Gå til innhold

Hva skjer når kvinne blitt gravid i separasjon prosessen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei , 

Jeg trenger deres erfaringer med separasjon prosessen i Norge , venninna mi har blitt gravid mens hun går i separasjon prosessen nå. Hun har blitt gravid med en mann hun datet ett måned siden . 

1- Hvorfor fastlege hennes masser på henne å ta abort ? 

2- Hvis hun ikke vil ta abort , hva skal skje med henne ? Hun har mistet retten til oppholdet i Norge på grunn av separasjon. 

Uten å kritisere saken være så snille , jeg håper år noen av dere  skjønner reglene som gjelder saken . 

Advokaten hennes masser også så at hun ta abort.  

(Beklager for skrivefeil )  

Anonymkode: df5a8...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, AnonymBruker said:

1- Hvorfor fastlege hennes masser på henne å ta abort ? 

2- Hvis hun ikke vil ta abort , hva skal skje med henne ? Hun har mistet retten til oppholdet i Norge på grunn av separasjon. 

Dette med fastlegen tror jeg ikke på, slik driver ikke leger på.

Hun kan vel dra tilbake til hjemlandet sitt? At man er gravid med en nordmann betyr ikke at man automatisk får opphold i Norge.

Anonymkode: e101c...045

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart synes du? Ikke nok med at hun mister oppholdsretten og må reise hjem, hun ønsker å reise hjem gravid med en annen mann? Eller har hun blitt gravid med vilje for å få opphold?

Anonymkode: 25dea...6a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette med fastlegen tror jeg ikke på, slik driver ikke leger på.

Hun kan vel dra tilbake til hjemlandet sitt? At man er gravid med en nordmann betyr ikke at man automatisk får opphold i Norge.

Anonymkode: e101c...045

Okay ;)

Jeg spørr ikke om din personlige meninger , hun skal til hjemlandet sitt eller ikke .. Spørsmålene var om reglene , juridiske regler ;)

Visste alt jeg skal lese sånne svarer Hehe .. Hei !  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det rart synes du? Ikke nok med at hun mister oppholdsretten og må reise hjem, hun ønsker å reise hjem gravid med en annen mann? Eller har hun blitt gravid med vilje for å få opphold?

Anonymkode: 25dea...6a9

Ditt svar trenger jeg ikke til henne nå ;) Talk about this in other episode  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS skriver at venninnen allerede har advokat på saken, og dette er definitivt advokatmat.. Vi på KG kan ikke gi noe eksakt svar på hva som vil skje med denne kvinnen, så dette bør hun ta opp med sin advokat.

På den annen side tror jeg ikke at det at hun er blitt gravid med en hun datet i separasjonsfasen er noe som gir henne opphold i Norge når hun allerede har mistet oppholdet pga separasjonen.

Anonymkode: b28b2...e63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

TS skriver at venninnen allerede har advokat på saken, og dette er definitivt advokatmat.. Vi på KG kan ikke gi noe eksakt svar på hva som vil skje med denne kvinnen, så dette bør hun ta opp med sin advokat.

På den annen side tror jeg ikke at det at hun er blitt gravid med en hun datet i separasjonsfasen er noe som gir henne opphold i Norge når hun allerede har mistet oppholdet pga separasjonen.

Anonymkode: b28b2...e63

Advokaten vurderte saken hennes, det er fortsatt pågår.. Hva om hun har lovlig opphold , er det lov å være gravid mens er hun går på separasjon ? Hvorfor man snakker  om hun må dra hjem ? Ikke snill å snakke sånn  ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap gir ikke grunnlag for opphold i landet. 

Anonymkode: ae83b...c7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, mela85 skrev:

Advokaten vurderte saken hennes, det er fortsatt pågår.. Hva om hun har lovlig opphold , er det lov å være gravid mens er hun går på separasjon ? Hvorfor man snakker  om hun må dra hjem ? Ikke snill å snakke sånn  ? ;)

Unnskyld meg, men ikke kom å si at det ikke er snilt å snakke om at hun kanskje må dra hjem.. Jeg dømmer ikke venninnen din, men konstaterer bare det som er fakta i saken. Faktum er at det kun er advokaten hennes som kan hjelpe henne i dette, og så vil bare tiden vise om hun får videre opphold i Norge eller om hun må reise hjem. Igjen, uten at jeg dømmer noen, så vil ikke en graviditet i seg selv være grunnlag nok for at hun skal få fortsatt opphold i Norge.

Skjønner at dette sikkert er en følsom sak for deg og venninnen din, TS, men du kan ikke bare beskylde andre for ikke å være snille når man kun belyser fakta i saken..

Anonymkode: b28b2...e63

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

2- Hvis hun ikke vil ta abort , hva skal skje med henne ?

Anonymkode: df5a8...59b

Hva som skjer med henne? Hun drar selvsagt til hjemlandet med barnet. 

Anonymkode: e80b7...896

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikk det ble slutt mellom henne og den blivende eksmannen så mister hun alle rettigheter til opphold i Norge. Det forutsatt at hun ikke har hatt opphold lenge nok til å bli på eget grunnlag. Noe det tydelig fremkommer i dine innlegg at hun ikke har. Ergo har hun ikke lovlig opphold og dess lengre hun drøyer med å reise hjem dess større straff og gjeld blir det. Innreiseforbudstiden øker og statens utgifter til denne saksbehandlingen vil ligge som gjeld hun så må betale lenge før hun vurderer å søke om visum til Norge igjen. 

Har hun så satset på å bli gravid for å få opphold så har hun virkelig dummet  seg ut, og dersom hun velger å føde barnet kommer hun ingen vei. Jeg regner med at barnet er et resultat av et useriøst ligg og at barnefar overhode ikke er interessert. 

Lege kan presse på for abort dersom hennes helse er av en slik karakter at hun vil bli alvorlig syk av svangerskap eller dø under fødsel. Og siden hun har fått vedtak om å forlate landet er det best at hun lager minst mulig problemer for seg selv. Barnet får ikke norsk statsborgerskap da hun ikke er norsk. 

Siden advokat også presser på for abort er det tydelig at det ligger noe under fra kvinnens side.

Å få et barn vil ikke hjelpe hennes sak på noe vis. Heldigvis for det.

Anonymkode: 02203...e4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviditeten har ikke noe å si i forhold til oppholdstillatelse. Enten hun beholder barnet eller tar abort, må hun dra om hun ikke har oppholdtillatelse. Barnet er revnende likegyldig i forhold til opphold/hjemreise. 

Anonymkode: 3f9ed...107

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere eksempler på at de gir barnet oppholdstillatelse,men ikke mor. Er far ut av bildet,tar bv barnet og mor må reise

Anonymkode: 854ff...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis barnet fødes før de er skilt så blir vel X mannen automatisk oppført som barnets far, om det stemmer eller ikke, og om han vil eller ikke. Denne venninnen lager mye ugreier, ikke bare for seg selv, men også for andre. 

Anonymkode: 1d8e1...1bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis barnet fødes før de er skilt så blir vel X mannen automatisk oppført som barnets far, om det stemmer eller ikke, og om han vil eller ikke. Denne venninnen lager mye ugreier, ikke bare for seg selv, men også for andre. 

Anonymkode: 1d8e1...1bd

Nei det er ikke noe automatikk i det når de er separerte. Hun vil bli forelagt et skjema der hun må fylle ut hvem som er barnefar og dersom hun forsøker å lyve på eksen farskapet kan han anmelde det og legge fram bevis. 

Anonymkode: 02203...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnet fødes før de er skilt så blir vel X mannen automatisk oppført som barnets far, om det stemmer eller ikke, og om han vil eller ikke. Denne venninnen lager mye ugreier, ikke bare for seg selv, men også for andre. 

Anonymkode: 1d8e1...1bd

Nei, det skjer selvsagt (og heldigvis) ikke. Er du gal? 

Anonymkode: 14b2a...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei , 

Jeg trenger deres erfaringer med separasjon prosessen i Norge , venninna mi har blitt gravid mens hun går i separasjon prosessen nå. Hun har blitt gravid med en mann hun datet ett måned siden . 

1- Hvorfor fastlege hennes masser på henne å ta abort ? 

2- Hvis hun ikke vil ta abort , hva skal skje med henne ? Hun har mistet retten til oppholdet i Norge på grunn av separasjon. 

Uten å kritisere saken være så snille , jeg håper år noen av dere  skjønner reglene som gjelder saken . 

Advokaten hennes masser også så at hun ta abort.  

(Beklager for skrivefeil )  

Anonymkode: df5a8...59b

Mor må ut av landet uansett. Hvis far har opphold i Norge kan han kreve å beholde barnet i Norge dersom han ønsker, hvis ikke må mor ta det med ut av landet. Tror det er slik :) 

Anonymkode: cd187...254

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...