Gå til innhold

Hvilket år fikk du internett hjemme?


AnonymBruker

Hvilket år fikk du internett hjemme?  

64 stemmer

  1. 1. Hvilket år fikk du internett hjemme?

    • 1993
      0
    • 1994
      5
    • 1995
      5
    • 1996
      8
    • 1997
      10
    • 1998
      11
    • 1999
      3
    • 2000
      5
    • 2001
      3
    • 2002
      3
    • 2003
      2
    • 2004 eller senere
      9


Anbefalte innlegg

På 90 tallet. Husker ikke årstallet. Husker jeg kunne sitte 20 minutter hver dag, siden det var så dyrt :P pleide mest å spille 

Endret av Christy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.10.2017 den 12.05, AnonymBruker skrev:

1997. Før det dro vi på biblioteket for å få låne nett gratis en heeel halvtime! :P

Anonymkode: c0759...08a

Ja, det husker jeg og venninne mine gjorde på ungdomsskolen. Da satt vi på MSN og en nettside som het Deiligst :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte faktisk spørre pappa om dette. :P han kunne bekrefte at vi fikk det i 1990 eller 1991. Vi hadde PC hjemme allerede i 1987. Så for min del har vi "alltid" hatt PC hjemme :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fanteria skrev:

Måtte faktisk spørre pappa om dette. :P han kunne bekrefte at vi fikk det i 1990 eller 1991. Vi hadde PC hjemme allerede i 1987. Så for min del har vi "alltid" hatt PC hjemme :) 

Nå ble ikke Internett kommersielt tilgjengelig før i 1993 da.

Anonymkode: 6475d...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent i 1996, husker godt det lille sorte 56 k modemet. Når ISDN ble tilgjengelig fikk vi det og deretter bredbånd fra NextGenTel som vi hadde i mange år og som var de første som tilbød det der vi bodde da. 

Hadde heldigvis tekologisk oppegånde foreldre. Nok av de som holdt igjen og som angret bittert senere når de skjønte at dette kom de ikke unna og andre venner, familie og kolleger var milelangt foran i kunnskap. 

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk internett i 2002, da jeg var sju år gammel. Vi hadde en pc før det også, men den fungerte ikke til noe som helst omtrent. Jeg var sju år gammel og brukte kvarteret jeg fikk en gang i blant til å spille spill på sol.no. 

Anonymkode: 6b837...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var fullt på nett i 1993 men hadde tilgang på ARPANET på midten av 80-tallet. 

Anonymkode: 27452...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble ikke Internett kommersielt tilgjengelig før i 1993 da.

Anonymkode: 6475d...3b2

Enkelte yrkesgrupper kunne få det tidligere om jeg husker rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble ikke Internett kommersielt tilgjengelig før i 1993 da.

Anonymkode: 6475d...3b2

Jeg måtte faktisk spørre da jeg selv var lita på den tida og svaret er;

Delvis riktig. Man kobler kommersialiseringen med www som kom da. Han hadde nett lenge før, mens data bare var tilgjengelig via oppringt bbs-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Tror det var i 1998 eller 1999, da det var denne lyden  :fnise:

 

Anonymkode: 178b5...03f

Haha, den lyden husker jeg godt :hoho:

Anonymkode: 38825...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av 90-tallet en gang. Husker første gang jeg chattet med en jente på cam msn. Hun viste meg puppene sine. :-)

Anonymkode: 27496...57b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var i 1997. Det var sånn dial-up modem. Noen ganger datt det ut mens man drev og "ringte opp", og da måtte man høre på den lyden flere ganger :ler:

Det var jævlig ustabilt og treigt. Husker at på skolen hadde vi pc-rom, og der gikk jeg i storefri og fritimer noen ganger. Da satt jeg stort sett på mIRC og Nettby. Chatting der var faktisk gøy, og tilfeldige folk begynte å prate med deg og du med dem.

Den gangen var internett noe nytt og spennende. Det var mye mer uskyldig, men man var ikke bevisst på alle farene heller da. 

Edit: Og Msn ja :) Husker jeg hadde en lang liste med folk jeg pleide å chatte med. Det var gøy, da. 

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde datamaskin hjemme fra i 1993 var det vel, men hadde ikke Internett hjemme før i 1998. Da begynte jeg på nettbasert IT-studie under en av mine fødselspermisjoner mens vi bodde i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte 2003, men når jeg tenker etter så var det visst ikke før i 2004. Jeg var sen med å få det lagt inn for jeg syntes jeg brukte for mange timer foran PC på jobb, og ville holde fristelsen unna heimen. Etter en ulykke med påfølgende sykemelding i 5 uker så skjønte jeg jeg måtte ha det hjemme også. Var jo ikke på jobb så jeg fikk ikke betalt regninger via nettbank (den var ny på det tidspunktet)  og da skjønte jeg hvor tungvint brevgiro var. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I midten på 90 tallet. Husker at det var skikkelig treigt og dyrt. Måtte drive å ringe opp. Den irriterende lyden 🙈😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18. oktober 2017 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Hvilket år fikk du internett hjemme?

Anonymkode: 6475d...3b2

1993 går jo ikke an, da det først ble kjent i 1994.

Jeg fikk det i 2007, som jo er ekstremt sent. Men jeg lengtet ikke etter det, egentlig. Før internettets tid gikk det faktisk an å bedrive andre aktiviteter! Tro det eller ei.

Men det var kult å få det; laste ned filmer ulovlig, se på youtube.. I starten satt man faktisk virkelig pris på det, nå er det blitt en kjedelig normalitet.

Skulle ønske jeg aldri fikk det, eller at det eksisterte. Det har forenklet hverdagen til mange, men det er også en forbannelse for unge mennesker som sliter med selvbildet og ser perfeksjon over alt på nettet.

Nå er jeg jo avhengig, og det er et helsike hvis det er noe galt med nettet.. Det føles jævlig.. Hvis det ikke ble oppfunnet, hadde vi jo ikke savnet det, så går fint an å si at man ønsker det ikke hadde skjedd, samtidig som at man ikke klarer seg uten nå.

Jeg savner tiden jeg ikke hadde internett. Jeg var mye lykkeligere da, helt ærlig. Hvis jeg bare var sterk nok, kunne jeg jo skrudd av og bare brukt nettet til det mest praktiske. Kanskje jeg klarer det en gang.

Internett er både en utrolig genial, men samtidig en helt grusom oppfinnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. oktober 2017 den 12.47, Christy89 skrev:

Ja, det husker jeg og venninne mine gjorde på ungdomsskolen. Da satt vi på MSN og en nettside som het Deiligst :P

Det høres ikke så gammelt ut. Jeg husker mirc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stf skrev:

1993 går jo ikke an, da det først ble kjent i 1994.

Jeg fikk det i 2007, som jo er ekstremt sent. Men jeg lengtet ikke etter det, egentlig. Før internettets tid gikk det faktisk an å bedrive andre aktiviteter! Tro det eller ei.

Men det var kult å få det; laste ned filmer ulovlig, se på youtube.. I starten satt man faktisk virkelig pris på det, nå er det blitt en kjedelig normalitet.

Skulle ønske jeg aldri fikk det, eller at det eksisterte. Det har forenklet hverdagen til mange, men det er også en forbannelse for unge mennesker som sliter med selvbildet og ser perfeksjon over alt på nettet.

Nå er jeg jo avhengig, og det er et helsike hvis det er noe galt med nettet.. Det føles jævlig.. Hvis det ikke ble oppfunnet, hadde vi jo ikke savnet det, så går fint an å si at man ønsker det ikke hadde skjedd, samtidig som at man ikke klarer seg uten nå.

Jeg savner tiden jeg ikke hadde internett. Jeg var mye lykkeligere da, helt ærlig. Hvis jeg bare var sterk nok, kunne jeg jo skrudd av og bare brukt nettet til det mest praktiske. Kanskje jeg klarer det en gang.

Internett er både en utrolig genial, men samtidig en helt grusom oppfinnelse.

Joda, 1993 går an. Internett ble kommersielt tilgjengelig i Norge i 1993, og Oslonett satt opp norges første kommersielle webserver samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 men jeg brukte ikke det da, de neste årene fram til 2007 så var jeg på skolen og noen ganger innom for å skrive ut juksekoder til spill og spille på 123 spill og slikt. Det var ikke før i 2007 når pappa kjøpte meg en laptop at jeg fast begynte å være mye på nettet, og etter 2010 har jeg blitt ganske hekta på internett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...