Gå til innhold

Hva er minimum av hvor ofte man må vaske dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo si at hvor ofte dusjen må vaskes kommer an på hvor mye den brukes. Det er ganske stor forskjell på om det er flere personer i husstanden som dusjer 1 - 2 ganger pr. dag eller om det er en person som dusjer annenhver dag. I det siste tilfellet vil jeg si at det sannsynligvis holder i massevis hvis dusjen får en skikkelig vask en gang i måneden. Mellom hver gang kan man selvfølgelig være nøye med å skylle etter bruk osv. 

Når man ikke har helse til (Eller ganske enkelt bare ikke lyst...) å holde det helt strøkent til en hver tid, så må man nesten godta at noe er godt nok. De fleste står tross alt oppreist i dusjen, og spiser i hvert fall ikke der inne, så om det ikke er gullende rent til en hver tid så går det helt fint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er rullestolbruker og har derfor hjemmehjelp fra kommunen. De vasker dusjen 2 ganger i året, men despyler alltid med kaldt vann etter at dusjen er brukt (som er hver tiende dag). Lufter godt etter at dusjen er brukt slikt at det ikke blir fuktig og dermed muggvekst. 

Anonymkode: 058d6...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis du bor alene kan du fint vaske dusjen én gang i måneden hvis det er vanskelig å få til noe annet. Nå i høst vasket vi ikke dusjen på tre måneder, og ingen døde av bakteriene :fnise:

Anonymkode: 1ce34...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 23.37, Nuttery skrev:

Noe som har hjulpet meg veldig er å ha blandet toalettrens (løser opp kalk) og vann i en sprayflaske, som jeg sprayer, lar være på et minutt eller så, og skyller av med rikelig varmt vann.

det utsetter i allefall dusjvasken littegrann. I blant skrubber jeg med svamp (ca 1 gang per 14 dag, tidvis oftere)

drar over dusjeveggene med nal etter dusj. Det hjelper det og Til å holde kalken litt i sjakk

Jeg er skeptisk til dette rådet. En ting er å bruke toalettrens i dusjkabinett, men når toalettrensen løser opp kalk vil den også angripe fugene mellom flisene om den brukes på gulv og vegger. 

Anonymkode: bbd62...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk til dette rådet. En ting er å bruke toalettrens i dusjkabinett, men når toalettrensen løser opp kalk vil den også angripe fugene mellom flisene om den brukes på gulv og vegger. 

Anonymkode: bbd62...5eb

Som sagt, jeg har dusjkabinett. Ingen fuger. Min mot bruker samme metode og har fuger, ikke hatt noe problem med det så lenge man skyller godt av i ettertid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker dusjen skikkelig ca 1 gang i mnd, da skrubber jeg og bruker klor. Eller sprayer jeg jif baderom på dusjveggene og lar det sitte før jeg skyller av når eg gjør den ukentlige baderomsvasken. Skyller alltid dusjen etter bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 19.10.2017 at 11:52 PM, AnonymBruker said:

Dere som vasker dusjen en gang i uka: Jeg anbefaler å skaffe seg et liv.

Anonymkode: c52e3...ef0

Det er rimelig normalt å bruke 1-2 timer i uka på å vaske. Vasking er ikke en hobby jeg har, men en nødvendighet for å kunne slappe av og kose seg litt hjemme, ikke minst for å kunne få besøk uten at det ser ut som en svinesti her.

Anonymkode: df37e...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd det ikke blir grundig nok og hvis jeg da må si at jeg ikke er fornøyd så er jeg redd det blir dårlig stemning eller noe sånt. Har derfor tenkt på profesjonelle, pluss at det da er en sikkerhet for at det blir ordentlig gjort. En annen viktig ting er jo at jeg kjenner ikke egentlig noen som bor i nærheten eller som jeg kunne tenke meg ville gjøre dette. Har nettopp flyttet til Oslo og kjenner ikke så veldig mange her. 

Anonymkode: a83ca...560

Før du hyrer inn "profesjonelle" til å vaske hos deg.... les denne skremmende artikkelen i TV2 om hvordan de såkalt profesjonelle vasker et bad! Jævlig lesning. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...