Gå til innhold

farge hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig oransje hår, type samme farge som Rupert Grint, Mikkel Niva, Laila fra fjorårets farmen osv. jeg vil gjerne gjøre det litt mindre oransje, gjerne mørkere/ mer brunt. har ikke lyst til å gjøre noen store endringer, gjerne ikke mer enn at folk knapt legger merke til det, hvertfall i starten, og heller bruke mer farge hvis jeg er fornøyd. Er dette noe jeg kan gjøre selv? Har blitt anbefalt å prøve semi-permanente hårfarger, men vet ingenting om det, hvordan fungerer det, og hvordan finner jeg en farge som gir det resultatet jeg er ute etter?

 

Er mann forresten.

Anonymkode: 3f943...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet jeg hvor mye jeg kan bruke for å få det resultatet jeg vil? kan jeg bare begynne med veldig lite og prøve meg frem? Vil jeg kunne risikere noen "rare" farger når det blandes med min naturlige hårfarge? Har sett noen skrekkeksempler, men de hadde kanskje farge i fra før.

Anonymkode: 3f943...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt gått til frisør om jeg var deg. Hvis du absolutt vil prøve hjemmfarge,så ikke velg en nyanse mørkere enn 7.0 (mørk blond) og ville holdt meg til askenyanser f.eks mørk askeblond.Unngå farger som ender på 3 og 4,f.eks 7.3 og 7.4 (betyr at det er mer rødpigmenter i fargen)Du kan blande 1 teskje av fargen og utviklingsemulsjonen først,og teste på en enkelt hårkokk dagen før.Så ser du hvor lang virketid du trenger og hvordan fargen ser ut.Deretter kan du dagen etter blande i hele fargen.Velg gjerne en toning som vaskes gradvis ut fremfor mer permanente farger.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for detaljert svar! Tenkte egentlig bare at det var enklere og billigere å gjøre det selv, samtidig som at jeg kanskje kan prøve meg litt frem litt og litt.

Anonymkode: 3f943...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...