Gå til innhold

Harvey Weinstein skal ha seksuelt trakassert damer i flere tiår


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ModestyBlaise

Jeg visste om the casting couch, men trodde ikke det var så utbredt:icon_frown: Så vidt jeg har forstått det, så kan du anta at så godt som samtlige store navn har måttet yte noen "tjenester" for å komme seg opp og fram. Inkludert menn, og barnekjendiser(!!!). Noen av de bekreftede er Jennifer Lawrence, Rose McGowan, medlemmene i Pussycat dolls, Uma Thurman m.m.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Jeg visste om the casting couch, men trodde ikke det var så utbredt:icon_frown: Så vidt jeg har forstått det, så kan du anta at så godt som samtlige store navn har måttet yte noen "tjenester" for å komme seg opp og fram. Inkludert menn, og barnekjendiser(!!!). Noen av de bekreftede er Jennifer Lawrence, Rose McGowan, medlemmene i Pussycat dolls, Uma Thurman m.m.

 

Lurer på om mannlige kjendiser har vært utsatt for lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Lurer på om mannlige kjendiser har vært utsatt for lignende

Guttebarnestjerner har det, og blir det. Hollywood er full av pedofile.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

De kommer vel unna fordi de har makt. Leste at dette har vært kjent lenge,men han har donert masse penger til ulike organisasjoner og politikere,så de har latt være å bry seg. Han er ikke den eneste. Mennesker med makt holder på til en tapper sjel går ut med noe. Da står det frem mange fler. Det skal noe til å gå ut som den første! Vet ikke om alt startet da ei tok opptak for politiet etter at hun anmeldte ham? Ufyselig fyr ja. Han og flere som har gjort det samme. Og det er godt det blir satt en stopper for,selv om det alltid skjer etter mange år og flerfoldige hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ModestyBlaise

Weinstein hadde visst et svært nært forhold til Matt Damon og Ben Affleck. De var begge veldig unge da han tok dem under vingene med "Good will hunting". Ser Affleck blir kritisert for å ha dekket over overgrepet mot Rose Mcgowan, og også anklaget for å ha vært en slesking selv. Så har vi han der som var produsenten til masse boyband, og tok godt for seg, kan en si. Navnet kan sikkert googles.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hvorfor han ikke har blitt oppdaget før dessverre, han har utnyttet unge jenter sitt ønske om å bli kjente, og de har derfor ikke sagt noe i frykt for å miste den muligheten.. i tillegg virker det som at han ikke har utført mange seksuelle overgrep, men mer seksuell trakassering, noe som jenter lettere avfeier uten å gjøre stort med det.

Heldigvis har karma tatt han nå, han har mista både jobben, kjæresten og ryktet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bokhylla
1 time siden, Winza skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan han kan ha kommet unna med dette så lenge, fyren er disgusting...

Fordi nesten alle menn som gjør slike ting kommer unna med det.

Fordi mange i politiet ikke tar anmeldelser på alvor, fordi mange i helse- og skolevesen ikke tar problematikken på alvor, fordi rettsvesenet ikke gir konsekvenser, fordi mange menn ser på overgrep som noe som gir status eller ser på offeret som den skyldige, fordi både menn og kvinner synes det er vanskelig å tro slike ting om folk de kjenner eller vet hvem er og dermed  beskylder offeret for å lyve, fordi offeret har en tendens til å ende som den som blir utstøtt eller sett ned på... Vil du jeg skal fortsette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, smalls skrev:

Blir skikkelig kvalm av denne fyren! :kvalm:

Bra alt er kommet ut og rykte hans er helt ødelagt. 

Bra at flere og flere har åpnet opp om sine opplevelser med lignende hendelser, til og med her i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Weinstein endelig er tatt, han burde stått til rett før det han har gjort for lenge siden, så ikke misforstå. Men...en ting jeg har tenkt litt på er at alle som står frem hylles nå for å dele sin historie offentlig, nå når alle andre gjør det. Mange har holdt munn om dette i mange år, og heller valgt å jobbe for bransjen hvor denne mannen har makten, og imens har andre kvinner måtte oppleve det samme med denne mannen eller menn som han. Og dette er snakk om veldig kjente skuespillere som i seg selv har en del makt og kredibilitet om de står frem med noe vil jeg tro. Synes det bare viser at det er en gjennomsyret dårlig moral i dette miljøet. Det er en råtten bransje på flere måter. Det viser at det å være berømt er viktigst for de, koste hva det koste vil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, cece01 skrev:

Flott at Weinstein endelig er tatt, han burde stått til rett før det han har gjort for lenge siden, så ikke misforstå. Men...en ting jeg har tenkt litt på er at alle som står frem hylles nå for å dele sin historie offentlig, nå når alle andre gjør det. Mange har holdt munn om dette i mange år, og heller valgt å jobbe for bransjen hvor denne mannen har makten, og imens har andre kvinner måtte oppleve det samme med denne mannen eller menn som han. Og dette er snakk om veldig kjente skuespillere som i seg selv har en del makt og kredibilitet om de står frem med noe vil jeg tro. Synes det bare viser at det er en gjennomsyret dårlig moral i dette miljøet. Det er en råtten bransje på flere måter. Det viser at det å være berømt er viktigst for de, koste hva det koste vil. 

Dumt Brad ikke fikk avslørt han den gang, da kunne mange vært spart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brad kunne jo også spart seg for å jobbe med Weinstein i ettertid. Det samme gjelder spesielt for Gwyneth Paltrow, som likevel jobbet med han på flere filmer etter hendelsen hun har fortalt om i media. 

Nettopp det er jo en stor del av problemet. Ryktene har jo vart i årevis, det er lenge siden jeg leste om Casting Couch og Weinstein på nett for første gang. Det er jo ikke snakk om at ingen har fått det med seg og sett oppførselen hans.

Likevel forsetter folk å jobbe med han, for ikke å snakke om Woody Allen! Det sender jo et signal om at det er "greit" og derfor blir det jo en haug med ofre til slutt. Både studioene og skuespillerne burde nektet å jobbe med dem for lenge siden :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Alexis skrev:

Brad kunne jo også spart seg for å jobbe med Weinstein i ettertid. Det samme gjelder spesielt for Gwyneth Paltrow, som likevel jobbet med han på flere filmer etter hendelsen hun har fortalt om i media. 

Nettopp det er jo en stor del av problemet. Ryktene har jo vart i årevis, det er lenge siden jeg leste om Casting Couch og Weinstein på nett for første gang. Det er jo ikke snakk om at ingen har fått det med seg og sett oppførselen hans.

Likevel forsetter folk å jobbe med han, for ikke å snakke om Woody Allen! Det sender jo et signal om at det er "greit" og derfor blir det jo en haug med ofre til slutt. Både studioene og skuespillerne burde nektet å jobbe med dem for lenge siden :angry:

Du mener "Inglourious Basterds"? Skrevet og regissert av Brads gode venn Quentin Tarantino, hvor Weinstein hadde minimalt med noe å gjøre?

Og hva med Woody Allen? En mann som er utsatt av rykter fra en forstyrret kvinne, (Mia Farrow)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Severin skrev:

Du mener "Inglourious Basterds"? Skrevet og regissert av Brads gode venn Quentin Tarantino, hvor Weinstein hadde minimalt med noe å gjøre?

Og hva med Woody Allen? En mann som er utsatt av rykter fra en forstyrret kvinne, (Mia Farrow)?

Som executive producer har du vel mer enn minimalt å gjøre med en film? Jeg mener også Full Frontal og Confesssions of a dangerous mind. Jeg skjønner at han vil jobbe med Tarantino, men forstår ikke hvorfor han var med i de to andre.

Poenget mitt var uansett at når etablerte stjerner og studioene ikke tar avstand, blir spesielt unge nybegynnere i bransjen fritt vilt for de med makt. 

executive-producer-harvey-weinstein-and-actor-brad-pitt-arrive-at-the-picture-id89735953.jpg.5bd39be4cbf617cfa3f6b94ae05f5668.jpg

Her er de på premieren til Inglorious Basterds forresten. 

Det er vel ikke akkurat et rykte at Woody Allen er gift med sin tidligere stedatter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon å stå frem med noe i en sånn bransje. Du kan jo effektivt ta livet av all mulighet til å få arbeid igjen, det er en risiko som ikke er så lett å ta. :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er veldig tøft å være den første som står frem med slike anklagelser. Man er redd for å ikke bli trodd og at ingen backer deg opp. Det er ikke alltid lett å bevise det. Ofte blir det bare ord mot ord. Når det først er en som står frem, da er det lettere å stå frem selv. 45 kvinner har stått frem til nå. Det er lett for andre å si at de måtte stå frem tidligere, men man kan ikke utale seg med mindre man har opplevd det selv. Det tok meg flere år før jeg klarte å snakke om det og jeg skammet meg! Han hadde et godt rykte på seg og jeg var redd for å ikke bli trodd. 

Men alle de som det skjedde med burde kuttet ut å samarbeide med han. Det han har gjort er helt forferdelig! Vet akkurat hva de gikk/går igjennom :( Han er i alle fall tatt nå.

Endret av Snuppah00
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Alexis skrev:

Som executive producer har du vel mer enn minimalt å gjøre med en film? Jeg mener også Full Frontal og Confesssions of a dangerous mind. Jeg skjønner at han vil jobbe med Tarantino, men forstår ikke hvorfor han var med i de to andre.

Poenget mitt var uansett at når etablerte stjerner og studioene ikke tar avstand, blir spesielt unge nybegynnere i bransjen fritt vilt for de med makt. 

executive-producer-harvey-weinstein-and-actor-brad-pitt-arrive-at-the-picture-id89735953.jpg.5bd39be4cbf617cfa3f6b94ae05f5668.jpg

Her er de på premieren til Inglorious Basterds forresten. 

Det er vel ikke akkurat et rykte at Woody Allen er gift med sin tidligere stedatter? 

"Full Frontal" og "Confessions..." er jo bare cameos. Og hvorfor han var med i de? "Confessions" er jo regissert av en annen kompis, George Clooney. Og Weinstein er lite involvert i filmene til Tarantino, det vet jo alle. Han godkjenner budsjettet, men har ikke noe med hvem Tarantino caster. 

Soon-Yi er Mia Farrows adoptivdatter, (André Previn er adoptivfaren). Woody Allen og Mia Farrow var aldri gift, og på ingen måte er dermed Soon-Yi verken hans datter, adoptivdatter eller stedatter. De innledet er forhold da Soon-Yi var 19 år, så hun var verken mindreårig eller under seksuell lavalder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Severin skrev:

"Full Frontal" og "Confessions..." er jo bare cameos. Og hvorfor han var med i de? "Confessions" er jo regissert av en annen kompis, George Clooney. Og Weinstein er lite involvert i filmene til Tarantino, det vet jo alle. Han godkjenner budsjettet, men har ikke noe med hvem Tarantino caster. 

Soon-Yi er Mia Farrows adoptivdatter, (André Previn er adoptivfaren). Woody Allen og Mia Farrow var aldri gift, og på ingen måte er dermed Soon-Yi verken hans datter, adoptivdatter eller stedatter. De innledet er forhold da Soon-Yi var 19 år, så hun var verken mindreårig eller under seksuell lavalder. 

Ja greit, Brad er unnskyldt :) Gwyneth derimot... 

Selv om Allen ikke har gjort noe han kan dømmes for, syns jeg likevel det er helt feil. Hadde du virkelig syns det var ok om en du jobbet med plutselig hadde valset inn på kontoret med sin nye elskerinne, datteren til sin kjæreste? 

Det vitner om dårlig moral, noe det virker som det er mye av i Hollywood. Når ingenting av det man gjør om man sitter på toppen får konsekvenser, så sklir det fort ut til verre ting. Chris Brown fikk jo omtrent en opptur i karrieren etter å ha banket Rihanna. Ingen har noen gang funnet ut hvem som misbrukte Corey Haim, men noen jo vite noe om den saken... Han var neppe første eller siste offer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at alle nå er lettet over at Weinstein er tatt og nå skal det bli andre boller. Men han er langt i fra den eneste det har florert rykter om i årevis.... Hvis de har sannhet i seg, er det et helt rottereir som må frem i lyset. Og det inkluderer noen svært kjente skuespillere.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...