Gå til innhold

Er det normalt? (Søvn, baby, mat)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei datter på straks 4mnd. Helt siden hun var 3 uker gammel har hun sovet hele natta, fra ca. 20.00-0600 uten å våkne. Nå de siste dagene sover hun fra 21.00 - 0900 uten å våkne! Er det normalt? Er heller ikke hysterisk mtp mat når hun våkner. Hun får 180ml nan 4-5 ganger i døgnet, men gir jeg for lite? Viser ingen tegn til at hun er mer sulten, hun har ikke vondt i magen, det ser rett og slett ut som hun har det veldig bra. 

 

Er førstegangs, så aner jo egentlig ikke hva jeg holder på med:fnise:

Anonymkode: 42187...1b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun legger på seg det hun skal, så er det vel greit? :) 

Anonymkode: b45dc...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er ulike, og så lenge hun legger på seg, så kan du senke skuldrene og nyte det! Ja, det er normalt for ditt barn, en sovebaby!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er beskrivelsen av meg som liten baby, i følge min mamma. Jeg sov hele tiden, gjennom hele natten og store deler av dagen. Jeg er forresten en helt vanlig oppegående kvinne som fortsatt liker å sove. :) Det er helt normalt, nyt det at du også kan sove gjennom hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ei datter på straks 4mnd. Helt siden hun var 3 uker gammel har hun sovet hele natta, fra ca. 20.00-0600 uten å våkne. Nå de siste dagene sover hun fra 21.00 - 0900 uten å våkne! Er det normalt? Er heller ikke hysterisk mtp mat når hun våkner. Hun får 180ml nan 4-5 ganger i døgnet, men gir jeg for lite? Viser ingen tegn til at hun er mer sulten, hun har ikke vondt i magen, det ser rett og slett ut som hun har det veldig bra. 

 

Er førstegangs, så aner jo egentlig ikke hva jeg holder på med:fnise:

Anonymkode: 42187...1b7

Går hun tilfredsstillende opp i vekt? I så fall, pris deg lykkelig!! Jeg har tre barn og ingen sov mer enn max 3 timer i strekk før de var 5-6 mnd gamle.

Anonymkode: 23182...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke helt uvanlig hos barn som får flaske. 

Anonymkode: 489a3...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke helt uvanlig hos barn som får flaske. 

Anonymkode: 489a3...172

Det er ganske uvanlig hos barn som får mme også.

TS har det man kaller en sovebaby, og det har ingenting med mme å gjøre. 

Hilsen mor til eks-"mmebaby" med lakenskrekk fra fødsel til leeeeeenge etter babytiden :P 

Kjenner veldig få med sovebabyer, og samtlige har faktisk fått morsmelk. De sov som steiner også som store, og søsknene var gjerne like. 

Anonymkode: 554db...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så babyen din vil ha mat kun 4-5 ganger i døgnet? Og er likevel mett, fornøyd og legger på seg tilstrekkelig? Jeg er misunnelig :fnise: 

Våre barn ville begge ha mat/pupp med 1,5 times intervall i den alderen, maks 3 på nattestid. :P Nyt det mens det varer! 

Anonymkode: fc97d...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like normalt med en sovebaby som en som henger i puppen døgnet rundt. Det er bare det at vi hører ikke så mye om disse ,og det er jo forståelig da de fleste som har en sovebaby er fornøyd med det, og trenger som regel ikke søke så mye hjelp og råd som de med barn i andre enden av skalaen.

Anonymkode: f84fc...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!:-) Godt å høre at alt er normalt, hehe. Får vel bare gjøre som dere sier: nyte det mens vi kan :-) 

 

TS

Anonymkode: 42187...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...