Gå til innhold

Skremmemannen som ikke lar seg fange


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/sorlandet/klarer-ikke-a-fange-_skremmemannen_-i-mandal-1.13741307

Jeg synes det er så rart at han er så regelmessig i samme områder uten å bli tatt, spesielt av foreldrene. 

For å sette det litt på spissen, har ikke vi I nåtidens foreldregenerasjon lært av tegnefilmene vi så, å lage feller? 

Om man lager ulvegrop i egen hage, er dette straffbart? Uten spyd i bunn, snarere med overvåkingskamera. 

Hva ville du gjort om dine barn ble plaget? Sånn unntatt rullegardin og låst dør? 

Anonymkode: 6afa4...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så på innslaget på tv at mannfolkgjengen gikk rundt om natten og "passet på", men det er ikke måten å gjøre det på. Han er der jo ikke når de støyer og helt tydelig er der for å ta han. Det er sikkert ulovlig å ta saken i egne hender også, men kunne de ikke strekke ut en del fiskesnører der han pleier å gå, på kryss og tvers med bjeller i? 

Anonymkode: e8e3b...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er blitt mere tafatte fordi de overlater alt til myndighetene.

Anonymkode: 97948...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker snubletråder med blikkbokser. En ulvegrop er jo mye arbeid, den kan bli sett (han kan også se at de graver på dagtid), og da måtte jo alle hus gjøre dette og det er litt vanskelig. Men snubletråder rundt huset kan jo alle få til.

Anonymkode: 97948...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen

46 minutes ago, AnonymBruker said:

Folk er blitt mere tafatte fordi de overlater alt til myndighetene.

Anonymkode: 97948...73c

Myndighetene imponerer ikke akkurat i denne saken, om sitatet er rett:

"Vi har ikke noe som kan knytte saken til noen bestemte personer. Det er i grunn vårt dilemma, at vi ikke vet hvem dette er, avslutter politistasjonssjef Anne Margrethe Ruud."

(Forsåvidt ikke rettskrivingen til NRKs journalist heller.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å male plenen i en viss radius rundt huset? Med miljøvennlig farge selvsagt. Så kan han prøve å gå bort derifra uten å lage fotspor :fnise:

Seriøst, jeg trenger visst å snakke med disse foreldrene, de er ikke særlig oppfinnsomme.

Anonymkode: 97948...73c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, jeg trenger visst å snakke med disse foreldrene, de er ikke særlig oppfinnsomme.

Anonymkode: 97948...73c

Det er dette jeg mener. Snubletråd, kubjeller, lyskastere med triggere, maling, kløpulver I busker ved vinduet, la barna sove på foreldrenes rom og erstatt barna med foreldre med balltre og olme blikk (sier ikke at de skal slå, men tipper han løper da), plastfolie med lynlim på ytterkant av vinduskarmer... 

Har de ikke sett en eneste tegnefilm med Acme-logo? 

Anonymkode: 6afa4...5bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nuva skrev:

 

Jeg ble overrasket over å se at de hadde installert kun  ETT  overvåkingskamera over hele området. Hadde de hatt flere, så ville de fått tatt bilder fra flere vinkler, og da ville også sjansen vært større for å få tatt ham. 

 

Problemet er at ett enkelt kamera koster mange tusen fordi de skal oppfylle krav politiet har satt mtp å kunne bruke bildene som bevis noe ikke alle familier har råd til. 

Det jeg lurer mere på er hvorfor det ikke settes inn politihunder her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva ville du gjort om dine barn ble plaget? Sånn unntatt rullegardin og låst dør? 

Anonymkode: 6afa4...5bd

Har tre relativt store hunder, så slipper heldigvis tøffinger som lusker rundt i hagen om natta.

Anonymkode: 97f62...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Har tre relativt store hunder, så slipper heldigvis tøffinger som lusker rundt i hagen om natta.

Anonymkode: 97f62...38f

Hva om denne mannen vet at hundene dine er helt ufarlige Da? Han kjenner området ned til hver minste detalj, ellers hadde han blitt tatt for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart han ikke er blitt tatt med tanke på at fysikken hans er ganske avslørende. Bildet viser jo en veltrent mann. Tynn, høy, bredskuldret, mest sannsynligvis med ganske kort hår. Han må uten tvil bo i området siden de ikke har funnet ut hvem han er og hvor han hører til. Mest sannsynlig beveger han seg sjelden utendørs bortsett til og fra trening. Kan ikke være stort eldre enn noe å 30 max. Singel enstøing. 

Anonymkode: 79d46...7ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nuva skrev:

Er til dels enig med deg, men når politiet spør publikum om tips til saken, så burde de vel kunne godta alle typer kameraer? Eller er jeg muligens for naiv nå? Når man kan bruke kameraer i bilen for å dokumentere trafikkfarlige situasjoner, så burde vel selv et bittelite håndholdt kamera kunne gå an slik at barna igjen kan føle seg trygge på natta? 

Blir frustrert over at du har rett, og at politiet må ha spesialkameraer for å kunne godta bevis. Da er det ikke kameraet det er noe feil med, men politiet!

Politiet tar høyde for at disse kamerabevisene skal holde i en ganske omfattende rettsak. Så, deres krav er nok diskutert i fht rettspraksis da de ikke vil at en rettsak mot denne karen skal falle sammen pga bevisene ikke holder. 

Jeg lurer på hva denne mannen egentlig tenker. Har han sykdom som gjør han slik eller....jeg bodde i området for 9 år siden  og da banket det hos meg midt på natta. Jeg ble skvettredd og sov med jernkølla under puta lenge etterpå. Det var og en skremmemann som satt i busker og skremte barna når de skulle hjem om kvelden. Type 9-10 åringer med innetid.

Jeg tror det er samme mannen som nå har en langt større plan. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er rart han ikke er blitt tatt med tanke på at fysikken hans er ganske avslørende. Bildet viser jo en veltrent mann. Tynn, høy, bredskuldret, mest sannsynligvis med ganske kort hår. Han må uten tvil bo i området siden de ikke har funnet ut hvem han er og hvor han hører til. Mest sannsynlig beveger han seg sjelden utendørs bortsett til og fra trening. Kan ikke være stort eldre enn noe å 30 max. Singel enstøing. 

Anonymkode: 79d46...7ee

Og hode på skakke...hvem går med hode på skakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Duff skrev:

Og hode på skakke...hvem går med hode på skakke.

Så du eller naboer av deg, han den gangen? Gikk han ofte med hodet på skakke? I så fall er jo det et kjennetegn. ble det tatt video/ bilder av den mannen da?

Anonymkode: 6326b...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå an å kjenne igjen mannen fra eventuelle andre overvåkningskameraer i nærheten (som feks på treningssentre, banker, butikker, bensinstasjoner etc)

Anonymkode: 6326b...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...