Gå til innhold

Pris på nytt bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage et helt nytt bad på et rom som nå kun er et soverom, rommet er ca 15 kvm. Jeg har fått en pris på ca 240.000 for alt med utskifting av vindu, isolering og alle baderoms møbler. Så badet er 100% ferdig åå 240.000. Er dette en grei pris ? Hva betalte dere som har gjort noe lignende ? 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om prisen er helt grei er umulig å vurdere da vi ikke har sett rommet slik det er nå og heller ikke pristilbudet. 

Men generelt bør du få anbud fra minst tre ulike før du avgjør hvilket tilbud du synes er rimelig og seriøst. 

Anonymkode: ee2b9...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbud fra 4 tilsammen, da en av dem sa 900.000 (haha!uaktuelt) og en annen sa 350.000 og en sa 500.000, så de sisre her kom med et tilbud på 240.000 og har tatt med i prisen om bære bjelkene i gulvet må byttes osv osv... så det kan jo bli billigere om det ikke må byttes. de virker seriøse og har fått veldig mange gode anmeldelser, bildene på siden dems ser også bra ut . 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på standard og materialvalg, men jeg synes 240 000 høres lite ut for et bad på 15 kvm... Jeg leste nylig et sted at man tidligere regnet 22-24 000 pr. kvm når man skulle pusse opp badet, mens man nå ofte er oppe i 40 000 pr kvm fordi mange ønsker seg litt luksus. På et stort bad blir kvm-prisen lavere enn på et lite bad, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes faktisk også det hørtes lite ut med 240k for 15kvm med vinduer, isolasjon, evt nytt gulv..

Men spørs jo selvfølgelig hva dere får av utstyr/merke/fliser etc, håper dette er spesifisert.

Bare sørg for å vite hvilke underleverandører som brukes og at disse er ok, at dere har en tidsplan, avklart at arbeidet gjøres på dagen feks.

 

Anonymkode: eecc3...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent betalte 360 000,- for et bad på 9 kvadrat for 3 år siden, så prisen du har fått oppgitt høres lite ut, særlig dersom det inkluderer bytte av et vindu og nye bærebjelker i gulvet. Er prisen inkl. mva eller eks. mva? 

Anonymkode: 26e94...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent betalte 360 000,- for et bad på 9 kvadrat for 3 år siden, så prisen du har fått oppgitt høres lite ut, særlig dersom det inkluderer bytte av et vindu og nye bærebjelker i gulvet. Er prisen inkl. mva eller eks. mva? 

Anonymkode: 26e94...d62

Rør og elektrisitet og våtrom er inkl. mva, men det andre er eks. mva fordi jeg  skal ta alt som ikke er rør, elktrisitet og våtrom som svart arbeid. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rør og elektrisitet og våtrom er inkl. mva, men det andre er eks. mva fordi jeg  skal ta alt som ikke er rør, elktrisitet og våtrom som svart arbeid. 

Anonymkode: e1d35...15a

Hvorfor spør du om andres erfaringer når du skal gjøre det svart (noe som er ytterst uetisk)? Da betaler du ikke for forsikringer, arbeidsgiveravgift, folketrygden, inntektsskatt o.l. Det er jo ikke sammenlignbart med de som er ærlige og gjør alt hvitt. Fysj!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rør og elektrisitet og våtrom er inkl. mva, men det andre er eks. mva fordi jeg  skal ta alt som ikke er rør, elktrisitet og våtrom som svart arbeid. 

Anonymkode: e1d35...15a

Spesielt. 

Skjønner ikke at et firma vil ta deler av jobben, med tanke på garantier osv. 

Mer viktig at alle fagområder jobber sammen for å få et riktig utført bad. 

Tømrere, murere og rørleggere gjør alle en viktig jobb.

Anonymkode: 2e4ff...817

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spesielt. 

Skjønner ikke at et firma vil ta deler av jobben, med tanke på garantier osv. 

Mer viktig at alle fagområder jobber sammen for å få et riktig utført bad. 

Tømrere, murere og rørleggere gjør alle en viktig jobb.

Anonymkode: 2e4ff...817

De jobber jo sammen om det selvfølgelig

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hvorfor spør du om andres erfaringer når du skal gjøre det svart (noe som er ytterst uetisk)? Da betaler du ikke for forsikringer, arbeidsgiveravgift, folketrygden, inntektsskatt o.l. Det er jo ikke sammenlignbart med de som er ærlige og gjør alt hvitt. Fysj!

Eeeh unskyld meg? RØR OG ELEKTRISITET OG VÅTROM ER HVITT. uetisk ? Det andre er svart arbeid, altså snekker jobben, det er da ingenting uetisk rundt det, jeg er en person helt alene om lån og alt, jeg er nødt til å ta deler av det svart da jeg ikke hår råd til å ta opp 500.000 i lån for et bad. Det var ikke meningen å være alene om det, men drt ble jeg, badet mitt blir spist opp av sopp, så enten så puster jeg inn muggsopp og får kreft, ellers så finner du deg i at alle ikke har like mye penger som du tydligvis har. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lag et mindre bad og gjør det skikkelig da. 

Ingen seriøse firmaer går med på en løsning som dette. 

Anonymkode: 2e4ff...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lag et mindre bad og gjør det skikkelig da. 

Ingen seriøse firmaer går med på en løsning som dette. 

Anonymkode: 2e4ff...817

Det blir ikke noe billigere med et mindre bad, eneste prisforskjellen på et lite og stort bad er eventuelt flisene, sparer ikke flere 100 tusen på det, kanskje 10.000. Hva får deg til å tro at det ikke er skikkelig? Det er et skikkelig firma jo, har skjekket dem grundig opp og de har 5 stjerner på alle anmeldelser fra kunder som har brukt dem. Det er jo ikke dette jeg spør om uansett. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh unskyld meg? RØR OG ELEKTRISITET OG VÅTROM ER HVITT. uetisk ? Det andre er svart arbeid, altså snekker jobben, det er da ingenting uetisk rundt det, jeg er en person helt alene om lån og alt, jeg er nødt til å ta deler av det svart da jeg ikke hår råd til å ta opp 500.000 i lån for et bad. Det var ikke meningen å være alene om det, men drt ble jeg, badet mitt blir spist opp av sopp, så enten så puster jeg inn muggsopp og får kreft, ellers så finner du deg i at alle ikke har like mye penger som du tydligvis har. 

Anonymkode: e1d35...15a

Selvfølgelig er det uetisk at snekkerjobben er svart. Du får gjøre en del selv om du ikke kan betale andre for å gjøre det. Det går an å ha rimelige løsninger som våtromsmaling på veggene og gulvbelegg. Da kan du ha varmelampe og kan slippe å betale for varmekabler. Du kan også bruke baderomsmøblene som du allerede har (male skap) eller kjøpe baderomsmøblene brukt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke noe billigere med et mindre bad, eneste prisforskjellen på et lite og stort bad er eventuelt flisene, sparer ikke flere 100 tusen på det, kanskje 10.000. Hva får deg til å tro at det ikke er skikkelig? Det er et skikkelig firma jo, har skjekket dem grundig opp og de har 5 stjerner på alle anmeldelser fra kunder som har brukt dem. Det er jo ikke dette jeg spør om uansett. 

Anonymkode: e1d35...15a

Ikke et eneste seriøst firma er villig til å legge til rette for svart arbeid. Med mindre du leier de inn uten at de kjenner til at deler av jobben utføres svart da.

Synes du det er greit å snylte fra staten på andre områder også? Trygd? Sykepenger? Overgangsstønad? 

Anonymkode: f68fc...df1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Grønt blad skrev:

Selvfølgelig er det uetisk at snekkerjobben er svart. Du får gjøre en del selv om du ikke kan betale andre for å gjøre det. Det går an å ha rimelige løsninger som våtromsmaling på veggene og gulvbelegg. Da kan du ha varmelampe og kan slippe å betale for varmekabler. Du kan også bruke baderomsmøblene som du allerede har (male skap) eller kjøpe baderomsmøblene brukt.

 

Nei, jeg kan ikke bruke baderomsmøblene mine da de er ufyselige, jeg har foreslått belegg og våtromsmaling, men det varer ikke i like mange år som fliser. Varmelampe vil ikke holde på dette badet, det er et stein gammelt hus og det er gulvkaldt, spesielt på dette rommet, er ikke isolert i det heletatt, det må isoleres. Tror du virkelig jeg, en jente på 19 år klarer å bygge et bad selv ? Nope. Ikke klarer å betale for meg? Er jo langt ifra gratis selvom det er svart arbeid på noe av dette. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et eneste seriøst firma er villig til å legge til rette for svart arbeid. Med mindre du leier de inn uten at de kjenner til at deler av jobben utføres svart da.

Synes du det er greit å snylte fra staten på andre områder også? Trygd? Sykepenger? Overgangsstønad? 

Anonymkode: f68fc...df1

Nå må du holde deg til temaet, trenger ikke å lage noe diskusjon rundt dette. Jeg lurte på hvor mye andre har brukt på bad, da jeg får høre fra kollegaer og andre bekjente at 240.000 var svin dyrt og at de ikke har brukt mer enn 100.000 på sine egene bad. Jeg har fått tilbud alt ifrs 240.000 - 900.000 kr. Jeg lurer ikke på om det er etisk eller uetisk å betale en person privat for arbeidet, eller å betale avgift til statet for arbeidet i tilleg. Han som gjør jobben utenfor sin arbeidstid, han får pengene sine, og det burde være helt innafor. 

Anonymkode: e1d35...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du holde deg til temaet, trenger ikke å lage noe diskusjon rundt dette. Jeg lurte på hvor mye andre har brukt på bad, da jeg får høre fra kollegaer og andre bekjente at 240.000 var svin dyrt og at de ikke har brukt mer enn 100.000 på sine egene bad. Jeg har fått tilbud alt ifrs 240.000 - 900.000 kr. Jeg lurer ikke på om det er etisk eller uetisk å betale en person privat for arbeidet, eller å betale avgift til statet for arbeidet i tilleg. Han som gjør jobben utenfor sin arbeidstid, han får pengene sine, og det burde være helt innafor. 

Anonymkode: e1d35...15a

For å svare på spørsmålet, nei 240.000 for et bad er ikke dyrt. Men prisen du har fått er ikke sammenlignbar da den mangler mva.

Altså har du ikke noe i mot å svindle staten. Samt undergraving av prisene til seriøse bedrifter.

Mulig du syns jeg er ufin som poengterer at du benytter svart arbeid. Beklager det, men svart arbeid er et forholdsvis stort problem i Norge og jeg orker ikke å la vær å si noe om det, bare for å unngå at du eller andre som benytter seg av det skal føle ubehag av det. Svart arbeid er snylting!

Anonymkode: f68fc...df1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å svare på spørsmålet, nei 240.000 for et bad er ikke dyrt. Men prisen du har fått er ikke sammenlignbar da den mangler mva.

Altså har du ikke noe i mot å svindle staten. Samt undergraving av prisene til seriøse bedrifter.

Mulig du syns jeg er ufin som poengterer at du benytter svart arbeid. Beklager det, men svart arbeid er et forholdsvis stort problem i Norge og jeg orker ikke å la vær å si noe om det, bare for å unngå at du eller andre som benytter seg av det skal føle ubehag av det. Svart arbeid er snylting!

Anonymkode: f68fc...df1

Javel, da snylter jeg da, det er faktisk ikke verdens største problem at folk benytter seg av svart arbeid, det er mange mange andre du/dere kan kjefte på og det er så mange større problemer her i verden, kjeft på de som faktisk gjør noe galt. Man sparer flere 100.000 kroner på å gjøre litt svart, du er rimelig regelrytter om du faktisk har lyst til å bruke 200.000 kroner mer på badet ditt for å være snill imot staten, du kommer ikke til himmelen av den grunn. Eller motsatt. 

Anonymkode: e1d35...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...