Gå til innhold

Hvordan få vekk underlivslukt fra bukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Konghung skrev:

Kast buksa, og kjøp deg tykke fleece-truser for neste periode med sopp! 

Nei, nei! For alle del ikke bruk undertøy av fleece. Syntetiske stoffer som fleece begynner å stinke etter få timer. Dessuten blir det altfor tett, og det gjør vondt verre for en som har soppinfeksjon. Jeg har selv noen joggebukser av flecce, og de må helst vaskes etter hver gang jeg har brukt dem fordi de så lett lukter vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.10.2017 den 22.07, AnonymBruker skrev:

 Har dere noen gode tips med tanke på at man ikke skal vaske jeans for ofte? Anonymkode: 67f3a...c0b

Her må jeg ha gått glipp av noe. Er det allmennkunnskap at man ikke skal vaske jeans og hvorfor ikke? :klo: 

9 timer siden, Leo skrev:

Seriøst? Hvis det lukter hoppetau av buksene dine så vasker du dem selvfølgelig! 

Alvorlig talt og hva er det du sier? Er det noe galt med hoppetau også nå? :laugh:  Vennlig hilsen Hoppetaujenta.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte stretch-jeans som bare tåler 30 grader. Uansett ts, så må man vaske klær. Om det ikke er soppinfeksjonen som lukter så svetter man ganske heftig i lysken også. Legg buksa i eddik, og vask den så varmt det er anbefalt og helst 10 grader høyere. Det tåler de innimellom.

Anonymkode: db86e...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må så klart vaske buksene dine skikkelig TS, ellers er det ikke rart de lukter! Jeans tåler fint en runde på 60 grader for å få vekk lukt! Jeg har jeans som er åresvis gamle, de blir vasket skikkelig og er like fine.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perelandra skrev:

Jeg har aldri helt forstått greia med at jeans ikke skal vaskes. Det verste er når folk tror de kan rense jeansene ved å legge dem i fryseren. 

 

Ja enig der. Denim er da såpass slitesterkt at det tåler vask. Jeg vasker jeansene mine relativt ofte. De har ikke blitt ødelagt av det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ofte stretch-jeans som bare tåler 30 grader. Uansett ts, så må man vaske klær. Om det ikke er soppinfeksjonen som lukter så svetter man ganske heftig i lysken også. Legg buksa i eddik, og vask den så varmt det er anbefalt og helst 10 grader høyere. Det tåler de innimellom.

Anonymkode: db86e...ad0

De tåler 40. Jeg vasker mine stretchjeans i 40 grader. De holder seg like fint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasket mine favorittjeans ganske hardt noen ganger i sommer. De hadde blitt ganske mye for store og jeg ville utfordre dem og se om jeg kunne klare å krympe dem istedenfor å måtte kjøpe nye. Jeg klarte det ikke. Prøvde på både 60 og 90 pluss i glovarm tørketrommel, men ingenting hjalp. Bittelitt farge forsvant, men ellers null krymp. Mistenker at kvaliteten er hamret ut av granitt i mitt tilfelle. :fnise:  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å vaske jeans ofte? Syns de lukter fort. Får du en dråpe så lukter det fort. Skiftet jeans hver 2 dag

Anonymkode: 84170...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var vanlig å vaske jeans. Og frysing av klær fjerner ikke lukt, det kunne sikkert hjulpet om det er flatlus du hadde hatt, men ikke sopplukt. 

Anonymkode: 9caba...325

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perelandra skrev:

Nei, nei! For alle del ikke bruk undertøy av fleece. Syntetiske stoffer som fleece begynner å stinke etter få timer. Dessuten blir det altfor tett, og det gjør vondt verre for en som har soppinfeksjon. Jeg har selv noen joggebukser av flecce, og de må helst vaskes etter hver gang jeg har brukt dem fordi de så lett lukter vondt.

Her blir ting tatt alvorlig, gitt! Notert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Sopp som lukter så ille at det setter seg i buksene?? Aldri hørt om i hele mitt liv. Aner ikke hva slags odør du går rundt med og hvor lite du vasker buksene dine, men dette hørtes helt merkelig ut! Er du sikker på du ikke har noe annet? En infeksjon av noe slag? Sopp skal da ikke lukte så ille.

Anonymkode: 0abd0...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket deg for bakteriell vaginose? Sopp lukter normalt ikke slik du beskriver. 

Jeg har selv jobbet på gynekologisk avd. Ta en sjekk hvis du ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 0abd0...edf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få vekk underlivslukt fra bukser?

smileys-household-400806.gif    ("Det er så enkelt atte" - Lille Ordet (Den nye og bedre Klara Klok))

 

Anonymkode: d317a...1ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Sopp som lukter så ille at det setter seg i buksene?? Aldri hørt om i hele mitt liv. Aner ikke hva slags odør du går rundt med og hvor lite du vasker buksene dine, men dette hørtes helt merkelig ut! Er du sikker på du ikke har noe annet? En infeksjon av noe slag? Sopp skal da ikke lukte så ille.

Anonymkode: 0abd0...edf

Tror ikke sopp lukter noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er du sikker på du ikke har noe annet? En infeksjon av noe slag?

Hun hadde jo soppinfeksjon, for svarte!

Anonymkode: a83ab...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja, jeg er helt sikker på at jeg har soppinfeksjon. Fikk det sjekket opp hos legen (første gang jeg hadde og da er det anbefalt at man tar en tur til legen med tanke på hvilke medisiner man skal ta) og spurte om angående lukt. Hun sa at det var helt normalt å oppleve litt mer lukt enn normalt og gjerne en gjær- eller osteaktig eim (ikke illeluktende fiskelukt som med bakteriell vaginose). Jeg har vasket buksen en gang før på 60 grader og på vrangen (det jeg mente med forsiktig vasking), men det hjalp ikke. Jeg la den derfor i fryseren etter å ha lest litt på nettet, men det hjalp heller ikke. Etter å ha lest her inne så tenker jeg å legge den til bløt i eddik og deretter gi den en ny omgang på 60 grader. 

Takk for hjelp :) 

Anonymkode: 67f3a...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fryse jeans for å fjerne lukt??  Hvorfor det??  Merkeligste jeg har hørt.  Vask de på 60 gr, det tåler de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ja, jeg er helt sikker på at jeg har soppinfeksjon. Fikk det sjekket opp hos legen (første gang jeg hadde og da er det anbefalt at man tar en tur til legen med tanke på hvilke medisiner man skal ta) og spurte om angående lukt. Hun sa at det var helt normalt å oppleve litt mer lukt enn normalt og gjerne en gjær- eller osteaktig eim (ikke illeluktende fiskelukt som med bakteriell vaginose). Jeg har vasket buksen en gang før på 60 grader og på vrangen (det jeg mente med forsiktig vasking), men det hjalp ikke. Jeg la den derfor i fryseren etter å ha lest litt på nettet, men det hjalp heller ikke. Etter å ha lest her inne så tenker jeg å legge den til bløt i eddik og deretter gi den en ny omgang på 60 grader. 

Takk for hjelp :) 

Anonymkode: 67f3a...c0b

Vask den på 90 gr da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj at noen går rundt å lukter sånn idag. Unødvendig og flaut. Kast buksa med en gang.

 

 

Anonymkode: 1c1cd...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, du må ikke finne på å vaske den buksa. Det er tusenvis av kroner rett ned i sluket. Det mangler ikke på menn som er villig til å betale store summer for den buksa. Selg den til høystbydende. 

Anonymkode: cbb57...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...