Gå til innhold

Foreslår å sette inn militæret i svenske forsteder


Sannad

Anbefalte innlegg

Just now, Apis said:

Vis det medfører riktighet, så mener jeg at vi har tapt litt av det demokratiet vi lever i, Hvorfor ikke prøve å gjøre noe med rekrutteringen til politiyrket? 

Det er for sent nå. Svensk politi taper folk hver dag og mesteparten ønsker å slutte, hva foreslår du at de gjør? Paralysen og fornektelsen fra politisk hold for hinder at noe blir gjort, Douglas Murry var i et interview med en lavt stående partimedlem som fornekter at det var et enste problem i Sverige, så hva kan de gjøre når problemet faktisk truer staten?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Det er for sent nå. Svensk politi taper folk hver dag og mesteparten ønsker å slutte, hva foreslår du at de gjør? Paralysen og fornektelsen fra politisk hold for hinder at noe blir gjort, Douglas Murry var i et interview med en lavt stående partimedlem som fornekter at det var et enste problem i Sverige, så hva kan de gjøre når problemet faktisk truer staten?   

Helt enig , når løsningen på f,eks festivalvoldtektene faktisk var fortielse så har de tapt i utgangspunktet, nei få faenskapet opp og frem i lyset, det ligger også fremme på youtube et møte frustrerte "hvite" beboere i en av disse belastede bydelene hadde med lokalpolitikerne, hvor møtelederen klarte det kunststykket at de skulle starte møtet med å synge barn av regnbuen eller lignende sang, husker ikke hvilken nå og klarte å benekte de utfordringene beboerne mente de møtte i hverdagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et veldig stort tap å måtte bruke militære, i tillegg er det forbudt.

Anonymkode: 6abf3...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er et veldig stort tap å måtte bruke militære, i tillegg er det forbudt.

Anonymkode: 6abf3...ee6

Forbudt? Sverige erklærer krise tilstand og spør om Hjelp ifra Norge og Danmark, når ble dette forbudt?   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.10.2017 at 12:58 PM, Druid said:

Jeg er enig i at konstitusjonell  samfunnsforståelse ikke nødvendigvis er spennede. Men politiske beslutninger uten denne kunnskapen, blir veldig fort i overkant spennende. Og det er mindre utenkelig med slike beslutninger idag enn før, den generelle kunnskapen om samfunnetsmekanismene er ikke bare i forfall i populasjonen, men også i det politiske liv.

Det står for lite interessant i linken din til å forklare hvordan dette er tenkt, og om, og i så fall hvordan, man har løst de fundementale problemene. 

Vi får følge med på hva som skjer når den første soldaten blir drept i denne typen oppdrag og hvordan man forholder seg til det.

Som om en politimann ble drept. Du vet vel at svensk politi er bevæpnet. Teoretisk sett, kan både en millitærpoliti og en sivil politi åpne ild og drepe.

Du overtenker. Det er selvsagt flott i et trygt og sikkert samfunn. Men i et utrygt samfunn, hvor politiet ikke lenger har kapasitet til å etterforske alvorlige saker som voldtekter på mindreårige, så er det menn som deg som er farligere enn forbrytere. Du er sikekrt et godt menneske, og vil det beste. Problemet er at humanitære samfunn som søker å forstå, rehabilitere og forebygge, er maktesløse mot rå ondskap, den typen vi ser i Sverige i dag.

Seks politifolk mot 800 yrkeskriminelle. https://www.aftonbladet.se/debatt/article22854256.ab

Jeg har barn. Jeg har en datter som er elleve. I en av de tidligere linkene, bekrefter politiet at de ikke har kapasitet til å foreta avhør av kjent antatt gjerningsmann, som ble anmeldt for voldtekt av en tolv år gammel pike. Tenk over det. Først etter at en journalist tok tak i saken etter seks uker, ble det kjent. Den som er beskyldt, er en mindreårig selv, en påstått 16-åring. Selv en dom vil bli noen måneder på en ungdomsinstitusjon, eller samfunnstjeneste.

I slike tilstander, har allerede samfunnet spilt falitt. Det er et mirakel at ikke foreldre tar loven i egne hender. I et slikt samfunn, ville jeg som kvinne og mor, bli lykkelig over å se de kriminelle bli tatt hardt. Av soldater, av politi, spiller ingen rolle. Så kan de debattere i salongene, de som sender sine barn på privatskoler langt unna de "Hunger Games" skolene som vanlige mennesker må la barna gå på. Sa jeg Hunger Games? Det er ikke en riktig beskrivelse av skolene. I det minste er det jevngamle ungdommer mot hverandre i Hunger Games, og jenta har våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Forbudt? Sverige erklærer krise tilstand og spør om Hjelp ifra Norge og Danmark, når ble dette forbudt?   

Etter det jeg har forstått så finnes det en del juridiske hinder fra at det svenske forsvaret settes inn i mot sivile, men om den svenske riksdagen innfører en lovendring blir det annerledes. I Norge var det også forbud, men i 2014 ble dette myket opp og man kan bruke forsvaret i noe begrenset omfang.

 

 

Anonymkode: 6abf3...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle en parkeringsvakt rydde opp i parkeringskaoset som hersket utenfor sykehuset i Malmø etter at slektninger skulle besøke et familie medlem som var skutt. Hele familen mishandlet en vakt som prøvde å gjøre jobben sin.

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-20/parkeringsvakt-blev-misshandlad-vid-akuten-garningspersoner-flydde-i-bil

I et slik tilfelle hadde det vært greit å hatt militære utenfor, men sjansen er vel at de også hadde blitt misshandlet.

Anonymkode: 6abf3...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ops2 skrev:

Som om en politimann ble drept. Du vet vel at svensk politi er bevæpnet. Teoretisk sett, kan både en millitærpoliti og en sivil politi åpne ild og drepe.

Du overtenker. Det er selvsagt flott i et trygt og sikkert samfunn. Men i et utrygt samfunn, hvor politiet ikke lenger har kapasitet til å etterforske alvorlige saker som voldtekter på mindreårige, så er det menn som deg som er farligere enn forbrytere. Du er sikekrt et godt menneske, og vil det beste. Problemet er at humanitære samfunn som søker å forstå, rehabilitere og forebygge, er maktesløse mot rå ondskap, den typen vi ser i Sverige i dag.

 ....

Dette handler ikke om overtenking, men å forstå grunnleggende mekanismer i samfunnet.

Vi diskuterer ikke hvorvidt man skal satse på å sikre samfunnet, det vi diskuterer er om vi kan bruke militære til det. Og i utgangspunktet er det fundementale mekanismer som tilsier at dette er en dårlig ide. Ikke bare i form av at man ikke løser noen problemer, men over til det nivået at man setter hele samfunnet i brann.

Grunnen til at jeg setter spørsmål rundt hvordan man har taklet dette, er fordi for eksempel å drepe en soldat i tjeneste, i  mange reelle tilfeller, ikke er straffbart. 

Vi er enig om at å sikre samfunnet er viktig, jeg bare ser en løsning på dette, og det er å styrke politiet. Dette er i mine øyne uansett en mye viktigere oppgave uansett, siden vi uansett er nødt å øke terrorberedskapen. (Nope, Forsvaret bør ikke brukes til det heller)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Druid skrev:

D

Vi er enig om at å sikre samfunnet er viktig, jeg bare ser en løsning på dette, og det er å styrke politiet. Dette er i mine øyne uansett en mye viktigere oppgave uansett, siden vi uansett er nødt å øke terrorberedskapen. (Nope, Forsvaret bør ikke brukes til det heller)

Enig i at å styrke politiet er viktig, men i forhold til å øke terrorberedskapen så er jeg ikke så sikker på om jeg vil være like bombastisk som deg, når norske nasjonale institusjoner blir angrepet så mener jeg det er på sin plass og sette inn militæret, vi så det jo når regjeringsbygget ble bombet og Utøya angrepet av general kokko, da burde FSK blitt satt inn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Apis skrev:

Enig i at å styrke politiet er viktig, men i forhold til å øke terrorberedskapen så er jeg ikke så sikker på om jeg vil være like bombastisk som deg, når norske nasjonale institusjoner blir angrepet så mener jeg det er på sin plass og sette inn militæret, vi så det jo når regjeringsbygget ble bombet og Utøya angrepet av general kokko, da burde FSK blitt satt inn 

ABB er i og for seg ett godt eksempel. Og si at FSK gjorde operasjonen slik at han overlevde og ikke ble en martyr, som var håpet hans: 

I dette scenarioet VILLE han fått viljen sin, og bli stilt for militær rett. Han ville fått viljen sin i forhold til å kunne bruke sin ideologi som forsvar og hadde derfor kunne brukt rettssaken som sin talerstol for sitt manifest. 

Siden hans handlinger er krigsforbrytelser, hadde han blitt dømt, men ikke til forvaring. På den annen side vet jeg ikke hva som har erstattet dødsstraff i militær rett, så det er fullt mulig man der har reell livsvarig fengsel.  Men saksforståelsen rundt en krigshandling er annerledes enn rundt sivil kriminalitet, så det hadde vært  svært sannsynlig med en tidsbegrenset straff for han, på tross av manifestet. (Det er i praksis manifestet som gjør at hans forvaringsdom vil være en praktisk livstidsdom til død. Han kan ikke egentlig utvikle seg på noen måte i fengslet som ikke kan vurderes mot hva han har skrevet her, og følgelig hindre videre forvaring. )

Da Tyskland opplevde den type utvikling vi ser nå, på tidlig syttitall, var tysk forsvarsmakt fortsatt i stor grad fortsatt overstyrt av de allierte. Så uten mulighet til å hente inn militære styrker var svaret deres å etablere ett terrorpoliti etter militær modell for å takle terror.

Så vi HAR alternative mekanismer som både ivaretar behovet for å kriminalisere terror, OG sikre samfunnet med motivert væpnet tyngde. Og kostbildet er i praksis det samme. Militære styrker er ikke billigere enn politi.

(Vi kunne sett mot USA og FBI, men hele systemet der er organisert på en annen måte. Så de rene økonomiske reorganisertingskostnadene vil overstige fordelen.)

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvorfor har det blitt slik noen steder i Sverige, er ingen av innvanderene sysselsatt?  Går de ikke på språkkurs?  Har de ikke faddere, saksbehandlere?  Går de ikke på skole?  Har de ikke penger til bo og mat?  Får de ikke straffer når de stadig bomber biler?   Er det ikke satt opp kameraer i disse byene slik som er vanlig i store byer? Er det bare fritt fram for at de kan gjøre akkurat som de vil?  Er det anarki?  Hvorfor får de bli når de er farlige og mer til ulempe enn til nytte for landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mystix skrev:

Hvorfor har det blitt slik noen steder i Sverige, er ingen av innvanderene sysselsatt?  Går de ikke på språkkurs?  Har de ikke faddere, saksbehandlere?  Går de ikke på skole?  Har de ikke penger til bo og mat?  Får de ikke straffer når de stadig bomber biler?   Er det ikke satt opp kameraer i disse byene slik som er vanlig i store byer? Er det bare fritt fram for at de kan gjøre akkurat som de vil?  Er det anarki?  Hvorfor får de bli når de er farlige og mer til ulempe enn til nytte for landet?

Det er konflikter mellom grupper. 

Anonymkode: 421d5...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Mystix said:

Hvorfor har det blitt slik noen steder i Sverige, er ingen av innvanderene sysselsatt?  Går de ikke på språkkurs?  Har de ikke faddere, saksbehandlere?  Går de ikke på skole?  Har de ikke penger til bo og mat?  Får de ikke straffer når de stadig bomber biler?   Er det ikke satt opp kameraer i disse byene slik som er vanlig i store byer? Er det bare fritt fram for at de kan gjøre akkurat som de vil?  Er det anarki?  Hvorfor får de bli når de er farlige og mer til ulempe enn til nytte for landet?

Islam, ikke bare en religion, men et komplett system.

Anonymkode: fdb9b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

 Det går sannsynligvis samme vei i Norge også etterhvert...           

 Det tar bare litt lengre tid..    

Anonymkode: 52070...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...