Gå til innhold

Pris på nytt bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kan ikke bruke baderomsmøblene mine da de er ufyselige, jeg har foreslått belegg og våtromsmaling, men det varer ikke i like mange år som fliser. Varmelampe vil ikke holde på dette badet, det er et stein gammelt hus og det er gulvkaldt, spesielt på dette rommet, er ikke isolert i det heletatt, det må isoleres. Tror du virkelig jeg, en jente på 19 år klarer å bygge et bad selv ? Nope. Ikke klarer å betale for meg? Er jo langt ifra gratis selvom det er svart arbeid på noe av dette. 

Anonymkode: e1d35...15a

Flisene holder kanskje evig, men det gjør ikke fugene. Gulvbelegg som er sveiset og lagt skikkelig er mye tryggere mtp. fukt

 Det viktigste er vel heller ikke om badet holder i 40 år, men at det blir bra og tett. Så kan du alltids finne fram malerkosten om 10-15 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Grønt blad skrev:

Flisene holder kanskje evig, men det gjør ikke fugene. Gulvbelegg som er sveiset og lagt skikkelig er mye tryggere mtp. fukt

 Det viktigste er vel heller ikke om badet holder i 40 år, men at det blir bra og tett. Så kan du alltids finne fram malerkosten om 10-15 år.

Man kan ikke dusje på våtromsbelegg og malte vegger vel, også er det jo ikke flisene som gjør det store på prisen. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, da snylter jeg da, det er faktisk ikke verdens største problem at folk benytter seg av svart arbeid, det er mange mange andre du/dere kan kjefte på og det er så mange større problemer her i verden, kjeft på de som faktisk gjør noe galt. Man sparer flere 100.000 kroner på å gjøre litt svart, du er rimelig regelrytter om du faktisk har lyst til å bruke 200.000 kroner mer på badet ditt for å være snill imot staten, du kommer ikke til himmelen av den grunn. Eller motsatt. 

Anonymkode: e1d35...15a

Vet du at det er snakk om flere hundre tusen?

Å ikke ha svart arbeid handler ikke om å være snill mot staten. Hva tror du skattepengene går til? Veier, sykehus, sykelønn, pensjoner o.l.

Jeg foreslår at du leser deg litt opp på konsekvenser av svart arbeid.

Svart arbeid er et stort problem både for velferdsstaten Norge og samfunnet som helhet. Og det er et stort problem for den som velger å jobbe svart. Når bedrifter ikke betaler moms, arbeidsgiveravgift og trygdeavgift kalles det for å drive svart.

Hva er konsekvensen av å kjøpe varer eller tjenester svart?

Når noen velger å ikke betale skatt og avgift, vil samfunnet få mindre å rutte med. Det blir mindre penger til veier, skoler, sykehus og andre viktige element som skal til for at samfunnet vårt skal fungere godt.

 

Konkurransevridning

Kjøper du varer eller tjenester svart gjør du det samtidig vanskelig for de seriøse bedriftene som velger å drive hvitt. Hvis de som driver hvitt ikke klarer å konkurrere med de som driver svart, kan konsekvensen bli at mange mister jobben sin.

Konsekvenser for den som arbeider svart?

Velger du å jobbe svart, velger du samtidig bort nyttige rettigheter du ville hatt om du jobbet hvitt. Jobber du svart mister du:

  • Feriepenger
  • Lønn under sykdom
  • Pensjonsopptjening
  • Lønnsgaranti ved konkurs
  • Sluttattest
  • Oppsigelsesvern
  • Penger under arbeidsledighet

Du kan se en film om svart arbeid her: http://www.spleiselaget.no/artikler/svart-arbeid

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke dusje på våtromsbelegg og malte vegger vel, også er det jo ikke flisene som gjør det store på prisen. 

Anonymkode: e1d35...15a

Du bør ha dusjkabinett . Dusjkabinett er lurt også når du har fliser for å minske faren for fukt. Det er ikke flisene som er det svake punktet, men fugene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Grønt blad skrev:

Vet du at det er snakk om flere hundre tusen?

Å ikke ha svart arbeid handler ikke om å være snill mot staten. Hva tror du skattepengene går til? Veier, sykehus, sykelønn, pensjoner o.l.

Jeg foreslår at du leser deg litt opp på konsekvenser av svart arbeid.

Svart arbeid er et stort problem både for velferdsstaten Norge og samfunnet som helhet. Og det er et stort problem for den som velger å jobbe svart. Når bedrifter ikke betaler moms, arbeidsgiveravgift og trygdeavgift kalles det for å drive svart.

Hva er konsekvensen av å kjøpe varer eller tjenester svart?

Når noen velger å ikke betale skatt og avgift, vil samfunnet få mindre å rutte med. Det blir mindre penger til veier, skoler, sykehus og andre viktige element som skal til for at samfunnet vårt skal fungere godt.

 

Konkurransevridning

Kjøper du varer eller tjenester svart gjør du det samtidig vanskelig for de seriøse bedriftene som velger å drive hvitt. Hvis de som driver hvitt ikke klarer å konkurrere med de som driver svart, kan konsekvensen bli at mange mister jobben sin.

Konsekvenser for den som arbeider svart?

Velger du å jobbe svart, velger du samtidig bort nyttige rettigheter du ville hatt om du jobbet hvitt. Jobber du svart mister du:

  • Feriepenger
  • Lønn under sykdom
  • Pensjonsopptjening
  • Lønnsgaranti ved konkurs
  • Sluttattest
  • Oppsigelsesvern
  • Penger under arbeidsledighet

Du kan se en film om svart arbeid her: http://www.spleiselaget.no/artikler/svart-arbeid

 

 

Ja,du jeg vet at det er snakk om flere hundre tusen, var vel akkurat det jeg skrev og akkurat det som er grunnen, jeg VIL IKKE betale flere hundre tusen når jeg ikke må. Ferdig diskutert. Jeg gjør nok for staten og samfunnet fra før av. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja,du jeg vet at det er snakk om flere hundre tusen, var vel akkurat det jeg skrev og akkurat det som er grunnen, jeg VIL IKKE betale flere hundre tusen når jeg ikke må. Ferdig diskutert. Jeg gjør nok for staten og samfunnet fra før av. 

Anonymkode: e1d35...15a

Håper du blir tatt for det. På lik linje med at jeg håper resten av de som stjeler fra fellesskapet blir straffet.

Men jeg håper for din del at du ikke får lekkasjer eller andre skader i etterkant av jobben, for jeg tviler sterkt på at forsikringsselskapet ditt er villig til å dekke oppretting etter svart arbeid. Og han som utfører det har ikke forsikret jobbet han gjør.

Anonymkode: f68fc...df1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ikke vil betale mer? Om alle hadde vært like egoistiske og tenkt som deg så hadde norge gått under imorgen. Håper aldri du må gå på aap eller blir ufør. For jeg vil ikke betale mer skatt enn jeg gjør for at skattesnyltere som deg skal få penger rett i lomma uten å ha bidratt selv. Ta deg sammen og skjerp deg. 

Anonymkode: a5ce1...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig være et seriøst firma når de går med på å gjøre deler av det svart. Ville holdt meg langt unna.

Anonymkode: 9584d...fb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du ikke vil betale mer? Om alle hadde vært like egoistiske og tenkt som deg så hadde norge gått under imorgen. Håper aldri du må gå på aap eller blir ufør. For jeg vil ikke betale mer skatt enn jeg gjør for at skattesnyltere som deg skal få penger rett i lomma uten å ha bidratt selv. Ta deg sammen og skjerp deg. 

Anonymkode: a5ce1...0e4

Så sagt så KAN jeg ikke, og enidet eg vil heller ikke. jeg ble plutselig alene om dette og må ta lån alene, jeg får ikke mer lån enn det jeg får. Hadde jeg hatt like mye penger som du tydligvis har, så hadde jeg betalt alt hvitt.

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du blir tatt for det. På lik linje med at jeg håper resten av de som stjeler fra fellesskapet blir straffet.

Men jeg håper for din del at du ikke får lekkasjer eller andre skader i etterkant av jobben, for jeg tviler sterkt på at forsikringsselskapet ditt er villig til å dekke oppretting etter svart arbeid. Og han som utfører det har ikke forsikret jobbet han gjør.

Anonymkode: f68fc...df1

Som sagt, hvis du leser ordentlig før du uttaler deg så skarpt, så er RØRLEGGERARBEID, STRØM OG VÅTROM på HVITT arbeid med GODKJENNIG OG Betaling av MVA. huff, det eneste som et svart her er isolasjonen og eventuelt bytte av vindu og eventuelt bytting av bærebjelker. Nå må du lese altså.. blir møkk lei av å forklare på nytt og på nytt og på nytt fordi sånne illsinte ildre som deg trekker konklusjoner før alt er lest. Kan jo virkelig ikke ha mye å gjøre. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke noe billigere med et mindre bad, eneste prisforskjellen på et lite og stort bad er eventuelt flisene, sparer ikke flere 100 tusen på det, kanskje 10.000. Hva får deg til å tro at det ikke er skikkelig? Det er et skikkelig firma jo, har skjekket dem grundig opp og de har 5 stjerner på alle anmeldelser fra kunder som har brukt dem. Det er jo ikke dette jeg spør om uansett. 

Anonymkode: e1d35...15a

Jo, størrelsen har mye å si. Tror du glemmer hva som skal under flisene..

Jeg jobber i et firma som utelukkende driver med oppussing av bad og kan si at ingen seriøse firma hadde gått med på å gjøre det på denne måten. 

Det er umulig å si noe om prisen da deler er svart arbeid. 

240 000,- inkl. mva for totalrehabilitering av et stort bad inkludert alle håndtverkere og utstyr er billig. 

5 stjerner på diverse anbudsider har ikke mye å si. Hvor gammelt er firmaet? Er det godkjent våtromsbedrift? Er de godkjent for ansvarsrett?

Hva gjør du om noen år om noe skulle oppstå med tanke på reklamasjon? Da er det svært lett å si at noe skyldes f.eks tømrer biten.

Begynner å lurer på om dette er en tulletråd.

Anonymkode: 2e4ff...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grønt blad skrev:

Du bør ha dusjkabinett . Dusjkabinett er lurt også når du har fliser for å minske faren for fukt. Det er ikke flisene som er det svake punktet, men fugene.

Eller dårlig utført membran. Noen useriøse firmaer gjør hastearbeid og påfører ikke mange nok lag med membran og bryr seg ikke om tørketider mellom de forskjellige lagene.

Anonymkode: 2e4ff...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, størrelsen har mye å si. Tror du glemmer hva som skal under flisene..

Jeg jobber i et firma som utelukkende driver med oppussing av bad og kan si at ingen seriøse firma hadde gått med på å gjøre det på denne måten. 

Det er umulig å si noe om prisen da deler er svart arbeid. 

240 000,- inkl. mva for totalrehabilitering av et stort bad inkludert alle håndtverkere og utstyr er billig. 

5 stjerner på diverse anbudsider har ikke mye å si. Hvor gammelt er firmaet? Er det godkjent våtromsbedrift? Er de godkjent for ansvarsrett?

Hva gjør du om noen år om noe skulle oppstå med tanke på reklamasjon? Da er det svært lett å si at noe skyldes f.eks tømrer biten.

Begynner å lurer på om dette er en tulletråd.

Anonymkode: 2e4ff...817

Hvem hadde giddet å lage en tulle tråd om pris på et bad... blir oppgitt over mange av svarene her. Det er et seriøst firma,kan jo ikke legge ut om hva firmaet heter selvom jeg gjerne skulle ha gjort det. Firmaet ble opprettet for noen få år siden og er en godkjent våtromsbedrift. Prisen er 72.000 inkl. mva for elektrikerarbeid, rørleggerarbeid, og membranlegging, da blir alt det godkjent. 124.000 kr eks. mva for det andre arbeidet. Også kommer fliser, våtromsplater og inredning i tilleg. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våtromsbelegg og baderomsplater er godkjent for å dusjes rett på, men anbefaler fortsatt dusjkabinett fordi da slites ikke veggene og gulvet, og det er litt tryggere med tanke på fuktskader. Selve flisene er aldri vanntette, det er membranen som sørger for at det er tett. Baderomsplater og belegg er minst like tett som flis hvis det monteres riktig. Ville derfor anbefalt belegg og baderomsplater(fibo trespo), da dette er billigere og lettere å skifte ut hvis du en gang blir lei av de. Er også lettere å åpne opp HVIS det skulle være noe galt eller du med tiden vil endre på noe. 

For å gjøre det billigere kan du gjøre grovarbeid som å rive og kjøre vekk søppel selv. Og montere innredning selv, dette er veldig enkelt og krever kun skrumaskin og silikonsprøyte. Spesielt korsbakken sine innredninger er enkle å montere. I utgangspunktet er det lov å montere baderomsplater eller fliser selv, men du høres ikke veldig handy ut, vil derfor fraråde det. Men du kan få elektriker og rørlegger til å koble vekk vann og strøm i rommet, og begynne å rive. Husk å søke om rivningstillatelse hos kommunen☺

Hilsen en 19 år gammel jente som skjønner at det fort blir dyrt med håndtverker til alt..

Anonymkode: 766e6...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våtromsbelegg og baderomsplater er godkjent for å dusjes rett på, men anbefaler fortsatt dusjkabinett fordi da slites ikke veggene og gulvet, og det er litt tryggere med tanke på fuktskader. Selve flisene er aldri vanntette, det er membranen som sørger for at det er tett. Baderomsplater og belegg er minst like tett som flis hvis det monteres riktig. Ville derfor anbefalt belegg og baderomsplater(fibo trespo), da dette er billigere og lettere å skifte ut hvis du en gang blir lei av de. Er også lettere å åpne opp HVIS det skulle være noe galt eller du med tiden vil endre på noe. 

For å gjøre det billigere kan du gjøre grovarbeid som å rive og kjøre vekk søppel selv. Og montere innredning selv, dette er veldig enkelt og krever kun skrumaskin og silikonsprøyte. Spesielt korsbakken sine innredninger er enkle å montere. I utgangspunktet er det lov å montere baderomsplater eller fliser selv, men du høres ikke veldig handy ut, vil derfor fraråde det. Men du kan få elektriker og rørlegger til å koble vekk vann og strøm i rommet, og begynne å rive. Husk å søke om rivningstillatelse hos kommunen☺

Hilsen en 19 år gammel jente som skjønner at det fort blir dyrt med håndtverker til alt..

Anonymkode: 766e6...231

Okei, i utgabgspunktet så ønsker jeg ikke fliser heller, vil ha et gammeldags preg på badet, men nå har alle, inkludert venner, familie og kollegaer anbefalt meg fliser. Handy er jeg og jeg gjør mye selv, men baderom, det rører jeg ikke. Hva mener du med rivningstillatelse fra kommunen? Det er jo bare innvendig i mitt eget hus som skal rives og bygges opp igjen, trenger vel ikke tillatelse for det ? Eller tar jeg veldig feil nå ? 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med rivningstillatelse er jeg ikke helt sikker på om gjelder i ditt tilfelle, men jeg mener det er en regel om at man må søke om det når man skal totalrehabilitere et våtrom. Dette vet nok rørlegger.

Da trenger du jo ikke fliser? Det er jo ditt bad, da gjør du som du vil 👍

Anonymkode: 766e6...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med rivningstillatelse er jeg ikke helt sikker på om gjelder i ditt tilfelle, men jeg mener det er en regel om at man må søke om det når man skal totalrehabilitere et våtrom. Dette vet nok rørlegger.

Da trenger du jo ikke fliser? Det er jo ditt bad, da gjør du som du vil 👍

Anonymkode: 766e6...231

Du må søke via håndverker om installasjon av WC og nytt våtrom medfører hulltaking i brannskiller (feks skifte av sluk som bryter branncelle). Også om det blir endringer på bærende eller brannskillende konstruksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og montere innredning selv, dette er veldig enkelt og krever kun skrumaskin og silikonsprøyte. Spesielt korsbakken sine innredninger er enkle å montere.

Det er veldig individuelt hvor enkelt det er. Har sagt og forklart til mange voksne menn hvor enkelt noe er, men så kommer de tilbake lettere oppgitt fordi de tydeligvis har ti tommeltotter og skulle aldri gjort noe som helst selv.

Alle kvalitetsinnredninger er relativt lette å montere. Korsbakken, Vikingbad, Dansani, INR, Foss Bad, Linn Bad - alle er enkle å montere, for de som kan det riktignok. 

Anonymkode: 2e4ff...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de beleggproduktene som er nevnt ovenfor, er det ifølge Fiskum kun fliser som er avhengig av en membran bak.

- Både vinylbelegg og våtromsmaling er både membran og ferdig overflate i ett og samme produkt. Det samme gjelder også såkalt baderomspanel, sier han.  Sakset fra innlegget under.

http://www.klikk.no/bolig/bad/tips-for-a-pusse-opp-badet-rimeligere-2306402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...