Gå til innhold

Kjøpere fra finn.no som ikke dukker opp :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med det? Jeg skulle selge noe greier og fikk mail fra en dame som sa hun skulle komme helgen som var for å kjøpe det. Vi avtalte klokkeslett, og hun fikk min adresse og tlf-nr. Tiden går og dukket hun opp? Nei. Jeg sendte en mail om at siden hun ikke dukket opp ville jeg nå selge tingene til noen andre. Fikk så mail fra en annen person som var veldig ivrig og ville jeg skulle holde av dette til henne. Dukket hun opp? Nei. 

Jeg bare syns det er så dårlig! Hvorfor ikke bare gi beskjed om at man har ombestemt seg/at det ikke passer likevel? Jeg sitter jo og venter og kaster bort tid jeg kunne brukt på noe annet. Har stort sett vært heldig med ting jeg har solgt men ikke nå gitt.  

Anonymkode: 18be3...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke uvanlig. Når folk ikke dukker opp, varsler jeg ikke men avventer nye henvendelser fra andre eller kontakter neste på listen. 

Noen skal ha alt, enten det selges eller er gratis, men kommer aldri. 

I det siste har jeg begynt å se på vurderingene på finn til folk før jeg svarer dem tilbake. De som har vært i mange år på finn og ikke har en eneste virdering de går langt ned på min liste i forhold til folk som omtales som pålitelige. 

Anonymkode: 1e181...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med å holde av ting, bortsett fra til de som er veldig tydelig på når de kan komme og som godtar krava jeg stiller. Ofte venter og ser jeg det an hvem som viser interesse og velger etter magefølelsen. 

Det hjelper og å ha en streng tone, noen vil prøve seg og da må du være streng på både hentetid og betaling. Dukker de ikke opp får de klar beskjed om at tingen går videre til nestemann. Ergo nytter det ikke å tigge om ny sjanse.

Anonymkode: 75a9f...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik folk er på Finn. Det er så utrolig mange frekke, uhøflige og dårlig dannede mennesker der.

Husk å gi 1 stjerne på "gi vurdering" for å advare andre. (Man kan kun gi vurdering via nettsiden/mobilnettsiden, ikke via appen. Og kun hvis man har sendt melding via Finn/epost, ikke sms)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Veldig irriterende oppførsel ja! 

De har avtalt å komme til ett gitt tidspunkt, men så gidder de aldri å dukke opp - ikke gidder de å melde avbud heller. Dette ser faktisk til å være helt normalt...      

Anonymkode: 67997...108

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎10‎.‎2017 den 22.30, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg begynt å se på vurderingene på finn til folk før jeg svarer dem tilbake. De som har vært i mange år på finn og ikke har en eneste virdering de går langt ned på min liste i forhold til folk som omtales som pålitelige. 

Anonymkode: 1e181...b26

Hæ? Jeg har vært på finn i mange år, har både kjøpt og solgt diverse, men det er da ingen som har gitt meg vurderinger? Jeg har heller aldri gitt noen andre vurderinger. Det er da ikke vanlig.

Jeg er for øvrig svært pålitelig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, October 19, 2017 den 7.13, TMB skrev:

Det er slik folk er på Finn. Det er så utrolig mange frekke, uhøflige og dårlig dannede mennesker der.

Husk å gi 1 stjerne på "gi vurdering" for å advare andre. (Man kan kun gi vurdering via nettsiden/mobilnettsiden, ikke via appen. Og kun hvis man har sendt melding via Finn/epost, ikke sms)

Den vil jeg ha meg frabedt. Hadde du derimot skrevet at det er slik enkelte  folk er på finn, så kan vi være enige. 

Du  ser forøvrig raskt hvem som er seriøst interessert. De spør etter adresse og hentetidspunkt i første eller andre melding.

Anonymkode: 1e181...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mmd skrev:

Hæ? Jeg har vært på finn i mange år, har både kjøpt og solgt diverse, men det er da ingen som har gitt meg vurderinger? Jeg har heller aldri gitt noen andre vurderinger. Det er da ikke vanlig.

Jeg er for øvrig svært pålitelig.

De fleste aktive på finn har stjerne under profile  sin, der ser du hvor mange virderinger brukeren har fått fra andre, og om alle har gitt full pott med gode vurderinger. 

Skal jeg velge mellom en uten vurderinger og en med en eller flere vurderinger der det fremkommer at personen er pålitelig og anbefalt av andre så velder jeg den som har fått positiv omtale av andre. Selv er jeg også rask med å vurdere andre og har fått mange positive vurderinger selv. (Alle med fem stjerner.)

Anonymkode: 1e181...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg kun sender når jeg selger ting. Bruker kun Finn sin Trygg betaling metode. Da vet jeg at kjøpern allerede har betalt inn til finn.no

Slutta å møte folk for mange år siden....

Anonymkode: a2f52...dcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎10‎.‎2017 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke uvanlig. Når folk ikke dukker opp, varsler jeg ikke men avventer nye henvendelser fra andre eller kontakter neste på listen. 

Noen skal ha alt, enten det selges eller er gratis, men kommer aldri. 

I det siste har jeg begynt å se på vurderingene på finn til folk før jeg svarer dem tilbake. De som har vært i mange år på finn og ikke har en eneste virdering de går langt ned på min liste i forhold til folk som omtales som pålitelige. 

Anonymkode: 1e181...b26

Jeg selger og kjøper på Finn,har gjort det i mange år,og er selvfølgelig pålitelig, men har aldri gitt vurderinger til andre og har aldri mottatt vurderinger selv.

Anonymkode: 48146...85b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg selger og kjøper på Finn,har gjort det i mange år,og er selvfølgelig pålitelig, men har aldri gitt vurderinger til andre og har aldri mottatt vurderinger selv.

Anonymkode: 48146...85b

Samme her. Må være en meget spesiell liten gruppe som gidder å gjøre det.

Anonymkode: d4189...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over 60 vurderinger på Finn hvor 59 er 5-stjerner og 1 er 4 stjerner.

Min oppfatning er at de fleste gir vurdering. Men det er kun mulig for kjøper å gi vurdering dersom selger gjør det først

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som har forhåndsbetalt men som jeg ikke får tak i lenger og hun kommer ikke og henter. Den er ny :fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg har ei som har forhåndsbetalt men som jeg ikke får tak i lenger og hun kommer ikke og henter. Den er ny :fnise: 

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg la ut bilen min for salg i sommer. På 2 uker var det 2 personen som skulle ha den. Vi snakket i tlf, det ble sendt mld og Mail, osv osv. Vi avtalte tid og sted for henting av bilen. Dagen før bilen skulle hentes av kjøper, så fikk jeg mld med begge to, om at de ikke ville ha bilen! Da var jeg irritert!! Synes det er så årlig gjort!! Håper du klarer å selge det du la ut for salg. Lykke til😊

Anonymkode: dfe77...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt hva du mener. Jeg la ut bilen min for salg i sommer. På 2 uker var det 2 personen som skulle ha den. Vi snakket i tlf, det ble sendt mld og Mail, osv osv. Vi avtalte tid og sted for henting av bilen. Dagen før bilen skulle hentes av kjøper, så fikk jeg mld med begge to, om at de ikke ville ha bilen! Da var jeg irritert!! Synes det er så årlig gjort!! Håper du klarer å selge det du la ut for salg. Lykke til😊

Anonymkode: dfe77...19f

Du fikk i alle fall beskjed. I finn.no-verden er dette mer enn de fleste kan forvente.

Anonymkode: 79bdf...2d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste aktive på finn har stjerne under profile  sin, der ser du hvor mange virderinger brukeren har fått fra andre, og om alle har gitt full pott med gode vurderinger. 

Skal jeg velge mellom en uten vurderinger og en med en eller flere vurderinger der det fremkommer at personen er pålitelig og anbefalt av andre så velder jeg den som har fått positiv omtale av andre. Selv er jeg også rask med å vurdere andre og har fått mange positive vurderinger selv. (Alle med fem stjerner.)

Anonymkode: 1e181...b26

 Det er vel ikke alle som gidder å gi vurdering da, uansett hva de synes...          

Anonymkode: 67997...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sjokkerende? Kanskje for de som ikke er så klarfølte i hverdagen. Men jeg ser holdninger og moral til de fleste mennesker rundt meg på jobb, i skole og i butikken. Finn.no er bare enda en arena, men som for noen blir det en arena som synligjør moralen mye tydeligere som er i samfunnet. Nå kan dere se hva jeg går rundt å ser hver dag på jobb og i butikken.

Anonymkode: 29fd7...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de som selger eller gir bort ting, og sier: du hører fra meg. Men som ikke hører fra seg.. skulle kjøpe en sofa for noen uker siden, spurte om jeg kunne få den fraktet mot å betale ekstra. Selger skulle høre med noen ang frakt, men jeg hørte aldri noe mer... jævlig irriterende da jeg hadde veldig lyst å kjøpe den sofaen.

Anonymkode: 3e75b...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 17.10.2017 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med det? Jeg skulle selge noe greier og fikk mail fra en dame som sa hun skulle komme helgen som var for å kjøpe det. Vi avtalte klokkeslett, og hun fikk min adresse og tlf-nr. Tiden går og dukket hun opp? Nei. Jeg sendte en mail om at siden hun ikke dukket opp ville jeg nå selge tingene til noen andre. Fikk så mail fra en annen person som var veldig ivrig og ville jeg skulle holde av dette til henne. Dukket hun opp? Nei. 

Jeg bare syns det er så dårlig! Hvorfor ikke bare gi beskjed om at man har ombestemt seg/at det ikke passer likevel? Jeg sitter jo og venter og kaster bort tid jeg kunne brukt på noe annet. Har stort sett vært heldig med ting jeg har solgt men ikke nå gitt.  

Anonymkode: 18be3...79c

Tror du kan skrive vurdering av vedkommende. Da kan du rate lavt og skrive at vedkommende ikke dukket opp. Da ser andre at de ikke er pålitelig å handle med. Kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...