarkedet nå er:

  1. Leie ut leiligheten og selge på høsten (og håper boliglånforsrkiften om 5x inntekt er opphevet)
  2. Selge over nyttår
  3. Forsøke å selge over nyttår - trekke den fra markedet hvis jeg ikke får god pris, for så å leie ut og prøve salg igjen til høsten. 

Takker for hjelpen, og innspill! :)

 

 

Anonymkode: 5e0c9...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skeptisk til å leie ut. Jeg har to venner som har leid ut i samme situasjon som deg. Begge opplevde å måtte bruke tid og penger på oppussing etterpå... Leieboere har ikke alltid respekt for andres eiendom. Spesielt ikke i den aldersgruppen som er mest troende til å ville leie en så liten leilighet. 

Jeg ville nok lagt den ut for salg med en gang, og så heller trukket den om ingen tilfredsstillende bud kom inn. 

Anonymkode: bd545...e88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...