Gå til innhold

Dette er grunnen til at så mange kvinner skriver metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det seksuell trakassering når kvinner omtaler menn som griser ?

Anonymkode: 4cbe6...ae9

Det kommer an på. Om en kvinne blir forbannet på deg, truer deg og roper jævla gris etter deg, kun fordi du høflig har avvist hennes forsøk på beføle deg og ta seg fysisk INN i buksene dine, vil jeg ha forståelse for at du kan føle deg trakassert.

Anonymkode: 35091...6ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er typisk er at de mennene som alltid bruker dette argumentet om at "drittsekkene får damene men ikke jeg for jeg er for snill" er oftest menn som ikke tør å flørte med kvinner, eller be hun ut på en date, og da kan man rett og slett ikke regne med å bli valgt fremfor de som tør å be dama ut på date. Og det er ikke sånn at alle menn som tør å være ærlige med damene de blir nysgjerrige på og vil bli kjent med, er drittsekker. Det er bare noe dere altfor sjenerte menn antar  - for å legge skyld og ansvar på dem  , i stedet for å legge ansvar på deg selv og trene på å bli flinkere med mennesker og damer og til å ta iniativ selv. 

Anonymkode: 163a0...cfe

Det er likestilling i 2017. Kan ikke damene ta ansvar og be ut han stille, snille mannen da istede for å ignorere dem? Han som ikke tør be damene ut i frykt for å havne navngitt i #metoo kampanjen kanskje? Terskelen for oppførsel og flørt med damer er skyhøy idag. Man kan snart ikke se på en dame man liker og smile til henne, før man blir anklaget for seksuell trakkasering. Rart norske menn i stadig større grad gir blaffen i damer og flørting?

Menn må ta støyten. Hvorfor? Da er det greit å slippe likestilling? Akkurat da er det tradisjonelle kjønnsmønsteret ok for damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det seksuell trakassering når kvinner omtaler menn som griser ?

Anonymkode: 4cbe6...ae9

Nei da gjelder det ikke kvinner og da er det selvsagt ikke trakassering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det regnes som trakassering ja. Så om du har for vane å rope det etter jenter som ikke skjønner hvor snill du er, så bør du kanskje revurdere den oppførselen. Det er nemlig ikke særlig egnet til å overbevise jentene om hvor snill og greit du egentlig er.

Anonymkode: 35091...6ea

'Man kaller en spade for en spade' er det noe som heter. Ikke at jeg forsvarer å kalle andre for hore, men om man fersker dama si i å pule andre f.eks, så er hun faktisk en hore. Det er vel en definisjon på oppførsel?

Husk også at mange kvinner og menn sikkert er fryktelig dårlig på å avvise. Å være ekkel og sur og gi en kald tilbakemelding til noen som bare er interessert på en vennlig og god måte kan nok ende opp i hard ordbruk vil jeg tro.

Ord som det burde ikke vært klassifisert som trakassering. Det er stygge ord ja, men ingenting å få traumer av. Folk idag er for følsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men assa, den første "good guy"-karakteren han spilte i videoen ga inntrykk av å være nærmest tilbakestående. Ikke helt fair match sånn sett.

Anonymkode: 72b96...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, HarryDotter skrev:

'Man kaller en spade for en spade' er det noe som heter. Ikke at jeg forsvarer å kalle andre for hore, men om man fersker dama si i å pule andre f.eks, så er hun faktisk en hore. Det er vel en definisjon på oppførsel?

Husk også at mange kvinner og menn sikkert er fryktelig dårlig på å avvise. Å være ekkel og sur og gi en kald tilbakemelding til noen som bare er interessert på en vennlig og god måte kan nok ende opp i hard ordbruk vil jeg tro.

Ord som det burde ikke vært klassifisert som trakassering. Det er stygge ord ja, men ingenting å få traumer av. Folk idag er for følsomme.

Men såkalte egendefinerte snille menn begrenser ikke bruken av ordet hore til når de fersker (den potensielle) dama si med noen andre skjønner du. Strengt tatt er også det feil begrepsbruk, med mindre du er sikker på at damen tar betalt for tjenestene.

Det er ikke de som interessert på en vennlig og god måte som er mest utsatt for en kald skulder altså. De er lykkelig etablert i forhold over det ganske land. Det er vel heller de som er så overbevist om avkastningene av sin egen snillhet at de ikke tåler nei, som ender opp med å få det stavet.

Anonymkode: 35091...6ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det er likestilling i 2017. Kan ikke damene ta ansvar og be ut han stille, snille mannen da istede for å ignorere dem? Han som ikke tør be damene ut i frykt for å havne navngitt i #metoo kampanjen kanskje? Terskelen for oppførsel og flørt med damer er skyhøy idag. Man kan snart ikke se på en dame man liker og smile til henne, før man blir anklaget for seksuell trakkasering. Rart norske menn i stadig større grad gir blaffen i damer og flørting?

Menn må ta støyten. Hvorfor? Da er det greit å slippe likestilling? Akkurat da er det tradisjonelle kjønnsmønsteret ok for damer?

Vi gjør det, hele tiden. Og særlig om han er snill på ordentlig og ikke bare i egne øyne. Jeg gjorde det og vi er stadig et par, 15 år seinere.

Anonymkode: 35091...6ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men såkalte egendefinerte snille menn begrenser ikke bruken av ordet hore til når de fersker (den potensielle) dama si med noen andre skjønner du. Strengt tatt er også det feil begrepsbruk, med mindre du er sikker på at damen tar betalt for tjenestene.

Det er ikke de som interessert på en vennlig og god måte som er mest utsatt for en kald skulder altså. De er lykkelig etablert i forhold over det ganske land. Det er vel heller de som er så overbevist om avkastningene av sin egen snillhet at de ikke tåler nei, som ender opp med å få det stavet.

Anonymkode: 35091...6ea

Det er ikke bedre å kalle folk for rasshøl eller fittetrynet, men ingen føler seg trakassert av den grunn. Allt dette er ord man slenger mot andre man syntes er drittsekker. Sånt bør vi tåle uten å ty til furting og trakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør det, hele tiden. Og særlig om han er snill på ordentlig og ikke bare i egne øyne. Jeg gjorde det og vi er stadig et par, 15 år seinere.

Anonymkode: 35091...6ea

Da er du en av få. Gratulerer.

Mange gode snille menn, av beskjedne grunner som starter som snille og forsiktige med kvinner, er etter et halvt liv med avvisninger fra kvinner, gått over til å bli sinte kvinnehatende menn. Det stemmer nok bra. Men kan du klandre dem? Hvordan ville en dame takle å få nei fra 30 menn fra de er 14 til 30? Tror de ville endt opp i traumer og kraftig mannehat. Men nå tar nesten INGEN kvinner den risken det er å ta initsiativ, så den problemstillingen trenger dere stort sett ikke ta stilling til. Komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det er ikke bedre å kalle folk for rasshøl eller fittetrynet, men ingen føler seg trakassert av den grunn. Allt dette er ord man slenger mot andre man syntes er drittsekker. Sånt bør vi tåle uten å ty til furting og trakassering.

Det handler om settingen, min kjære.

11 minutter siden, HarryDotter skrev:

Da er du en av få. Gratulerer.

Mange gode snille menn, av beskjedne grunner som starter som snille og forsiktige med kvinner, er etter et halvt liv med avvisninger fra kvinner, gått over til å bli sinte kvinnehatende menn. Det stemmer nok bra. Men kan du klandre dem? Hvordan ville en dame takle å få nei fra 30 menn fra de er 14 til 30? Tror de ville endt opp i traumer og kraftig mannehat. Men nå tar nesten INGEN kvinner den risken det er å ta initsiativ, så den problemstillingen trenger dere stort sett ikke ta stilling til. Komfortabelt.

Neida, de fleste damer er sånn. Ihvertfall de fleste jeg kjenner. Det er bare en liten gruppe menn som blir marginalisert på den måten du skisserer. Og hovedgrunnen er at de ikke egentlig er spesielt snille. Bare det at de føler at de har krav på noe i egenskap av sin snillhet viser jo at de egentlig ikke bryr seg om noen andre enn seg selv, og er helt uinteressert i hva andre føler og mener. Ergo ikke så snill.

Anonymkode: 35091...6ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, noen jenter er akkurat så overfladiske som du her beskriver. Ja, det finnes kvinner som gifter seg med menn i fengsel, det fantes jenter som siklet etter Varg Vikernes, og det finnes kvinner som trakter etter Anders Behring Breivik. Så kan vi egentlig spørre oss hvorfor. Egentlig tror jeg ikke det gjelder majoriteten av kvinner, men det ser ut til å være noen forklaringer på dette: 

- tanken på spenning, og at'farlige' menn gir 'krydder' i forholdet. 

- At kvinnene det gjelder er lite selvsikre. 

- At kvinnene det gjelder kan ha hatt en dårlig oppvekst og tror de fortjener dette. Kanskje til og med at de ser en farsfigur i menn som er dominerende. 

I tillegg tror jeg det kulturelt betingede kommer: holdningen om at 'menn skal være menn' og 'kvinner skal være kvinner', samtidig som at det kanskje er en viss status i visse miljøer som kan være avgjørende. 

På en annen side kan det også skje enkelte misforståelser. F eks at trekk kvinnen ser etter kan være selvsikkerhet og ikke at han er drittsekk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gjør det, hele tiden. Og særlig om han er snill på ordentlig og ikke bare i egne øyne. Jeg gjorde det og vi er stadig et par, 15 år seinere.

Anonymkode: 35091...6ea

Jepp, jeg også. Falt ham aldri inn at jeg kunne være interessert, for han var jo "bare en nerd". 10 år senere er vi gift og har barn, så jeg RAKK jo ikke å sjekke opp mer enn 1 mann.

Anonymkode: f01eb...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om settingen, min kjære.

Neida, de fleste damer er sånn. Ihvertfall de fleste jeg kjenner. Det er bare en liten gruppe menn som blir marginalisert på den måten du skisserer. Og hovedgrunnen er at de ikke egentlig er spesielt snille. Bare det at de føler at de har krav på noe i egenskap av sin snillhet viser jo at de egentlig ikke bryr seg om noen andre enn seg selv, og er helt uinteressert i hva andre føler og mener. Ergo ikke så snill.

Anonymkode: 35091...6ea

Nei de fleste kvinner er ikke pågående og tar initsiativ. Det er en gal påstand. Jeg sier ikke at alle er initsiativløse, men menn MÅ stort sett ta steget.

Si meg? Har du noensinne spandert noe stort på en venn, eller jobbet hardt og lenge for å glede noen du bryr deg om, for så å få lite eller ingen takk/anerkjennelse/positivitet tilbake? Sånn tror jeg den følsen er. Man starter litt naivt og positivt men etter nok dritt, snur man.

Jeg tror ikke de mannfolka som hater kvinner, bare hater kvinner fra fødsel av. De "lærer seg" å hate gjennom opplevelser. Det er bitterhet som vokser frem over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HarryDotter skrev:

Ikke at jeg forsvarer å kalle andre for hore, men om man fersker dama si i å pule andre f.eks, så er hun faktisk en hore. Det er vel en definisjon på oppførsel?

Nei , en hore er en som prostituerer seg og selger sex,  Ikke en kvinne som har sex med andre eller mange. 

Anonymkode: 163a0...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HarryDotter skrev:

Det er likestilling i 2017. Kan ikke damene ta ansvar og be ut han stille, snille mannen da istede for å ignorere dem? Han som ikke tør be damene ut i frykt for å havne navngitt i #metoo kampanjen kanskje? Terskelen for oppførsel og flørt med damer er skyhøy idag. Man kan snart ikke se på en dame man liker og smile til henne, før man blir anklaget for seksuell trakkasering. Rart norske menn i stadig større grad gir blaffen i damer og flørting?

Menn må ta støyten. Hvorfor? Da er det greit å slippe likestilling? Akkurat da er det tradisjonelle kjønnsmønsteret ok for damer?

 
Det er da mange kvinner som ber ut han stille snille mannen, men det krever jo at man kjenner han, og det nytter ikke om han bare sitter hjemme bak husets fire vegger. Han kan ikke forvente at kvinner har han på en singelradar og at inngangsdøra hans er merket med "snill singel mann ledig" og at kvinnene skal stå i kø og bli kjent med han når han ikke eksponerer seg og blir kjent med mennesker(kvinner). 
Det vil gjelde både kvinner og menn, den som ikke er kontaktsøkende har mindre sosiale muligheter også. 

Anonymkode: 163a0...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei , en hore er en som prostituerer seg og selger sex,  Ikke en kvinne som har sex med andre eller mange. 

Anonymkode: 163a0...cfe

 

hor.jpg

Anonymkode: 16c8a...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HarryDotter skrev:

Det er ikke bedre å kalle folk for rasshøl eller fittetrynet, men ingen føler seg trakassert av den grunn. Allt dette er ord man slenger mot andre man syntes er drittsekker. Sånt bør vi tåle uten å ty til furting og trakassering.

Nei , man skal ikke måtte tåle å få slengt hore etter seg fordi man ikke stopper når noen fremmede plystrer etter deg og spør om du vil ha kukken dems, eller fordi man fjerner hendene til en fremmed mann på dansegulvet som plutselig uten forsvarsel omfavner midjen og puppene dine. 

Anonymkode: 163a0...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Han kan ikke forvente at kvinner har han på en singelradar og at inngangsdøra hans er merket med "snill singel mann ledig"

Anonymkode: 163a0...cfe

Da innser du det dilemma som menn lever under. Det er ikke lett det her. La meg gjøre det veldig tydelig:

det er ikke lett det her.

Anonymkode: 16c8a...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HarryDotter skrev:

Mange gode snille menn, av beskjedne grunner som starter som snille og forsiktige med kvinner, er etter et halvt liv med avvisninger fra kvinner, gått over til å bli sinte kvinnehatende menn. Det stemmer nok bra. Men kan du klandre dem? Hvordan ville en dame takle å få nei fra 30 menn fra de er 14 til 30? Tror de ville endt opp i traumer og kraftig mannehat. Men nå tar nesten INGEN kvinner den risken det er å ta initsiativ, så den problemstillingen trenger dere stort sett ikke ta stilling til. Komfortabelt.


Det veit du ingenting om. Damer får nei mange ganger fra menn iløpet av livet sitt, og på enda dypere stadie enn menn får nei. 
Menn blir kanskje avvist av mange damer når de prøver å si hei og bli kjent med dem, det er ingenting å sutre over, damene kjenner deg jo ikke og det er derfor ikke nødvendig å ta det som et personlig nederlag, du kjenner dem jo ikke engang. Kvinner på den andre siden dater, har sex med og tilbringer mye tid med menn og utvikler sterke følelser og fremtidsvisjoner, og er som regel de første til å ta iniativ om at man har fått følelser, og får plutselig nei til å være kjærester. Dette skjer alle kvinner mange ganger ila oppveksten og livet. Vi opplever utroskap, partnervold, utnytting av følelsene våres. Ja vi får følelsesmessige traumer, men nei vi dømmer ikke alle menn ut fra dårlige erfaringer med noen menn og begynner å hate menn fordet.  Så den der må du lenger ut på landet med. 

 

bitter.jpg

Anonymkode: 163a0...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...