Gå til innhold

Hvordan få vekk underlivslukt fra bukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig en soppinfeksjon som nå har blitt borte, men den har etterlatt litt lukt i jeansene mine. Jeg har forsøkt å fryse dem samt vaske dem forsiktig på vrangen. Har dere noen gode tips med tanke på at man ikke skal vaske jeans for ofte? :) 

Anonymkode: 67f3a...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å bruk sånn spray man bruker til illeluktende sko. Funker det mot fotsopp- og tåfislukt funker det også på lukt fra underlivssopp. :)

Anonymkode: 75357...ce9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En runde på 40 grader tar vel bort lukta? Om ikke vasker du den en gang til.

Anonymkode: 9642f...a24

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask de på 60 grader. Hvis ikke, kommer du til å bli smittet av underlivssopp fra dine egne bukser...

Anonymkode: d317a...1ec

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å bruk sånn spray man bruker til illeluktende sko. Funker det mot fotsopp- og tåfislukt funker det også på lukt fra underlivssopp. :)

Anonymkode: 75357...ce9

DET tror jeg ikke er heldig å ha i skrittet på buksene, nei! Dette middelet vil jo da komme i kom\ntakt med underlivet og man kan bli skadet av middelet

Anonymkode: d317a...1ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik. Det tar vekk all lukt. Bruk litt eddik i steden for skyllemiddel, eller bare skulle buksene i eddikvann. 

Anonymkode: e3f81...3b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaske dem forsiktig? Lukten forsvinner ikke før du har de i normalvask, nemlig bomullsvask på 50 grader

Anonymkode: 07e2e...765

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nylig en soppinfeksjon som nå har blitt borte, men den har etterlatt litt lukt i jeansene mine. Jeg har forsøkt å fryse dem samt vaske dem forsiktig på vrangen. Har dere noen gode tips med tanke på at man ikke skal vaske jeans for ofte? :) 

Anonymkode: 67f3a...c0b

Det er vel ikke så rart det lukter piss av buksene hvis du ikke vasker de på gud vet hvor lenge? 

Vask de på 60 grader så skal du se at lukta forsvinner.

Anonymkode: 7ba3e...0bc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Hvis det lukter hoppetau av buksene dine så vasker du dem selvfølgelig! Greit at man ikke trenger å vaske jeans etter å ha brukt dem en dag, men det ingenting ved dem som skulle tilsi at de er mer immune mot skitt og lukt enn andre klær.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt forstått greia med at jeans ikke skal vaskes. Det verste er når folk tror de kan rense jeansene ved å legge dem i fryseren. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufting for å minske lukt. Risting for å få vekk partikler. Vask om ikke det hjelper.

Damping/ stryking/ varmebehanfling som i en tørketrommel eller eddik er gode løsninger for å kverke sopprestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nylig en soppinfeksjon som nå har blitt borte, men den har etterlatt litt lukt i jeansene mine. Jeg har forsøkt å fryse dem samt vaske dem forsiktig på vrangen. Har dere noen gode tips med tanke på at man ikke skal vaske jeans for ofte? :) 

Anonymkode: 67f3a...c0b

Trodde ikke sopp lukta noe særlig:klo:

Anonymkode: 36b94...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å få lukt i buksene av sopp ?  Jeg fikk engang sopp i underlivet pga antibiotika mot en betent kule i kule i hodet, men det var helt luktfri. Er du sikker på at det ikke er en annen betennelse du har, ? Ellers pleier man ikke å få lukt i buksene hvis man har normal hygiene og er frisk ellers.

Anonymkode: 28734...f44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeans tåler utrolig mye, så du kan fint vaske de på 50-60 grader. Det med at denimstoff er selvrensende er bare tull. Alle klær må vaskes, spesielt om de lukter!

Tipset med eddik er bra! Prøv det hvis lukta ikke går vekk etter vanlig vask.

Anonymkode: c8345...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig å få lukt i buksene av sopp ?  Jeg fikk engang sopp i underlivet pga antibiotika mot en betent kule i kule i hodet, men det var helt luktfri. Er du sikker på at det ikke er en annen betennelse du har, ? Ellers pleier man ikke å få lukt i buksene hvis man har normal hygiene og er frisk ellers.

Anonymkode: 28734...f44

Jo, det gjør man. Kroppen er ikke luktfri og heller ikke det vi har inntil kroppen. Du har nok bare dårlig luktesans. 

Anonymkode: 475b5...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vask nå buksa de. Det er uhygenisk å gå rundt å lukte surt underliv. Lukta kommer av bakterier liksom.

Anonymkode: 3a789...404

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...