Gå til innhold

Hvor kan en få kjøpt ferdig laget potetmos i 2017?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før var det mange småsteder og "snackbarer" som solgte det i byene, men nå er det omtrent borte. Noen som vet om kjeder eller bensinstasjoner som fremdeles har det i sin meny? Jeg savner det. 

Anonymkode: 2cdd4...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De Fjord1-fergene som fremdeles har kiosk har potetmos.

Anonymkode: 7e6aa...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige butikker med varme retter i kjøttdisken har ofte potetmos med pølser.

Anonymkode: add9f...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg er fra er det mange gatekjøkken som selger hjemmelaget potetstappe, og her jeg bor nå er det ingenting annet enn en kebabsjappe og noe asiatisk take-away. Ikke en burgersjappe en gang.. Savner potetstappe jeg også:fnise:

Anonymkode: e1f06...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Jerry Lee skrev:

På samme steder som i 2016 og 2010.

Hvor var det? Jeg kan ikke huske å ha sett det siden snackbarene.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlige butikker med varme retter i kjøttdisken har ofte potetmos med pølser. Anonymkode: add9f...2d5

Da skal jeg spørre i varmdiskene og etterlyse det. Jeg tenker på en pølse og potetmos med alt nå. Rekesalat og løk m.m.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Savner potetstappe jeg også :fnise: Anonymkode: e1f06...d55

Har savnet det i mange år. I min oppvekst var det det beste jeg kunne kjøpe. :)  

Anonymkode: 2cdd4...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmos i varmdisk eller fra Fjordland smaker ikke godt. Forstår ikke at du kan savne potetmos. Kjøp deg en Mills pose og tilsett vann, smaker verken bedre eller dårligere enn annen "kjøpemos". 

Anonymkode: 2152a...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kjøpte pølse med mos var på en Narvesen-kiosk på et sykehus. 

Anonymkode: 15d7a...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmos i butikken kan ofte være helt ok. Det er ikke alle ferskvaredisker som bare slenger noe industrimat i varmtdisken, mange improviserer og lager sitt eget. Så i riktig butikk med en kjøkkensjef som bryr seg litt, så finner du gjerne potetmos som er laget som hjemmelaget. Ikke sånn pulvertull.

Anonymkode: add9f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var det? Jeg kan ikke huske å ha sett det siden snackbarene.

Da skal jeg spørre i varmdiskene og etterlyse det. Jeg tenker på en pølse og potetmos med alt nå. Rekesalat og løk m.m.

Har savnet det i mange år. I min oppvekst var det det beste jeg kunne kjøpe. :)  

Anonymkode: 2cdd4...ef5

Har mange gode minner fra familieferier i bil da pappa og jeg ville ha pølse og potetstappe mens de andre spiste pølse og chips :)

Sist jeg smakte det var faktisk bare tre år siden da store deler av familien plutselig befant oss på fergen til Strømstad. Nede ved havnen kjøpte pappa og jeg pølse og potetstappe og de andre pølse og chips. Må nevnes at jeg nok alltid ville ha pølse og potetstappe fordi pappa hadde det, og var ganske så bevisst på det.

Nå er jeg ekstremt bevisst på at svensk Strømstadgatekjøkkenpotetstappe IKKE smaker norsk gatekjøkkenpotetstappe! :riste:

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...