Gå til innhold

Hvordan er den stereotypiske KG rasisten i virkeligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser for meg folk helst uten utdannelse, ofte på NAV. Ikke de skarpeste knivene i skuffen... gjerne mange og og å feil. 

Anonymkode: 10948...7cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det tror du. Jeg er høyskoleutdannet, tjener rundt en mill i året. Og jeg misliker sterkt alle disse negrene og muslimene som kommer hit av rent økonomiske årsaker, og på toppen av alt ønsker å endre vårt rimelig velfungerende samfunn i retning av den drittkulturen de i utgangspunktet forlot.

Anonymkode: c5124...6be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyskoleutdannet og anser meg selv som smart, velartikulert og over snittet god i norsk skriftlig. Det er vel kanskje ikke sånne som meg du vil ha svar fra heller, sånn egentlig, fordi jeg er ikke rasist. Jeg mener ikke at noen er mindre verdt fordi de er annerledes enn meg. At jeg ikke vil ha flere ikke-vestlige til Norge stemmer, men jeg er ikke rasist for det.

Anonymkode: e1b66...fcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

At folk uten utdannelse er mer rasistiske tror jeg nok. Har fått profil på fb,og har sjekket ut mange med rasistiske utsagn,og kun EN av de jeg sjekket ut hadde utdannelse. Samme med Frp'ere hvor flere kom med liknende ytringer. Syns det er interessant å undersøke sånt. Påfallende hvor typisk det er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at rasisme er så utbredt i Norge lenger. Men det vil da alltid være noen. Men hovedsakelig er det religion/kultur som folk har problem med. Ikke etnisitet eller opphavet.

Anonymkode: 33a64...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, NotNaomi skrev:

At folk uten utdannelse er mer rasistiske tror jeg nok. Har fått profil på fb,og har sjekket ut mange med rasistiske utsagn,og kun EN av de jeg sjekket ut hadde utdannelse. Samme med Frp'ere hvor flere kom med liknende ytringer. Syns det er interessant å undersøke sånt. Påfallende hvor typisk det er.

 

Det kan hende den gruppen er overrepresentert blant de som faktisk er rasister. Blant de som er sterkt innvandringskritiske, uten å være rasister i ordets faktiske betydning, er nok utdannelsesnivået mye høyere i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at rasisme er så utbredt i Norge lenger. Men det vil da alltid være noen. Men hovedsakelig er det religion/kultur som folk har problem med. Ikke etnisitet eller opphavet.

Anonymkode: 33a64...7e5

Det heter visst nyrasisme det nå. Når man er mot kultur og religion i stedet for etnisitet.

Anonymkode: e1b66...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en titt på Merete Hodnes profil fra tid til annen, og synes det er ganske typisk hvor mange der som har gått 'livets harde skole', og kan fint passe den beskrivelsen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at rasisme er så utbredt i Norge lenger. Men det vil da alltid være noen. Men hovedsakelig er det religion/kultur som folk har problem med. Ikke etnisitet eller opphavet.

Anonymkode: 33a64...7e5

Jeg blir ganske så matt av å se hvor utbredt det er jeg da. Da tenker jeg kulturell rasisme. Jeg bare tenker at en dag får en svi for det. For det går ikke bra i lengden om det ikke snur. En masse mennesker blir hetset og latterligjort her i landet,og det er stort sett muslimer det går ut over. Det er en idiot-bølge som skyller over landet. Og en vet jo at ofre en dag får nok. Det er på tide å snu denne bølgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det kan hende den gruppen er overrepresentert blant de som faktisk er rasister. Blant de som er sterkt innvandringskritiske, uten å være rasister i ordets faktiske betydning, er nok utdannelsesnivået mye høyere i gjennomsnitt.

Du. Jeg kan lese altså,så jeg klarer fint å se hva som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tilbringer maks to minutter i et kommentarfelt på VG så ser du at de ofte er FRPere, bor på landet og er enkle mennesker. De har gjerne en thaidame på armen og, ironisk nok. Jeg er høyt utdannet, har en god jobb, og en god krets, og opplever så å si aldri noen snakke sånn som jeg ser her inne. Heldigvis! 

Anonymkode: e5dab...4e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg folk helst uten utdannelse, ofte på NAV. Ikke de skarpeste knivene i skuffen... gjerne mange og og å feil. 

Anonymkode: 10948...7cd

enda en venstrevidd politisk korrekt social justice warrior. vi trenger ikke flere av deg

Anonymkode: c8f61...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

enda en venstrevidd politisk korrekt social justice warrior. vi trenger ikke flere av deg

Anonymkode: c8f61...d69

enda en høyrevridd NAVer :-(((( 

Anonymkode: e5dab...4e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter visst nyrasisme det nå. Når man er mot kultur og religion i stedet for etnisitet.

Anonymkode: e1b66...fcc

Jeg har litt problem med det for kulturer kan endre seg. Samme med måten man praktiserer religioner. Så det burde være helt legitimt å kritisere/gjøre narr av. Men det er forskjell fra det enn å gå spesifikt etter asiatere, afrikanere osv. 

Anonymkode: 33a64...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Nå syns jeg ikke det blir bedre av å hetse de som har "gått livets harde skole",eller de med "thaidame på armen". Er det bedre å hetse de enn andre? Latterligjøring er vel ikke tegn på god ut-DANNELSE heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistene er de samme som høvler over uføre i utallige tråder. Sånne som skryter av å jobbe seg helsa løs, røyker som noen skorsteiner og har instaen fylt av magre rynkete tryner om hvor kule og spreke de er. Gjerne med noen stakkars hunder på slep. De samme holder og på med utstrakt hetsing av overvektige og legger seg opp i alt hva andre gjør mens de vagler som høner på liksomhestene sine.

Anonymkode: 680a1...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasistene er de samme som høvler over uføre i utallige tråder. Sånne som skryter av å jobbe seg helsa løs, røyker som noen skorsteiner og har instaen fylt av magre rynkete tryner om hvor kule og spreke de er. Gjerne med noen stakkars hunder på slep. De samme holder og på med utstrakt hetsing av overvektige og legger seg opp i alt hva andre gjør mens de vagler som høner på liksomhestene sine.

Anonymkode: 680a1...94c

Hva jobber de med?? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg blir ganske så matt av å se hvor utbredt det er jeg da. Da tenker jeg kulturell rasisme. Jeg bare tenker at en dag får en svi for det. For det går ikke bra i lengden om det ikke snur. En masse mennesker blir hetset og latterligjort her i landet,og det er stort sett muslimer det går ut over. Det er en idiot-bølge som skyller over landet. Og en vet jo at ofre en dag får nok. Det er på tide å snu denne bølgen!

Jo du har et poeng der. Personlig ville jeg ikke kalle det for rasisme å gå etter religioner/kulturer. Men det er sannsynlig at hvis for eksempel muslimer føler seg hetset dag inn og dag ut i år etter år, at det vil føre til motreaksjoner.  

Anonymkode: 33a64...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo du har et poeng der. Personlig ville jeg ikke kalle det for rasisme å gå etter religioner/kulturer. Men det er sannsynlig at hvis for eksempel muslimer føler seg hetset dag inn og dag ut i år etter år, at det vil føre til motreaksjoner.  

Anonymkode: 33a64...7e5

Det blir nå kalt kulturell rasisme. Nordmenn misliker muslimers religion. Deres kultur,og klesstil. Det er å se ned på,og ikke minst mener at vår kultur og livsstil er idealet. Helt ok at alle må følge norske lover. Det er det som bør være avgjørende. Og å støtte muslimske jenter som vil ha mer vestlig kultur. Vi bør høre på dem,og ikke prente meningene våre på dem.

Men all hetsingen og hatet er det største problemet. Ja,det vil bli motreaksjoner,for undertrykkelse går ikke i lengden. Det har historien fortalt oss mange ganger,men den gjentar seg. Ikke bra det som skjer,og det burde den enkleste sjel forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at rasisme er så utbredt i Norge lenger. Men det vil da alltid være noen. Men hovedsakelig er det religion/kultur som folk har problem med. Ikke etnisitet eller opphavet.

Anonymkode: 33a64...7e5

Men religion og kultur er jo ikke raser.

Anonymkode: d4ee7...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...