Gå til innhold

Navelen min lekker, klør og lukter vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, rett og slett. Jeg merket det i går kveld. Væsken som kommer ut er klar, men det stivner til en brun farge. Det klør ikke i navelen, bare rundt. Jeg har også merket ubehag hvis jeg bøyer meg, og jeg er ikke helt i form i dag kjenner jeg..

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Anonymkode: c6a06...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

Hvor ofte vasker du navlen din egentlig? Slik du beskriver det kan det virke som gammel navlelo som har ligget og godgjort seg en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, rett og slett. Jeg merket det i går kveld. Væsken som kommer ut er klar, men det stivner til en brun farge. Det klør ikke i navelen, bare rundt. Jeg har også merket ubehag hvis jeg bøyer meg, og jeg er ikke helt i form i dag kjenner jeg..

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Anonymkode: c6a06...5ba

Kontakt enten legevakt eller fastlege. Du kan ha en infeksjon i navlen og trenger legetilsyn. 

Anonymkode: 5419a...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og kjøpt klorhexidin, belly up, og hell masse klorhexidin i navlen. Rør rundt med q-tips, gjenta hver dag. Husk å vaske inni der med såpe når du dusjer. 

Anonymkode: ac54e...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gå på apoteket og kjøpt klorhexidin, belly up, og hell masse klorhexidin i navlen. Rør rundt med q-tips, gjenta hver dag. Husk å vaske inni der med såpe når du dusjer. 

Anonymkode: ac54e...ae8

Det gjør man absolutt ikke med problemer i navlen. Det kan nemlig få helt uante konsekvenser. 

Anonymkode: 5419a...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som du har fått en infeksjon. Rens det og hold det tørt. Om det ikke bedrer seg over helgen, ev blir verre så må du kontakte en lege. 

Anonymkode: 68ab0...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør man absolutt ikke med problemer i navlen. Det kan nemlig få helt uante konsekvenser. 

Anonymkode: 5419a...fb6

Hvorfor ikke? Det funker. Det er ikke farlig. Det var fastlegen min som sa det, en gang jeg hadde noe rart i navlen. 

Anonymkode: ac54e...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Er i skikkelig dårlig form i dag. Har vondt i hodet, er kvalm og har null matlyst. Vet jo selvfølgelig ikke om det er relatert til dette men håper det er bedre i morgen.

Skal se det litt an, og høre med legen på mandag da jeg skal dit for noe urelatert.

Anonymkode: c6a06...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Er i skikkelig dårlig form i dag. Har vondt i hodet, er kvalm og har null matlyst. Vet jo selvfølgelig ikke om det er relatert til dette men håper det er bedre i morgen.

Skal se det litt an, og høre med legen på mandag da jeg skal dit for noe urelatert.

Anonymkode: c6a06...5ba

Du har nok en infeksjon- Det virker inn på allmenntilstanden. Syns du skal dra på legevakten når du er såpass redusert. Det er veldig lenge til mandag og fastlege.

Anonymkode: 7894f...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med det når jeg var barn. Det viktigste var å holdet det tørt. Tror du har fått infeksjon, så mulig du må til legen. Men når du har fått vekk infeksjonen vil jeg si det viktigste er at du vasker og tørker den godt :)

Anonymkode: c310e...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Er i skikkelig dårlig form i dag. Har vondt i hodet, er kvalm og har null matlyst. Vet jo selvfølgelig ikke om det er relatert til dette men håper det er bedre i morgen.

Skal se det litt an, og høre med legen på mandag da jeg skal dit for noe urelatert.

Anonymkode: c6a06...5ba

Du drar til legen i dag du. Det er ikke noe bra om du har fått en så kraftig infeksjon at det går ut over almenntilstanden.

Anonymkode: 4aafb...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...