Gå til innhold

Mandeldråper/essens:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg tak i mandelessens eller mandeldråper? Ingen matbutikk har det og jeg har sett på de mest luksuriøse til og med. 😡

Har det gått av markedet? 

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får jeg tak i mandelessens eller mandeldråper? Ingen matbutikk har det og jeg har sett på de mest luksuriøse til og med. 😡

Har det gått av markedet? 

Anonymkode: 15172...486

Er det bitre mandeldråper du skal ha?

Det er en liten kamp i seg selv å finne. Sist kjøpte jeg fra en engelsk bakebutikk. Du kan høre på et apotek om de kan bestille til deg (om de fremdeles kan det da).

Mandelessens pleier de normale dagligvarebutikkene å ha. Coop Mega, Rema 1000 og Coop Obs i alle fall.

 

Anonymkode: 22e67...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart. Jeg trodde mandelessens var en standard vare som alle dagligvarebutikker pleier å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å stå i nærheten av baketing og gelégreier der jeg handler. Og hos nkelte står det sammen med konditorfarge og marsipan =) alternativt får du kjøpe hia nettet... Men rart om du ikke finner det. Har sett det på de aller fleste butikkene her i området iallfall 

 

Og av ren nysgjerrighet - hva skal du lage? :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde semulepudding for 2 dager siden. Fant det lett på kiwi på bakehylla :) Hvis det er denne du mener? Om jeg husker rett så kosta den 20kr...

IMG_2332.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Perelandra skrev:

Det var rart. Jeg trodde mandelessens var en standard vare som alle dagligvarebutikker pleier å ha?

Ja. Det tror jeg.  Men de har det ikke nå. 

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bitre mandeldråper du skal ha?

Det er en liten kamp i seg selv å finne. Sist kjøpte jeg fra en engelsk bakebutikk. Du kan høre på et apotek om de kan bestille til deg (om de fremdeles kan det da).

Mandelessens pleier de normale dagligvarebutikkene å ha. Coop Mega, Rema 1000 og Coop Obs i alle fall.

 

Anonymkode: 22e67...fd1

Nei. Vanlige. 🤗

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lill3My skrev:

Pleier å stå i nærheten av baketing og gelégreier der jeg handler. Og hos nkelte står det sammen med konditorfarge og marsipan =) alternativt får du kjøpe hia nettet... Men rart om du ikke finner det. Har sett det på de aller fleste butikkene her i området iallfall 

 

Og av ren nysgjerrighet - hva skal du lage? :-) 

Det har alltid pleid å være på butikkene men nå har ingen butikker det. Jeg vet ikke hva som har skjedd nå jeg men aldri å se. Jeg får ta meg en tur for å se en gang til. 🙂 Jeg skal lage semulepudding og syns den er så tam uten mandelessens. 

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, John_Felipe skrev:

Lagde semulepudding for 2 dager siden. Fant det lett på kiwi på bakehylla :) Hvis det er denne du mener? Om jeg husker rett så kosta den 20kr...

IMG_2332.JPG

Da får jeg sjekke Kiwi igjen. 🙂

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett etter denne? Det ser ut som produsenten har endret designet på flasken med mandelessens.

Mandelessens_product_223.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perelandra skrev:

Har du sett etter denne? Det ser ut som produsenten har endret designet på flasken med mandelessens.

Mandelessens_product_223.jpg

Nei, kanskje det er det. 🙂

Anonymkode: 15172...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, kanskje det er det. 🙂

Anonymkode: 15172...486

Kanskje det er derfor du ikke har sett mandelessens i butikkene? Håper det ordner seg for deg. Semulepudding er godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...