Gå til innhold

Mann slo til kone: bør hun anmelde ham?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann slo til sin kone i ansiktet. Han hadde ikke gjort det før. Hun er sterkt i tvil på om hun tør å anmelde da de har to barn sammen og pen fasade. 

Ville du ha politianmeldt din mann ved en engangshendelse? 

Anonymkode: cfc86...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Pen fasade" er vel en av de største grunnene til at folk ikke anmelder vold i hjemmet. 

Jeg hadde anmeldt, hvis en person faktisk slår en gang er det utrolig lett for at det kan skje igjen. 

Anonymkode: 359e5...f33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg hadde anmeldt, men man kan jo ikke vite sikkert før man evt står i den situasjonen. men ja, sånt bør anmeldes og hadde det vært min venninne hadde jeg anbefalt henne å anmelde og støttet henne videre i prosessen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men skrem han. Barnevernet vil bli og bli innblandet.

Anonymkode: becf6...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig burde hun det. Håper også hun er smart nok til å dokumentere skaden med å ta bilde av der hun ble slått. En mann som har slått én gang, kommer til å gjøre det igjen. Hvis hun velger å la dette passere og tilgir mannen, kan det i verste fall sette henne selv i et dårlig lys som mor hvis det skulle komme frem senere. At hun bevisst har latt barnet sitt leve i et hjem hvor det er vold. 

Anonymkode: 7b987...1c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men skrem han. Barnevernet vil bli og bli innblandet.

Anonymkode: becf6...b14

Det ville kanskje ikke vært så farlig, om fasaden er pen, var første gang det skjedde og familien var såkalt «velfungerende» ift skole/barnehage/venner/arbeidsliv/ressurssterke osv.? Da er det vel ikke mye å skjule..om ikke noe kan bevises, barna har det bra osv.?

Anonymkode: cfc86...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at jeg ikke hadde kommet til å anmelde ham. Jeg ville gått fra ham, men hadde kommet til å ønske å bli ferdig med det og slippe å bli minnet på det igjen. 

Grunnen til at jeg vet: jeg har vært i et voldelig forhold selv. Han slo ikke, men han voldtok og han bedrev psykisk vold. 

Anonymkode: e95d7...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Hadde blitt mange anmeldelser hvis jeg skulle anmeldt alle kvinner som har slått til meg. La det ligge. Hun må si til han at sånn godtar hun ikke, skjer det igjen så blir det anmeldelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Bootyhunter said:

Hadde blitt mange anmeldelser hvis jeg skulle anmeldt alle kvinner som har slått til meg. La det ligge. Hun må si til han at sånn godtar hun ikke, skjer det igjen så blir det anmeldelse. 

Oi! Hvorfor har mange kvinner slått deg?

Anonymkode: 209fc...165

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig burde hun det. Håper også hun er smart nok til å dokumentere skaden med å ta bilde av der hun ble slått. En mann som har slått én gang, kommer til å gjøre det igjen. Hvis hun velger å la dette passere og tilgir mannen, kan det i verste fall sette henne selv i et dårlig lys som mor hvis det skulle komme frem senere. At hun bevisst har latt barnet sitt leve i et hjem hvor det er vold. 

Anonymkode: 7b987...1c1

Er enig i denne. Jeg synes hun ble reagere med en gang og aldri vente. Kan en familiemann slå en gang, så vet en aldri om det kan skje igjen.

Anonymkode: cfc86...ec5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Det kommer ann på omstendighetene rundt. Var d ørefik? Blått øye? Noe som gjorde skikkelig vondt? Hva vsr provokasjonen? Jeg har sett noen som sier så stygge ting at en ørefik kan være fortjent. En neve fortjener ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Hvorfor har mange kvinner slått deg?

Anonymkode: 209fc...165

Sjalusi, sur for jeg ikke har fått følelser for de, krangel, irritert de, mange forskjellige grunner. Skummelt hvor sint kvinnfolk kan bli, og jeg trodde ikke jeg var så irriterende:fnise:

Uansett synes jeg ikke et lite slag er nødvendig å anmelde, samme hvilket kjønn som slår og blir slått, men det er min mening. Menn er sterkere så slår de hardt og kvinnen blir skadet av det så må det så klart anmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann slo til sin kone i ansiktet. Han hadde ikke gjort det før. Hun er sterkt i tvil på om hun tør å anmelde da de har to barn sammen og pen fasade. 

Ville du ha politianmeldt din mann ved en engangshendelse? 

Anonymkode: cfc86...ec5

Det kommer 120% an på konteksten. Har generelt lav toleranse for vold, men hvis det er en engangshendelse under særdeles spesielle omstendigheter kan det hende det er lite å hente på å anmelde. Kanskje det er en bedre løsning å flytte fra fyren. Eller si unnskyld, og få det samme tilbake. Eller gå i terapi. Eller kreve at han går på sinnemestringskurs. Eller at de kutter ned på alkoholbruken begge to.

Totalt umulig å si hva jeg ville gjort i en tenkt situasjon uten å vite hva som egentlig skjedde i forkant og hvordan forholdet er til vanlig, men en ting er sikkert, fasaden ville jeg brydd meg fint lite om.

Anonymkode: 28d07...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bootyhunter skrev:

Sjalusi, sur for jeg ikke har fått følelser for de, krangel, irritert de, mange forskjellige grunner. Skummelt hvor sint kvinnfolk kan bli, og jeg trodde ikke jeg var så irriterende:fnise:

Uansett synes jeg ikke et lite slag er nødvendig å anmelde, samme hvilket kjønn som slår og blir slått, men det er min mening. Menn er sterkere så slår de hardt og kvinnen blir skadet av det så må det så klart anmeldes.

...for DEM ...irritert DEM. Hvis du snakker slik også så skjønner jeg godt at de finner deg irriterende. 

Anonymkode: eedd7...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Hvorfor har mange kvinner slått deg?

Anonymkode: 209fc...165

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...for DEM ...irritert DEM. Hvis du snakker slik også så skjønner jeg godt at de finner deg irriterende. 

Anonymkode: eedd7...320

Så det er akseptabelt at kvinner slår , for de har alltid en god grunn. Men om en mann gjør det samme skal han rett i kasjotten? 

 

Anonymkode: 9f7cc...d89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en selvfølge at vold skal anmeldes. En pen fasade er ingen unnskyldning, bak en pen fasade er det ofte en veldig stygg fasade.

Et slag kan raskt bli til flere om en ikke lærer at vold får konsekvenser. Om man først har slått en gang så har man sprengt grenser og terskelen for å slå igjen er lavere. Dette kan faktisk ende med dødsfall.

Jeg husker i tenårene mine så var det ei dame som levde med en voldsamøbe som ofte slo hu, ikke noe særlig harde slag men slag er slag og de er potensielt livsfarlige. En gang han klappet til hu så mistet hu balansen å datt ned trappene i hjemmet sitt og døde.

Vold bør og skal få sterke konsekvenser for overgriperen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Hvorfor har mange kvinner slått deg?

Anonymkode: 209fc...165

Hva slags spørsmål er dette!? Det høres ut som du antar at han er skyld i volden han er blitt usatt for. 

Men for å svare TS, jeg vet ikke om jeg hadde anmeldt. Det hadde sikkert kommet an på hvor skadet jeg hadde blitt og om barna våre våre hadde sett det. Men jeg håper jeg hadde anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på. De har jo tydeligvis vært sammen i mange år, siden de er gift og har barn. Han har aldri slått før. Men har han problemer med sinne eller ikke. Var det knyttneve og blått øye og skade, eller var det håndflate, og hva gjorde konen før hun ble slått. Jeg mener ikke at det er greit å bli slått.

Men jeg har selv blitt slått av en kjæreste, og var overhodet ikke sur på han. Vi var på fest, var begge fulle, startet å krangle, og jeg ble årets drittkjerring, sto oppi ansiktet hans og hylte og skreik, sluttet ikke, så han klapset til meg. Og jeg roet meg, og var ikke sur lenger. Han hadde aldri slått før, hadde ingen problemer med sinne. Jeg vet at det bare var fordi jeg var helt hysterisk, og han måtte bare få meg rolig.

Anonymkode: 67094...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...