Gå til innhold

Hvordan er den stereotypiske KG rasisten i virkeligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Norre skrev:

Setningen er riktig.

Er du sint på meg?

Å være religion- eller kulturkritisk er og kritisere hva en person/gruppe GJØR."

Men nei, hvorfor skulle jeg være sint på deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Å være religion- eller kulturkritisk er og kritisere hva en person/gruppe GJØR."

Men nei, hvorfor skulle jeg være sint på deg? 😊

Bra at du ikke er sinna. 🙂👍🏻

Men du tar feil angående grammatikken. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Norre skrev:

Har diskutert dette før, og googlet. Det finnes ikke et jøde-gen. 

http://www.verdidebatt.no/innlegg/64346

"Nå har genetikken kommet med et svar.  «The American Journal of Human Genetics» publiserte for to uker siden resultatene av en omfattende undersøkelse av genene til 237 jøder med bakgrunn fra ulike deler av verden. Konklusjonen i artikkelen «Abrahams Children in the Genome Era» er at alle disse jødene har mer arvemateriale til felles enn de har med noen andre. Jøder er altså et eget folkeslag som skiller seg ut fra andre"

Folkeslag og rase er vel tilnærmet det samme, eller?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så artisten Drake er en jøde? Moren hans er jøde og faren har afrikansk opphav.

Anonymkode: 33a64...7e5

Ja, han er jøde.

"Hvis din bestemor konverterte til jødedommen, er du jøde av fødsel". Sakset fra samme artikkel.

Anonymkode: e1b66...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyere utdanning, er gift og har barn. Er et helt normalt menneske. Jeg er svært kritisk til den store innvandringen vi har sett de siste årene. Synes muslimske tro og tradisjoner er ekstremt kvinnefiendtlig og ikke noe jeg ønsker å ha her i Norge. Hadde det bare vært noen få så hadde det være helt greit, men nå som det er blitt så mange så blir det mye problemer. Bare se i Sverige. De krever og krever, men nekter å integrere seg. Ikke alle selvfølgelig, men svært mange. 

Men jeg skriver ikke dette på FB, ikke svarer jeg på slike innspill heller. Jeg ønsker ikke å bli stemplet som rasist så jeg kan ikke si dette høyt, noe jeg synes jeg svært trist. 

Men jeg behandler folk ordentlig for det. Jeg slenger ikke dritt etter folk og jeg lærer ikke barna mine til å hate noen. 

Anonymkode: 105d6...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Norre skrev:

Bra at du ikke er sinna. 🙂👍🏻

Men du tar feil angående grammatikken. 😉

Godt mulig, jeg skal ikke være for påståelig, jeg er ingen mester i rettskrivning. Men du vil kanskje gjøre meg klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.verdidebatt.no/innlegg/64346

"Nå har genetikken kommet med et svar.  «The American Journal of Human Genetics» publiserte for to uker siden resultatene av en omfattende undersøkelse av genene til 237 jøder med bakgrunn fra ulike deler av verden. Konklusjonen i artikkelen «Abrahams Children in the Genome Era» er at alle disse jødene har mer arvemateriale til felles enn de har med noen andre. Jøder er altså et eget folkeslag som skiller seg ut fra andre"

Folkeslag og rase er vel tilnærmet det samme, eller?

Ja, han er jøde.

"Hvis din bestemor konverterte til jødedommen, er du jøde av fødsel". Sakset fra samme artikkel.

Anonymkode: e1b66...fcc

Du har sakset fra den kristne avisa Vårt Land. 

Videre i artikkelen, etter ditt utklipp, står det at genene stammet fra Midtøsten og Middelhavsområdet. Det vil si, at det også finnes et «muslim-gen».

Jeg avviser foreløpig både påstanden og dokumentasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er jøde.

"Hvis din bestemor konverterte til jødedommen, er du jøde av fødsel". Sakset fra samme artikkel.

Anonymkode: e1b66...fcc

 Videre i artikkelen står det at det er gener fra Midtøsten/Stillehavsområdet. Så i så fall er det blanding av midtøsten/afrikanske gener. Men det er ikke noe som heter "jøde-gen" som overføres fra moren til sønnen/barnet. 

Anonymkode: 33a64...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg folk helst uten utdannelse, ofte på NAV. Ikke de skarpeste knivene i skuffen... gjerne mange og og å feil. 

Anonymkode: 10948...7cd

Interesting. Naver, uten utdanning, og analfabet eller dysletiker, og ikke den skarpeste kniven i skuffen. Tror du virkelig våre nye landsmenn er så rasistiske da? Jeg vet jo at de er rasister, at vi nordmenn ikke er verdt nok i deres øyne annet til å betale trygden dems, men er de så rasisitiske at det er verdt å lage en tråd om tenker jeg. Ja, ja...

Anonymkode: 2cda6...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Norre skrev:

Du har sakset fra den kristne avisa Vårt Land. 

Videre i artikkelen, etter ditt utklipp, står det at genene stammet fra Midtøsten og Middelhavsområdet. Det vil si, at det også finnes et «muslim-gen».

Jeg avviser foreløpig både påstanden og dokumentasjonen din.

Man finner like mange linker som viser at jøder ikke er en egen rase, som man finner linker som viser at de er det.

https://www.haaretz.com/jewish/news/dna-links-prove-jews-are-a-race-says-genetics-expert-1.428664

"Jews, he notes, are one of the most distinctive population groups in the world because of our history of endogamy. Jews — Ashkenazim in particular — are relatively homogeneous despite the fact that they are spread throughout Europe and have since immigrated to the Americas and back to Israel. The Inquisition shattered Sephardi Jewry, leading to far more incidences of intermarriage and to a less distinctive DNA"

At man ikke automatisk får det samme DNA'et om man konverterer er jo åpenbart, men generelt kan man si at det er en egen rase.

 

Og til du som nekter å innse at man blir født jøde om moren din er jøde, fulgte du ikke med i religionsundervisningen på skolen? Dette trodde jeg var noe alle visste!

Anonymkode: e1b66...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man finner like mange linker som viser at jøder ikke er en egen rase, som man finner linker som viser at de er det.

https://www.haaretz.com/jewish/news/dna-links-prove-jews-are-a-race-says-genetics-expert-1.428664

"Jews, he notes, are one of the most distinctive population groups in the world because of our history of endogamy. Jews — Ashkenazim in particular — are relatively homogeneous despite the fact that they are spread throughout Europe and have since immigrated to the Americas and back to Israel. The Inquisition shattered Sephardi Jewry, leading to far more incidences of intermarriage and to a less distinctive DNA"

At man ikke automatisk får det samme DNA'et om man konverterer er jo åpenbart, men generelt kan man si at det er en egen rase.

 

Og til du som nekter å innse at man blir født jøde om moren din er jøde, fulgte du ikke med i religionsundervisningen på skolen? Dette trodde jeg var noe alle visste!

Anonymkode: e1b66...fcc

Jødedommen er en religion - basta! 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand om at et homogent samfunn er et bedre samfunn grupperer meg vel innenfor ny-rasistene ser det ut til. 

Anonymkode: 76f65...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, HalldirV2 skrev:

Godt mulig, jeg skal ikke være for påståelig, jeg er ingen mester i rettskrivning. Men du vil kanskje gjøre meg klokere?

«Og» er et bindeord. 

Dersom to infonitivsverb kommer rett etter hverandre, skal man bruke «og» mellom dem. Eks.: «Å hoppe OG sprette».

I setningen «vår» er ikke dette tilfellet. Derfor er det riktig med «å» begge gangene. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 23.35, NotNaomi skrev:

At folk uten utdannelse er mer rasistiske tror jeg nok. Har fått profil på fb,og har sjekket ut mange med rasistiske utsagn,og kun EN av de jeg sjekket ut hadde utdannelse. Samme med Frp'ere hvor flere kom med liknende ytringer. Syns det er interessant å undersøke sånt. Påfallende hvor typisk det er.

 

Tenk litt lenger da, er man smart, snakker man ikke åpenlyst om hverken rasisme eller FRP.  Det går ikke an å sjekke fakta bare ved å se på profilen til folk på facebook. Jeg tror det finnes mange flere enn man er klar over, man bare hører det ikke før man er i nærmeste krets til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også høyere utdanning og rimelig høy lønn, men jeg ønsker likefullt velkommen ethvert forslag som hindrer flere utlendinger fra å komme hit, uansett hvor mye krig og elendighet de måtte komme fra. For hver nye utlending blir det norske samfunnet forringet enda litt. Sammenblanding av kulturer kan kun resultere i konflikt og trøbbel - noe vi ser hver bidige dag.

Anonymkode: 7f2ab...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 timer siden, Evilposelos skrev:

Tenk litt lenger da, er man smart, snakker man ikke åpenlyst om hverken rasisme eller FRP.  Det går ikke an å sjekke fakta bare ved å se på profilen til folk på facebook. Jeg tror det finnes mange flere enn man er klar over, man bare hører det ikke før man er i nærmeste krets til personen.

Det er ikke bare profilene jeg sjekker :-) kjenner flere som stemmer Frp. Sier ikke at Frp er rasistiske! Men partiet drar til seg mange som er. Jeg sjekker hvem som skriver de verste ytringene,og det er faktisk en del.

Ja,det er mange. Det er det som som gjør meg litt matt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme og utdanningsnivå henger ikke nødvendigvis sammen. En høyt utdannet person kan ha like rasistiske holdninger som en lavt utdannet. Akkurat som en lavere utdannet person kan være like smart som en høyt utdannet. Det blir for generaliserende å si at alle rasister her i verden er noen avdankede skorsteinsrøykere som går på NAV. Dessuten, er det noe bedre å dømme folk basert på slike elementer?

Høy innvandring over lang tid fører med seg problemer, det kan man ikke komme unna. Man trenger ikke å være umenneskelig eller hjerteløs for å mene det. At religion også kan ha noe å si i forhold til integrering og holdninger for øvrig, er heller ikke en påstand uten hold. Tvert imot, fakta og statistikk viser dessverre at f. eks muslimer fra ikke-vestlige oftere fører med seg problemer, kontra innvandrere fra andre land og/eller med en annen religion. Dette blir blant annet støttet opp under av Brochmannrapporten, som ble fremlagt tidligere i år.

Rasisme og innvandringskritisk er to helt ulike begrep. Hvis du er rasist, undertrykker du bevisst spesielle grupper i samfunnet, og viser en stor forakt for disse menneskene. Er du derimot kritisk til innvandring, betyr det bare at du har et konservativt syn rundt temaet, og vil ta visse forholdsregler i forhold til dette. Det siste må faktisk være lov i et sivilisert samfunn, vi lever tross alt i Norge i 2017.

Politisk drittkasting kommer fra begge politiske sider, det er ikke forbeholdt høyresiden. Folk fra begge ender av skalaen serverer usakligheter fra tid til annen.

Anonymkode: 732ad...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.10.2017 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Ser for meg folk helst uten utdannelse, ofte på NAV. Ikke de skarpeste knivene i skuffen... gjerne mange og og å feil. 

Anonymkode: 10948...7cd

Hei. Så godt at du spør. Jeg elsker nemlig å baksnakke og å sette karakteristikker på folk. Gjør ikke du? Det er SÅÅÅ gøy!

Men det går helt fint! Jeg skal HJELPE deg. ;)

Jeg har lagt merke til at mange av dem har et buksebein som ofte er 2 cm kortere enn det andre buksebenet.

Men det aller sykeste jeg så var da jeg registrerte at mange av dem drikker BIOLA med morellsmak. Men det er en hemmelighet mellom meg og deg, please. Ikke si det videre. Our little, dirrrty secret. ;) rawrr!!! 

Noe annet er at de drikker kaffe fra 7/11. Still deg i døråpningen på en 7/11 og se selv. Du kan også spørre dem, hvis de kjøper en Skyr er du garantert at du vil få treff og du kan godte deg over å ha fått bekreftelser. Du spør: er du en sånn som sånn og sånn og sånn og sånn og sånn?????????

Sjekk etter hvor mange hull de har i ørene, og ikke minst hvor mange cm det er på hælene.

Hvis de ser ut som friske mennesker er det et klart tegn. 

Gå berserk. ;)

Anonymkode: 640d6...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har høyere utdanning, er gift og har barn. Er et helt normalt menneske. Jeg er svært kritisk til den store innvandringen vi har sett de siste årene. Synes muslimske tro og tradisjoner er ekstremt kvinnefiendtlig og ikke noe jeg ønsker å ha her i Norge. Hadde det bare vært noen få så hadde det være helt greit, men nå som det er blitt så mange så blir det mye problemer. Bare se i Sverige. De krever og krever, men nekter å integrere seg. Ikke alle selvfølgelig, men svært mange. 

Men jeg skriver ikke dette på FB, ikke svarer jeg på slike innspill heller. Jeg ønsker ikke å bli stemplet som rasist så jeg kan ikke si dette høyt, noe jeg synes jeg svært trist. 

Men jeg behandler folk ordentlig for det. Jeg slenger ikke dritt etter folk og jeg lærer ikke barna mine til å hate noen. 

Anonymkode: 105d6...40f

Når du formulerer deg slik så kan jeg, som også høyt utdannet, respektere meningene dine da du fremstiller de tross alt på en respektfull og reflektert måte. Her ligger den store forskjellen mellom deg og den stereotypen jeg maler i HI. Rasehateren er dem som slår alle under én kam, nekter å lytte til refleksjoner, stiller seg ikke åpen for at det er mange fasetter når det gjelder innvandrere og minoritetsspråklige. Samtidig bruker de et språk og meningsytringer som både er hatefullt og lite intelligent. 

Jeg er selv fra vestkanten i Oslo, hele familien er høyre folk.. jeg har vokst opp skjermet på 80 tallet. Nå jobber jeg og bor jeg i Groruddalen, og ser de mange fasettene hver dag.

Anonymkode: 10948...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...