Gå til innhold

Kan jeg forvente svar på klage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sendt klage på brev til der jeg var innlagt. Sendte klagen for tre uker siden, og har ikke fått noe svar. Skrev fullt navn, adresse og telefonnummer i brevet. Kan jeg forvente svar på en klage, og hvordan pleier isåfall svaret å bli sendt? Brev regner jeg med?

 

Anonymkode: 0a6e6...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må nå være vanlig høflighet å svare på en klage, om ikke annet at den er mottatt og de skal se på saken. Men jeg har opplevd at stedet ikke svarer i det hele tatt, så det er vel begge deler ute og går.

Anonymkode: d40db...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt klage på brev til der jeg var innlagt. Sendte klagen for tre uker siden, og har ikke fått noe svar. Skrev fullt navn, adresse og telefonnummer i brevet. Kan jeg forvente svar på en klage, og hvordan pleier isåfall svaret å bli sendt? Brev regner jeg med?

 

Anonymkode: 0a6e6...339

Du skal regne med svar, ja. Så sant behandlingsstedet er en del av det offentlige så er seneste lovlige frist for svar 4 uker etter mottak. Får du ikke svar innen 4 uker så klager du med kopi til kommunalsjef i din kommune. Får du ikke svar på det heller (gi dem nye 4 uker) så klager du med kopi til fylkesmannen. Tar de heller ikke det alvorlig så anonymiserer du klagen og brevet (altså fjerner info om deg og ev. konkrete navn på ansatte, ikke institusjonen) og sender det til avisen. ;) 

Anonymkode: 189d5...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal regne med svar, ja. Så sant behandlingsstedet er en del av det offentlige så er seneste lovlige frist for svar 4 uker etter mottak. Får du ikke svar innen 4 uker så klager du med kopi til kommunalsjef i din kommune. Får du ikke svar på det heller (gi dem nye 4 uker) så klager du med kopi til fylkesmannen. Tar de heller ikke det alvorlig så anonymiserer du klagen og brevet (altså fjerner info om deg og ev. konkrete navn på ansatte, ikke institusjonen) og sender det til avisen. ;) 

Anonymkode: 189d5...e5c

Hvem klager man til om kommunen ikke har kommunalsjef?

Rådmannen er jo "arbeidsgiver" for alle i kommunen - ville det vært rett sted?

Anonymkode: 61669...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem klager man til om kommunen ikke har kommunalsjef?

Akkurat hvem er ikke din hodepine. Send klaga til XXX kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...