Gå til innhold

Spontanabort uke 10 😓


Gjest oneD89

Anbefalte innlegg

Da ble tirsdag verdens tristeste dag da jeg på kvelden begynte og blø noe veldig og fikk skikkelige menssmerter nederst i magen , og var til gynekologisk undersøkelse og der var det ingen hjerte og se som dunket :( helt forferdelig og måtte fastslå at dette var slutten :(  så lagt på sykehuset fra tirsdag til onsdag for og få hjelp til og få det ut og føler meg nå helt knust :( også blør jeg noe veldig nå også og smerter i magen som er grusomme  så da ble det ingen nydelig mai baby på oss likevel. Håper  virkelig det går rette veien for oss fort igjen at vi kan oppleve det beste som har skjedd oss igjen.  

Er det noen andre her inne som har opplevd det samme rundt uke 10 og blitt gravid ganske fort etterpå igjen? Hvor lenge blødde du ca etter en abort ? Hadde hvert veldig glad for noen svar da vi virkelig har lyst og prøve og få det til igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre veldig vanlig. Det positive er at du vet du kan bli gravid. 

Anonymkode: 1be90...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dagboka til Snehvit. Så ser du at du ikke er alene og hva andre har måttet gå igjennom. 

Anonymkode: dcf9c...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit, ts, spontanabort er ikke morsomt, uansett hvor vanlig det måtte være. Særlig når man begynner å nærme seg uke 10. Jeg hadde en i uke 9 en gang, like etter en graviditet som gikk til grunne i uke 7. Jeg måtte ha utskrapning, og prøvde å bli gravid med en gang før jeg hadde fått tilbake mensen, men tror ikke slimhinnene var helt på plass/tykk nok igjen, for ble gravid på andre forsøk begge ganger. Tredje gang gikk det bra og endte med et barn, og barn nr to satt på første forsøk. Barn nr tre også, men er bare 15 uker på vei, så vet jo fortsatt ikke hvor det ender.

Men jeg har altså blitt fort gravid etter to spontanaborter og også senere, mens jeg brukte et halvår på å bli gravid aller første gang.

Lykke til, ts, håper det går bra neste gang! Det er ille når man står oppi det, den eneste trøsten er at man vet at man kan bli gravid. Jeg trøstet meg også med at en lege sa at han aldri hadde truffet noen som hadde (flere) spontanaborter som forble barnløse, selv om veien dit kunne ta mer tid og krefter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føler meg deg :( Mistet selv i uke 11, og det var helt forferdelig. 

Du kan bli gravid igjen raskt, men sorgen vil nok ligge der en stund for det.

Anonymkode: 70fcf...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist, ❤️ Jeg håper du blir velsignet med ett barn igjen, selv om du aldri glemmer engelen din❤️

Anonymkode: ec704...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA i uke 12 for 9 uker siden. To utskrapninger pa kontoen. 

EL forrige uke. Aksjer lagt inn. Jeg og haaper paa at det klaffert fort denne gangen og. Forrige gang ble jeg gravid i 1pp. 

Veldig leit at du har mistet, men som en skrev over, du vet at du iallfall kan bli gravid. Ta tiden til hjelp, og smor deg inne med taalmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Mistet selv i uke 11, og det var veldig tungt. Ble gravid igjen etter 7 måneder, og da gikk det helt flott - fikk et friskt og velskapt barn. Flere enn du tror har opplevd å miste, da jeg fortalte om hva jeg hadde vært igjennom var det mange som åpnet seg og sa det samme hadde skjedd med de! Du er ikke alene. Lykke til videre, håper du snart får en ny spire i magen. 

Anonymkode: 8b870...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føler med deg :(  Mistet i MA i uke 13 (fosteret døde i uke 11) for snart tre år siden. Var helt forferdelig. Var veldig forberedt på å miste de første ukene, men når vi rundet uke 12 uten problemer og alt var knall på UL i uke 10, ja da føler man seg ganske lurt og sorgen blir stor da vi rakk å glede oss... så det er forferdelig. 

Blødde vel ca 3 uker, mest spotting mot slutten. Ble gravid igjen 6 mnd senere og fikk ei frisk fin jente etter helt ukomplisert svangerskap. Nå er nr 2 ventet i mars. Så det går jo som oftest fint å få barn etter en abort :) Men jeg har også hatt veldig god oppfølging i begge svangerskap med ul hver 2. uke i 1. trimester, samt gått på blodfortynnende. Hjelper mye med god oppfølging :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette er trist ja, føler med dere <3

Jeg skulle vært 10 uker da jeg også begynte å blø. Fikk påvist et dødt embryo som trolig ikke var mer enn 6 uker gammelt, så det hadde vært dødt i 4 uker før jeg merket noe :( Dette skjedde i januar, og fikk uutholdelige smerter når det sto på som verst. Måtte selv være på sykehuset ut dagen pga store blødninger. 

Jeg er fortsatt ikke gravid igjen, men prøver å holde motivasjonen oppe. Hadde trolig en kjemisk graviditet for et par/tre måneder siden. Jeg er så lei av ventingen, og er en god del bekymret for at vi ikke skal klare dette på egenhånd. Skjer det ikke noe innen februar skal vi på utredning... 

Håper alt ordner seg for dere <3 

Anonymkode: 06f52...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎24‎.‎10‎.‎2017 den 18.25, Vera Vinge skrev:

Så leit, ts, spontanabort er ikke morsomt, uansett hvor vanlig det måtte være. Særlig når man begynner å nærme seg uke 10. Jeg hadde en i uke 9 en gang, like etter en graviditet som gikk til grunne i uke 7. Jeg måtte ha utskrapning, og prøvde å bli gravid med en gang før jeg hadde fått tilbake mensen, men tror ikke slimhinnene var helt på plass/tykk nok igjen, for ble gravid på andre forsøk begge ganger. Tredje gang gikk det bra og endte med et barn, og barn nr to satt på første forsøk. Barn nr tre også, men er bare 15 uker på vei, så vet jo fortsatt ikke hvor det ender.

Men jeg har altså blitt fort gravid etter to spontanaborter og også senere, mens jeg brukte et halvår på å bli gravid aller første gang.

Lykke til, ts, håper det går bra neste gang! Det er ille når man står oppi det, den eneste trøsten er at man vet at man kan bli gravid. Jeg trøstet meg også med at en lege sa at han aldri hadde truffet noen som hadde (flere) spontanaborter som forble barnløse, selv om veien dit kunne ta mer tid og krefter.

Jeg er unntaket som bekrefter regelen det skrives om her.  Totalt 10 års prøvetid, 2 SA rundt 12 uke, endte opp helt uten barn.  Vi snakket med flere svært erfarne gynekologer og ingen av dem hadde noensinne truffet på noen som meg/oss.  Etter SA nummer 2 (da jeg fremdeles var relativt ung), var det nærmest så de "garanterte" oss barn - selv om de advarte om at det kunne ta (lang) tid.

Det er hos oss kjent faktor til barnløsheten, selv om vi igjen, "på papiret", skulle lykkes med våre forutsetninger.  (Vi hadde for øvrig 5 mislykkede ICSI-runder før vi ga oss, begge graviditetene kom med naturmetoden).  I etterkant har ikke legene hatt noen annen forklaring til oss enn EKSTREM uflaks.  (Jeg fikk jo heller ingen utredning for abortene siden jeg "bare" hadde to).

Anonymkode: 63ecf...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er unntaket som bekrefter regelen det skrives om her.  Totalt 10 års prøvetid, 2 SA rundt 12 uke, endte opp helt uten barn.  Vi snakket med flere svært erfarne gynekologer og ingen av dem hadde noensinne truffet på noen som meg/oss.  Etter SA nummer 2 (da jeg fremdeles var relativt ung), var det nærmest så de "garanterte" oss barn - selv om de advarte om at det kunne ta (lang) tid.

Det er hos oss kjent faktor til barnløsheten, selv om vi igjen, "på papiret", skulle lykkes med våre forutsetninger.  (Vi hadde for øvrig 5 mislykkede ICSI-runder før vi ga oss, begge graviditetene kom med naturmetoden).  I etterkant har ikke legene hatt noen annen forklaring til oss enn EKSTREM uflaks.  (Jeg fikk jo heller ingen utredning for abortene siden jeg "bare" hadde to).

Anonymkode: 63ecf...b66

Du har jo krav på utredning hvis dere har prøvd i et år sammenhengende uten å blitt gravid på nytt? Uavhengig om du har spontanabortert eller ikke. 

Jeg har hatt to spontanaborter på 1,5 år, og blir jeg ikke gravid innen februar, så skal vi til utredning. 

Anonymkode: 06f52...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo krav på utredning hvis dere har prøvd i et år sammenhengende uten å blitt gravid på nytt? Uavhengig om du har spontanabortert eller ikke. 

Jeg har hatt to spontanaborter på 1,5 år, og blir jeg ikke gravid innen februar, så skal vi til utredning. 

Anonymkode: 06f52...64a

Ja, utredning for barnløsheten fikk vi selvfølgelig. Men beskjeden vi fikk,  var at man måtte ha 3 spontanaborter uten levendefødsel imellom før man fikk habituell abort-diagnosen og dermed utredning for det.  (Og problemet var jo at jeg så ufattelig sjelden ble gravid, for 2 SA var ikke så uvanlig). 

Nå skal det sies at vi startet prøving i 2001 så det kan godt hende det gjøres annerledes nå.

Anonymkode: 63ecf...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...