Gå til innhold

Hvorfor DAB-radio?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har folk DAB-radio? 

Hva er poenget med det? Mobiler har radio, tv’er har det, osv så hvorfor ha DAB-radio? 

Dere som har det, hvorfor det? 

Anonymkode: d9799...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi lyden er bedre på DAB-radioen min enn på både mac, mobil. Jeg har ikke TV med TV-kanaler, så jeg kan ikke høre radio på TVen. Men uansett om jeg hadde hatt TV hadde jeg foretrukket å spille det fra DAB-radioen min. 

Jeg kan også bruke den som en høytaler og koble til spotifyen gjennom Bluetooth sånn at den fungerer veldig bra som musikkkilde på f.eks. fest.

I tillegg synest jeg det er ganske greitt at det står på skjermen hvilken sanger som blir spilt. Dette er alltid noe jeg synest var kjedelig med gamleradioen min, jeg hørte en sang jeg likte, men fikk ikke med meg hva sangen het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det for å høre på radio :Nikke: 

Vi har ikke tv, telefonen er gjerne i bruk til andre ting og pc er ikke særlig gunstig heller. Det er rett og slett komfortabelt å ha en radio en kan skru på uten noe videre trykking og rigging. Ellers så har jeg jo også MW og SW radio, men der er det mest futt på kveldstid og langt fra så god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lillsunshine skrev:

Fordi lyden er bedre på DAB-radioen min enn på både mac, mobil. Jeg har ikke TV med TV-kanaler, så jeg kan ikke høre radio på TVen. Men uansett om jeg hadde hatt TV hadde jeg foretrukket å spille det fra DAB-radioen min. 

Jeg kan også bruke den som en høytaler og koble til spotifyen gjennom Bluetooth sånn at den fungerer veldig bra som musikkkilde på f.eks. fest.

I tillegg synest jeg det er ganske greitt at det står på skjermen hvilken sanger som blir spilt. Dette er alltid noe jeg synest var kjedelig med gamleradioen min, jeg hørte en sang jeg likte, men fikk ikke med meg hva sangen het.

Det er sånn hul lyd på de. da kan man jo kjøpe en vanlig radio da? :) 

Anonymkode: d9799...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Har det for å høre på radio :Nikke: 

Vi har ikke tv, telefonen er gjerne i bruk til andre ting og pc er ikke særlig gunstig heller. Det er rett og slett komfortabelt å ha en radio en kan skru på uten noe videre trykking og rigging. Ellers så har jeg jo også MW og SW radio, men der er det mest futt på kveldstid og langt fra så god lyd.

Så DAB-radioen er utviklet for at folk skal ha en radio med bedre lyd med andre ord? De dab-radioene jeg har hørt på har hul og dårlig lyd. 

Anonymkode: d9799...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn hul lyd på de. da kan man jo kjøpe en vanlig radio da? :) 

Anonymkode: d9799...366

Hæh? Radioen min er ganske dyr, nesten 2000 kr, så det er veldig god lyd i den. Mye bedre enn min gamle. Og nei, det er ikke FM-signal her lenger, så jeg kan ikke kjøpe en "vanlig" radio. Da må jeg kjøper DAB-adapter og det er jo nesten like dyrt som å kjøpe en ny DAB-radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DAB er rett og slett en skandale. DAB ble planlagt rullet ut for 10 år tilbake. På den tiden hadde man ikke samme tilgangen til mobiltelefoner med radio-apper o.l. og DAB hørtes sikkert veldig smart og innovativt ut. I dag står vi har da med flere millioner ubrukelige FM-radioer, DAB radioer med dårlig dekning og bedre løsninger i form av nettradio... :murvegg:

Anonymkode: 5ff6a...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Mobiler har radio

Har de? Hvilke da, i så fall? Og nei, det teller ikke hvis jeg må vandre rundt med hørepropper. Jeg vil ha en anordning som sprer lyd i brukbar og helst god kvalitet til hele oppholdsrommet så jeg fritt kan bevege meg der. Helst både en dings som kan kobles til stereoanlegget og en frittspillende boks jeg kan bruke andre steder: kjøkken, soverom, garasje, ute...
Igjen: fins det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...