Gå til innhold

Hvor opptatt er dere av interiør hjemme hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt og så på reprise av åndenes makt her om dagen. Der var det snakk om en leilighet hvor de har bodd siden de var 18. Det var 90 talls møbler 70-80 talls kjøkken som var malt, gammel sofa, furuhelvete og enormt med dill dall bilder og mye annet. Jeg la merke til at jeg ble merkverdig trekt mot den familien. Syntes først det var «pussig» det ikke var blitt pusset opp noe men så var det noe som sa klikk og jeg husket tilbake hvordan vi hadde det når jeg vokste opp. Jeg ble nesten rørt til tårer av den episoden. Syntes det virket som så utrolig koselige folk som hadde set så koselig hjemme. 

Jeg er en av de som virkelig sliter med interiør, jeg for det liksom ikke til. Jeg prøver og prøver det blir liksom stil kræsj uansett. Så hvordan har dere det og hva tenker dere når dere går inn i hjem der det rett og slett ikke er vektlagt noe om å finne sin stil eller å følge noe som helst interiør mote?

Anonymkode: cbb5a...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ofte at de hjemmene hvor de som bor der ikke følger noen bestemt stil eller mote, men har innredet slik de selv liker det ofte er veldig koselige og trivelige hjem. Synes hjem som slavisk følger en trend eller mote, f. eks. kun hvitt interiør, kan virke veldig strengt og sterilt.

Jeg elsker farger og stilblanding, nytt og gammelt, og mitt eget hjem er en fargerik liten hule med blanding av nytt og gammelt og litt bohem-stil. Har masse fargesterke bilder og massevis av puter og pledd, og folk sier at de føler seg hjemme med en gang de kommer innom dørene hos meg.

Så ja takk til en individualistisk innredningsstil!

Anonymkode: ef5ef...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig mye. Om jeg liker noe, så bare sier det, spør hvordan det fungerer med tanke for å skaffe en sånn ting til meg (f esk en kuskin på gulvet - ja ja :) eller en ovn med piroslise).  Ellers bryr jeg meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke! Men jeg merker at folk som jeg nylig har blitt kjent, alltid endrer hjemmet sitt når vi er blitt kjent.

Anonymkode: 148d2...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kult med et stilfullt hjem, men trives best på besøk hos folk som har det hjemmekoselig. Der det er fint, men ikke helt "sterilt". Min venninne har helt greie møbler og interiør, gjør det koselig med puter osv, men har ikke noe spesiell stil. Jeg ville ikke hatt slike møbler selv da jeg er mer opptatt av interiør, men jeg merker at jeg trives veldig godt der. 

Anonymkode: 7a0aa...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg lite om folks interiør, bortsett fra hvis det er veldig minimalistisk og fargeløst. Det skal ikke se ut som tannlegens venteværelse når man er i et privat hjem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte mer kritisk mot de som er for sterile eller for stilistiske enn de som har det utdatert og i totalt blanda stil. 

For eksempel om noen har hvitt, beige og grått som fargepalett og kjører på med samme farger på julepynten, da får jeg frysninger. Så kaldt og utrivelig. Eller om de la voksenstilen påvirke leker og tekstiler på barnas rom. 

Men, en annen ting som gjør meg litt svimmel er det såkalte furuhelvetet. Når det er fem forskjellige overflater I trehvitt i samme rom, med trehvite detaljer. Det blir litt mye kvisthull for meg. 

Anonymkode: a40fd...c6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg sjelden med andres interiør i heimen - men jeg koser meg mest i hjem der det er tydelig at det er mennesker som lever, med gammelt og nytt, oppussede møbler, stilblandinger, farger og bokhyller og der folk har vært kreative. I "sterile" stuer (gjennomført hvitt/grått) klarer jeg ikke helt å slappe av og synes det er for stivbeint.

Endret av Havbris
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger veldig merke til hvordan folk har det hjemme, jeg er over gjennomsnittet opptatt av interiør og tenker ofte hvordan jeg ville ha innredet boligen til de jeg besøker. Det jeg kanskje henger meg mest opp i er når interiøret ikke matcher huset/bygget. Den ene naboen min har f.eks bare barokkmøbler i stuen, huset deres er fra slutten av 1970. 

Best liker jeg meg i hjem der jeg føler jeg kan slappe av, sitte med beina i sofaen å drikke kaffe av et gammelt krus. 

Anonymkode: 51baa...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg som regel ikke hvordan andre har det, bortsett fra hvis de har burgunderrød buesofa av skinn og gult furuhelvete på møbler og vegger.

Anonymkode: 61bfa...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Klart en legger merke til det,og blir jo veldig imponert når de har sin egen stil med flotte farger osv. Var hos ei som er interiørdesigner,og så meg ikke mett på alt det flotte der. Ikke sånn at det var "in" eller noe,men helt egen stil! Og et ekstra pluss fordi hun hadde malt,trukket om møbler og alt selv! Tøft.

Jeg legger ellers alltid mest merke til stemningen i ulike hjem. Den har alt å si i grunnen. Avslappet og varm stemning er alltid best uansett interiør :-)

Selv har jeg min egen stil. Ikke noe wow-faktor,men personlig. Det meste er fra bruktbutikker,for der finner en mye fint som en kan male osv. Det viktigste er alt stort og mest smått jeg har fått av barna og familie pluss venner. Ja,jeg er ikke sånn at alt må stå i stil,og jeg elsker at andre gir meg personlige julegaver osv. Det er mye morsomt og fint her fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg som regel ikke hvordan andre har det, bortsett fra hvis de har burgunderrød buesofa av skinn og gult furuhelvete på møbler og vegger.

Anonymkode: 61bfa...dc5

Haha. Jeg har en burgunderrød toseter i skinn :-D det er hundesofaen min hvor jeg sitter med hundene :-D lett å holde rent vet du,og hundene mine har ikke bur,men fast plass der. Den er ikke moderne akkurat,men passer igrunnen i kroken der den står! Men furu har jeg ikke da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg svært lite om andres interiør (og ikke mitt eget heller). Noen ganger tenker jeg at ting er stilig, men jeg syns det er så mye av det som ser bra ut som er upraktisk. For eksempel hele greia med to små runde bord i stua. Det er jo ikke plass til nooooe på dem! Jeg er oppvokst med mye furu og treverk, og mine foreldres hus har trepanel på alle vegger. Det er kanskje ikke helt min stil, men jeg syns det er mye mer hjemmekoselig enn hvite vegger.

Anonymkode: 68ed4...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som driver å skal herme etter hvordan jeg har det hjemme. Tar bilder med mobil når jeg går ut av rommet. Slitsomt. Begynt å skjule ny innkjøpte ting. Til jeg vet det ikke selges mer. Da setter jeg det frem.

Anonymkode: 5ea56...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En mann i vennegjengen har det vi kaller Bateman-stilen. Han er singel og det kommer han til å bli.

Jeg bryr meg lite, legger mer merke til om det er skittent og rotete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser opp til folk som ikke følger død fisk. Kanskje de har mere matnyttige interesser.  Ofte når jeg er hos folk er det samme farger på vegger, samme møbler, vaser,lys og dill dall

Anonymkode: 3f27d...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har venninner som driver å skal herme etter hvordan jeg har det hjemme. Tar bilder med mobil når jeg går ut av rommet. Slitsomt. Begynt å skjule ny innkjøpte ting. Til jeg vet det ikke selges mer. Da setter jeg det frem.

Anonymkode: 5ea56...089

Her og! 

Jeg må unngå å ha de på besøk, og senest for norn uker siden ble det spurt om en lampe som jeg vet heldigvis ikke er å få kjøpt lenger. Ingen jeg kjenner har akkurat den lampa, så jeg sier bare hvor jeg kjøpte den og fryder meg over å holde tilbake info om akkurat dette. Ei tidligere venninne hermet på alt fra skjerf, klær, møbelstil og farger. I begynnelsen var det bare morsomt men etterhvert syns jeg det tok slik over at jeg begynte å gjemme ting til det var utgått i butikkene før jeg satte det frem. 

Anonymkode: 61bfa...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...