Gå til innhold

Siv Jensen leker indianer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er den pltsk korrekte venstresiden helt humørløs?

http://arildronsen.blogg.no/1508319482_g_oftere_p_kostymeball_siv.html

Noen ganger bekymrer det meg faktisk, at jeg tilhører den politisk korrekte venstresida. Reaksjonene på Siv Jensen i indianerdrakt har riktig nok vært varierende i innhold, men offentligheten sitter likevel igjen med inntrykk av at vår finansminister har «hånet en urbefolkning».

Sametingspresidenten kan tjene som illustrasjon. Hun kritiserer at «hun som er sjefen for pensjonsfondet i utlandet kler seg ut som hun har det moro med dem som faktisk lider under pengene vi tjener.»

Martine Aurdal i Dagbladet: «Når urfolk reagerer, bør vi andre ta reaksjonene på alvor. For dem har deres tradisjonelle drakter viktig betydning, å bære dem er å uttrykke stolthet over en lenge undertrykket kultur ... Minoriteten bør visst ha mer glimt i øyet, for retten til å bære andres folkedrakter på karneval står høyere i kurs enn retten til å kreve respekt for urfolks kulturelle uttrykk.»

Ærlig talt. Det er sannelig ikke rart at deler av venstresida ofte oppfattes som humørløse viktigperer. Det er liksom ikke måte på hvor mye politisk symbolikk det er mulig å legge i noe så ufarlig som et kostyme-stunt.

Anonymkode: a205b...a75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Blir for dumt, virker som venstresiden bare MÅ finne noe å ta høyresiden på, og da spesielt FRP.

Hva med barna som kler seg ut og leker indianer, håner de også indianere? Nei, like lite som Siv gjør.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Martine👊 Men samtidig, venstresiden har en jobb å gjøre framover. 

Anonymkode: a435b...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får spørre indianerne hva de mener om venstresidens innvandringspolitikk, syntes de det var kulturellt berikende å bli slaktet og fordrevet fra sitt land, eller kanskje de faktisk støtter FRP. Fakta vs følelser, men det nevner nok ikke avisene de vil bare spre sin propaganda

Anonymkode: d5bef...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man skal gå rundt og stadig bekymre seg for at noe man gjør kanskje kan virke "krenkende" for noen, så får man aldri gjort noe som helst...   

Anonymkode: 4765d...956

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva synes venstresiden om å kle seg ut som nonne, hitler, isis, ku klux klan osv osv mon tro?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har dette ingenting å gjøre med venstresiden, høyresiden eller Siv Jensen. For meg er dette nok et eksempel hvor majoriteten skal bestemme hva minoriteten har lov å reagere på basert på hva majoriteten føler er ok eller ikke. For meg er det så ufattelig egoistisk, selvsentrert og tankeløst at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Hvor låst i egen navle går det an å bli?

Anonymkode: addb1...5a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange utenlandske kvinner i bunad, særlig på 17 mai. Kan ikke huske at noen av de har spurt om lov. 

Anonymkode: 81b82...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg har dette ingenting å gjøre med venstresiden, høyresiden eller Siv Jensen. For meg er dette nok et eksempel hvor majoriteten skal bestemme hva minoriteten har lov å reagere på basert på hva majoriteten føler er ok eller ikke. For meg er det så ufattelig egoistisk, selvsentrert og tankeløst at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Hvor låst i egen navle går det an å bli?

Anonymkode: addb1...5a6

Godt sagt. Nordmenn skulle hatt en dag i en minoritetsgruppe sine sko. Vi er så sjukt bortskjemte. 

Anonymkode: a435b...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen faktiske indianere som er sint over dette/missliker dette? Eller er det nordmenn som er sint/missliker det på vegne av noen som ikke selv bryr seg?

Anonymkode: 34f98...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt sagt. Nordmenn skulle hatt en dag i en minoritetsgruppe sine sko. Vi er så sjukt bortskjemte. 

Anonymkode: a435b...ac4

 

Anonymkode: 803ad...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt sagt. Nordmenn skulle hatt en dag i en minoritetsgruppe sine sko. Vi er så sjukt bortskjemte. 

Anonymkode: a435b...ac4

Er det noen minoritetsgruppe som har reagert?

Anonymkode: a205b...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karneval er mere enn morro. Det er ikke uten grunn at barn liker å kle seg ut og ikke uten grunn at det er viktig for barns utvikling av seg selv og sine sosiale evner. Det å inntre en annen rolle og utforske sider ved seg selv gjelder også for voksne som kler seg ut. Hvor får forresten grensen for utkledning som kan være trakasserende? Kan en kvinne som ble voldtatt bli krenket fordi great garlic girls tar på seg samme kjolen som hun hadde den kvelden hun ble voldtatt?  Kan vi krenkes av innvandrere i norske festklær? Hva med oss brukere som henter brukernavn og avatar fra kjendiser? Krenker jeg Duff Mckagan nå? Han har jo hatt ett tøft liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...