Gå til innhold

Noen som har erfaring med Cipralex her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk på cipralex i ca. 3 år, sluttet for ca. 3 år siden. Cipralex reddet livet mitt! Jeg var så deprimert at jeg var suicidal og for dårlig til å ta imot behandling. Etter 3 måneder på Cipralex ble jeg såpass bra at jeg kunne ta imot behandling hos psykiater.

Hadde ikke en eneste bivirkning og nedtrappingen gikk helt fint.

Anonymkode: 619f5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på det i fire år og holder på å trappe ned nå. De første månedene følte jeg at det gikk mye bedre, men for alt jeg vet kan det ha vært placebo. Det ga seg uansett etter en stund og de siste årene har jeg bare følt at følelsene mine har vært "pakket inn". På en måte har det vært greit å ikke bli så fortvilet som jeg ble før, men det er også noe ubehagelig ved å vite at man egentlig er (og i mange situasjoner har all grunn til å være) lei seg, men uten å få det ordentlig ut. Har også ledd veldig lite de siste årene, selv om jeg fra naturens side er veldig lattermild. Det er som om en del av personligheten min har blitt borte.

Fikk beskjed av fastlegen om at depresjonen ikke var alvorlig nok til å få dekket psykolog eller andre hjelpetiltak og at jeg bare skulle fortsette på de på ubestemt tid til jeg ble bra igjen. Nå har jeg råd til å gå til psykolog på jevnlig basis og har byttet fastlege til en utrolig flink og forståelsesfull mann som hjelper meg med nedtrappingen (som nå er på minimal dose). Synes det fungerer mye bedre enn å knaske piller. Jeg gråter mer og er mer irritabel enn før, men bruker andre metoder for å takle det.

Ville ikke anbefalt cipralex til noen som ikke har prøvd alt annet først. 

Anonymkode: a7617...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på flere antidepressiva, også cipralex, og helt ærlig så føler jeg at mye av "effekten" de gir er basert på placebo. Jeg har ofte følt meg litt bedre og mer "flat" i begynnelsen fordi jeg forventer det. Og etter en stund så pleier de depressive følelsene å komme tilbake uansett. Jeg har fått mye bedre effekt av terapi og egenbehandling som yoga og annen trening.

 

Anonymkode: ecdc8...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med nedtrapping nå etter å ha brukt det i en periode. For meg tok det bort mange bekymringer. Jeg roet meg litt ned, og det hjalp meg mye. Ingen bivirkninger når jeg startet på de. Jeg brukte 3 uker på å nå dosen, så startet forsiktig. Har heller ikke merket noe nå i nedtrappingen, så håper det går bra. Gikk på 10 mg. Jeg følte meg fremdeles som meg selv, var veldig redd for å bli flat, men det gikk greit. Gikk ikke opp i vekt, men jeg trener mye og har stått på stedet hvil siden jeg startet så kanskje jeg hadde gått opp i vekt hvis jeg ikke hadde trent... hvem vet.. 

 

Anonymkode: 401b5...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...