Gå til innhold

Hvilket år fikk du internett hjemme?


AnonymBruker

Hvilket år fikk du internett hjemme?  

64 stemmer

  1. 1. Hvilket år fikk du internett hjemme?

    • 1993
      0
    • 1994
      5
    • 1995
      5
    • 1996
      8
    • 1997
      10
    • 1998
      11
    • 1999
      3
    • 2000
      5
    • 2001
      3
    • 2002
      3
    • 2003
      2
    • 2004 eller senere
      9


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det var i 1998 eller 1999, da det var denne lyden  :fnise:

 

Anonymkode: 178b5...03f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte 1994, men når jeg tenker meg om var det nok 1995. Jeg var 12, min bror var 15. Han fikk PC med internett, jeg fikk valp :fnise: 

Selv fikk jeg kun låne PC’en med tillatelse fra min bror, og skjønte ikke helt hva jeg skulle bruke det til :P Mitt første møte med internett var et chatterom, og jeg husker jeg spurte broren min: «Hva skal jeg skrive?» og han foreslo «hei». Jeg skjønte ikke helt poenget med det, så interessen min var nok temmelig laber inntil noen år senere. 

Anonymkode: cd1c0...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1997. Før det dro vi på biblioteket for å få låne nett gratis en heeel halvtime! :P

Og etter noen år fikk venninna mi ISDN, tenk man kunne være på nettet uten å blokkere telefonlinja! :hakeslepp: 

Anonymkode: c0759...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Selv fikk jeg kun låne PC’en med tillatelse fra min bror, og skjønte ikke helt hva jeg skulle bruke det til :P Mitt første møte med internett var et chatterom, og jeg husker jeg spurte broren min: «Hva skal jeg skrive?» og han foreslo «hei». Jeg skjønte ikke helt poenget med det, så interessen min var nok temmelig laber inntil noen år senere. 

Anonymkode: cd1c0...2ac

Det var en av mine første erfaringer å, MIRC.

"ASL"? any1? :fnise:

Senere ble det msn, 123spill.no, spill på jippii (siden ble lagt ned etterhvert)

 

 

Anonymkode: 178b5...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde internett fra ca. 1996. Fikk ikke lov til å røre. Fikk eget i2010. Bodde i leiligheten i to år uten nett. Gikk bra det òg 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så heldig at området hvor jeg bodde var et av de første stedene som fikk mulighet til å koble seg på internett via kabel. M.a.o hadde jeg superforbindelse aller første gang jeg fikk internett hjemme i 1998. Mens andre satt og engstet seg over tellerskritt og man anså seg som kjempeheldig om man hadde ISDN, så var det knapt til å tro at man kunne sitte på nett 24 timer i døgnet uten at det kostet noe ekstra. I tillegg til at man hadde en kjapp forbindelse.

Anonymkode: ed0c5...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke, jeg var alt for ung til å huske når dette var. :P                         

Mulig det var med ein kabel eller noe sånn, og storesøsteren min ble faktisk sittende i mangfoldige timer. Dermed ble dette kostende en god del, og foreldrene våre fikk litt sånn "bakover-sveis"  når de fikk se denne internett-regningen... 

Anonymkode: 63417...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2000. Var ganske treg, først tenkte jeg å få meg en sån greie som de kobler til TV. men hørte det var dårlig kvalitet, og du kunne ikke lagre noe.
Jeg var helt grønn da jeg først fikk PC og internett. Ja jeg var så på jordet, at jeg trodde navnet mitt ville stå med store bokstaver på internett slik at alle ville se med en gang at jeg var kommet online, hehe.

Anonymkode: e8108...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

1997. Og det var dyyyyrt. Husker godt den summelyden når jeg koblet meg på. Og måtte logge av når noen skulle bruke telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svindyrt( tilogmed i 2000!). Husker hvis jeg ville skrive noen linjer i et innlegg på et forum, så var det best å gjøre det offline, og logge på  etterpå når du var klar til å sende det inn.

Det er litt rart.. år 2000 virker så lenge siden i cyberspace, selv om det er kort tid siden i livet. Har litt lik nostalgisk minne om tidlig internett i 2000, som jeg har om mine ungdomsdager på tidlig 70 tall ..

Anonymkode: e8108...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, The Alchemist skrev:

 1995 tror jeg det var

 Hva drev du egentlig på med gjennom internett da?     

 Internett var vel en relativt ny greie den gangen, og det var ikke så fryktelig mange som var på internett heller :P

Anonymkode: 63417...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk internett (ISDN) i 1998, den jula da jeg fikk ny pc av mamma og pappa med Windows 98. Veldig stort. Og jeg glemmer heller ikke at de fikk en voldsom telefonregning på 5-6000 kr fordi jeg ble helt betatt (det skjedde ikke mer enn én gang, mamma ble ikke blid). 

I 1999 ble jeg forøvrig medlem av Bryllupsguiden (Kvinneguiden). 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Alchemist
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Hva drev du egentlig på med gjennom internett da?     

 Internett var vel en relativt ny greie den gangen, og det var ikke så fryktelig mange som var på internett heller :P

Anonymkode: 63417...bdd

Bare til skolearbeid. Men jeg var 12 og var hovedsakelig ute og spilte fotball. Var ikke før på slutten av 90 tallet at jeg begynte å bruke Internet skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1999 flyttet jeg fra bokollektiv i privat bolig til hybel i studentbolig. Og der var det installert gratis, raskt nett på alle hybler (raskt og raskt... I forhold til datidens norm var det raskt, i dag hadde det vært ubrukelig til noe som helst...)

Anonymkode: d6eb5...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Oi, det er lenge siden! Hvis jeg ikke husker feil fikk vi det i 1996. Da var det treigere enn treigt. Brukte det stort sett bare til å søke opp informasjon om ting og tang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...