Gå til innhold

Hvor så mange håndverkere som handler mat på bensinstasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at størsteparten av håndverkere gjør sånn, kjøper brus, hvite baguetter og annen usunn mat. Det er virkelig ikke sunt å spise sånn mat hver dag.

Skulle tro de ikke har fulgt med i verden om usunn mat man ikke skal spise for mye av. Samboer er selv håndverker. 

Anonymkode: a9718...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er jo sjelden kantine på byggeplasser.........da passer det jo å få noe fra bensinstasjonen. Har en liten mistanke om at TS og andre som " ser ned" på disse gutta selv jobber på kontor, i bank/finans, helsevesen, offentlig forvaltning, butikker osv, og har tilgang til subsidiert kantinemat. Uten å innse at ikke alle andre har samme mulighet.

Jeg kunne nesten ønske at dere som ser ned på håndverkere selv en dag måtte fikse tett kloakk, strømbrudd, lekke tak osv. på egen hånd.

 

 

Endret av Resignert
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet at størsteparten av håndverkere gjør sånn, kjøper brus, hvite baguetter og annen usunn mat. Det er virkelig ikke sunt å spise sånn mat hver dag.

Skulle tro de ikke har fulgt med i verden om usunn mat man ikke skal spise for mye av. Samboer er selv håndverker. 

Anonymkode: a9718...276

Jeg har ikke samme erfaring som deg der. Eller du «vet» jo det. 

I firmaet jeg jobber i, er folk generelt sunne og sportslige. Ja, det er noen som aldri har med matpakke men det betyr ikke at de alltid kjøper usunn mat. 

Ikke alle håndtverkere i Norge er som din samboer. Folk generaliserer fordi de kjenner et par håndtverkere. Jo, håndtverkere følger også med i verden.

Anonymkode: cd891...7e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke akkurat bra lønn

Anonymkode: 0693f...f2a

når gjennomsnittet i norge er 450 000 så er 600 000 + bra lønn jo, alt over 500 000 er bra lønn og man kan leve ganske fett på det.

snakket nettopp med min bror han sa 600 k i året var uten overtid så han kunne tjene en god del mer

Anonymkode: 6cd4e...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså de er jo ikke akkurat yrkesgruppen som tjener best... det er jo dyyrt på bs. Hvorfor gjør de det? Er de helt idioter når det gjelder økonomi?

Anonymkode: 0693f...f2a

De har vel råd til det, og synes ikke å drasse med seg matpakker over alt på oppdrag er noe særlig. Heldigvis har man frihet til å velge slikt selv:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Husholdning1 skrev:

Fordi de er i aktivitet og trenger næring.

Det er ikke næring i verken pølser eller hamburgere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Det er ikke næring i verken pølser eller hamburgere. 

Uhm...jo?lol

Anonymkode: a39b2...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

når gjennomsnittet i norge er 450 000 så er 600 000 + bra lønn jo, alt over 500 000 er bra lønn og man kan leve ganske fett på det.

snakket nettopp med min bror han sa 600 k i året var uten overtid så han kunne tjene en god del mer

Anonymkode: 6cd4e...6e5

Trodde gjennomsnittslønnen lå på 500 000

Anonymkode: cd891...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså de er jo ikke akkurat yrkesgruppen som tjener best... det er jo dyyrt på bs. Hvorfor gjør de det? Er de helt idioter når det gjelder økonomi?

Anonymkode: 0693f...f2a

Angående økonomi så er det gratis å parkere på bensinstasjonen, og kort vei inn. Bensinstasjonen er lett tilgjengelig , og lett å stoppe på. Særlig i Oslo så er parkering dyrt og tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er håndtverker og jeg lager solid lunsjpakke til han hver eneste dag. Før han møtte meg be det mye pølser og burgere og dertil vektoppgang. Når jeg tok over ansvaret holder han seg mett og sunn. Han mistet nesten 20 kg uten å slanke seg. Han bare gikk over til min mat. 

Anonymkode: b0336...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i, å tjene best? I forhold til lege? Håndtverkere kan nok ha god lønn. Så du tror det er håndverkerne som opprettholder salget på stasjoner?

På stasjoner er det snittet av befolkningen. Nei, vi har lite av håndtverkere her. De fyller mest kaffe. Spiser niste i bilen. Er nok mer opptatt av kropp og helse. Mye berter der inne. De som går på nav.

Anonymkode: 0945a...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går alltid forbi der på vei til jobb. Det er alltid håndverkerbiler og de går kledd som det

Anonymkode: 0693f...f2a

Håndverkbiler behøver også bensin og diesel vet du... Ikke sikkert de kjøper mat ;) Har  bil selv, og har aldri lagt merke til at det er så spesielt mange håndverkere som kjøper mat der når jeg er det er for å fylle diesel. 

Anonymkode: 0a37f...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

håndtverkere er da ikke lat, de er jo ute og jobber fysisk. er vell mer de som sitter med stumpen på kontoret som er lat :P

Anonymkode: 6cd4e...6e5

Den som jobber fysisk trenger faktisk hvile, og kan det være smart å være lat når man kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skulle spise maten min i bilen hver dag ville jeg også foretrekke noe bedre enn svette osteskiver.

Anonymkode: 05ac5...e2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Resignert skrev:

Vel, det er jo sjelden kantine på byggeplasser.........da passer det jo å få noe fra bensinstasjonen. Har en liten mistanke om at TS og andre som " ser ned" på disse gutta selv jobber på kontor, i bank/finans, helsevesen, offentlig forvaltning, butikker osv, og har tilgang til subsidiert kantinemat. Uten å innse at ikke alle andre har samme mulighet.

 

Da tar man ansvar for egen helse. Voksne mennesker burde vite bedre enn å fråtse i pølser, pizza og hamburdere på daglig basis bare fordi det er "lettvint" og "varm mat". Det går bare ut over personen selv til syvende og sist, med fedme, livsstilssykdommer, hjerte-karsykdommer og kreft. Velbekomme. Skal du ha en cola til den pølsa?

Anonymkode: 11a2e...131

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg skulle spise maten min i bilen hver dag ville jeg også foretrekke noe bedre enn svette osteskiver.

Anonymkode: 05ac5...e2d

Vil vel ikke si at pølse og hamburgere med cola og en sjokolade er et bedre alternativ. Tvert imot.

Anonymkode: 11a2e...131

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil vel ikke si at pølse og hamburgere med cola og en sjokolade er et bedre alternativ. Tvert imot.

Anonymkode: 11a2e...131

Smaksmessig så vil jo det du nevner smake bedre enn svette osteskiver jo.

Anonymkode: 11dec...359

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vennepar hvor hun jobber i barnehage som barne og ungdomsarbeider og han er mekaniker. Som mekaniker tjener han mellom 350 og 400 000 i året. Hun tjener 300 000 i året. Det vil jeg si er lave lønninger.

Hos oss er vi to håndverkere av forskjellige slag med gjennomsnitsslønninger på            500 000,- hver. Vi klarer oss veldig fint vi 😊

Anonymkode: 11dec...359

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OPIgirl skrev:

Det er ikke næring i verken pølser eller hamburgere. 

Jo, det er næring i begge deler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...