Gå til innhold

Ikke bet veiavgift og ansvarsforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne fristen gikk ut i mars leser at det ennå er 60.000 som ikke har betalt.

Er det virkelig mulig. De leker russisk rullet hver dag. Heldigvis blir det verre neste år,når de vil få dagsbøter

Anonymkode: b8b4a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste artikkelen jeg også, og tenkte umiddelbart på eksen (ble skilt i fjor). Skulle ikke forundre meg om den håpløse eksen min er en av de 60.000 som ikke har betalt. Han betaler aldri en eneste regning i tide, og lar stadig ting gå til inkasso. Får purringer daglig nesten i postkassa.

De siste årene av forholdet vårt var det jeg som betalte årsavgiften (punktlig), selv om jeg ikke kjører bil og bilen var hans. Tror kanskje det gjør det ekstra tungt for han å begynne og betale den selv nå. Uvant. 

Anonymkode: 6e764...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er veiavgiften pliktig som bileier (det er en offentlig avgift), men man trenger i i prinsippet ikke ha ansvarsforsikring før en bil er på veien. Har man f. eks. en gammel bil som aldri brukes og som står bortgjemt i en garasje eller på lager, så behøver man ikke ansvarsforsikring så lenge bilen ikke er i bruk i det hele tatt (av hverken deg selv eller andre). Det sagt, idet man setter seg bak rattet for å kjøre den, så skal man ha ansvarsforsikring! Man kan bli ansvarlig for personskader for mange millioner dersom man f. eks. kjører på noen uten å ha ansvarsforsikring i orden. 

Anonymkode: 68cb5...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, AnonymBruker said:

De leker russisk rullet hver dag. 

Ikke alle. Jeg, f.eks., har hatt en moped stående i ca. 20 år uten å betale ett øre. Men den er heller ikke brukt, så den representerer ingen fare for noen.

Anonymkode: 9ddd3...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle. Jeg, f.eks., har hatt en moped stående i ca. 20 år uten å betale ett øre. Men den er heller ikke brukt, så den representerer ingen fare for noen.

Anonymkode: 9ddd3...e86

Da avskilter du den slik at du slipper å betale forsikring og avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle. Jeg, f.eks., har hatt en moped stående i ca. 20 år uten å betale ett øre. Men den er heller ikke brukt, så den representerer ingen fare for noen.

Anonymkode: 9ddd3...e86

Men hvorfor har du det? 🤔

Anonymkode: 349ae...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiavgift mener du årsavgiften? 

De som ikke har betalt vil jo få avskiltet bil, og man har heller ikke lov å kjøre uten ansvarsforsikring. 
Men er mange som ikke betaler fordi de rett og slett ikke bruker bilen. Jeg var en av de, bilen står i garasje hele dette året pga jeg var i ulykke og ikke kan kjøre , er under rehabilitering. 

Anonymkode: b7230...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...