Gå til innhold

Me too - #metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen mener du med dette? 90 % av gangene jeg føler menn er til fare for meg, så er det norske menn.

Anonymkode: ab855...83e

Poenget var at det er bra at så mange kvinner er med på å kritisere menn. Og at desto flere jenter/kvinner fra alle bakgrunn som kritiserere menn, desto bedre.

Anonymkode: d0a01...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.10.2017 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har så lyst å skrive Me Too som status på FB men så redd jeg da blir stempla av menn som løs/lettvint. At jeg har tillat å bli utsatt for overgrep. Allikevel er jeg jo trygg på at mange av mine venninner har oppover overgrep i en eller annen form. 

Men jeg er redd for stigmatiseringen fra mine mannlige venner på Facebook. 

Er der mange her som har delt denne statusen? 

Anonymkode: ab855...83e

Hva menes med denne statusen, Me too? (Fant det ut etter å ha lest litt mer.) Hvor er dette statusfeltet? Jeg har det ikke noe sted.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var at det er bra at så mange kvinner er med på å kritisere menn. Og at desto flere jenter/kvinner fra alle bakgrunn som kritiserere menn, desto bedre.

Anonymkode: d0a01...ffe

Takk :) da skjønte jeg hva du mente og ja det er bra. De trenger støtten for å stå frem. 

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hva menes med denne statusen, Me too? Hvor er dette statusfeltet? Jeg har det ikke noe sted.

OK da så. Sosiale medier. Men ganske greit å holde seg unna sånt. 

Anonymkode: ab855...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på med Hollywood-damene: Hvorfor står de frem i flokk? Det styrker jo troen på ryktet om at mange av disse har ligget seg til rollene, for så å klage etterpå.

Anonymkode: 39adf...e8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg lurer på med Hollywood-damene: Hvorfor står de frem i flokk? Det styrker jo troen på ryktet om at mange av disse har ligget seg til rollene, for så å klage etterpå.

Anonymkode: 39adf...e8f

Det er jo absolutt det det ikke gjør. Er du en av disse overgriperen som stigmatiserer ofrene og som kommer med unnskyldninger for å renvaske seg selv? 

Det er jo ved å stå sammen som gjør at de endelig kan sette søkelys på hvordan dette ligger an. Det er jo ikke noen hemmelighet at menn i denne bransjen har krevd sex for å gi roller til jenter. Marilyn Monroe er jo et veldig godt eksempel på hvordan hun ble brukt, og misbrukt, i hele sitt voksne liv. 

 

 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo absolutt det det ikke gjør. Er du en av disse overgriperen som stigmatiserer ofrene og som kommer med unnskyldninger for å renvaske seg selv?

Se der ja, skal ikke mer enn et spørsmål til før du kommer med antydninger om overgrep. Modus operandi ...

Sitat

Det er jo ikke noen hemmelighet at menn i denne bransjen har krevd sex for å gi roller til jenter.

Det inntrykket tror jeg de fleste deler. Det en del av oss reagerer på, er at kvinner kan selge kroppen sin for en filmrolle i håp om status og berømmelse og millioner på konto, for så å komme mange år etterpå utkledd som offer. De var ikke nødt til å gå med på dealen, liksom. Det er mulig å si nei. Eller mener du det ikke skal være nødvendig for kvinner å si nei? I så fall høres ut som enkelte kvinner trenger en mann til å styre valgene i livet sitt.

Denne filmprodusenten som er i søkelyset nå, han er åpenbart en mentalt syk mann, etter historiene å dømme. Ut av det blå skal han ha kommet med uanstendige forslag i profesjonelle møter. Det er klart man blir sjokkert. Men er et seksuelt forslag et overgrep? Stjerner forteller også at de faktisk sa NEI og stormet ut av rommet, uten videre konsekvenser. Det var altså fullt mulig å gi uttrykk for egen vilje.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo absolutt det det ikke gjør. Er du en av disse overgriperen som stigmatiserer ofrene og som kommer med unnskyldninger for å renvaske seg selv? 

Det er jo ved å stå sammen som gjør at de endelig kan sette søkelys på hvordan dette ligger an. Det er jo ikke noen hemmelighet at menn i denne bransjen har krevd sex for å gi roller til jenter. Marilyn Monroe er jo et veldig godt eksempel på hvordan hun ble brukt, og misbrukt, i hele sitt voksne liv. 

 

 

Anonymkode: ab855...83e

Marilyn brukte vel litt selv også, hun?

Anonymkode: 39adf...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Horten Market skrev:

Se der ja, skal ikke mer enn et spørsmål til før du kommer med antydninger om overgrep. Modus operandi ...

Det inntrykket tror jeg de fleste deler. Det en del av oss reagerer på, er at kvinner kan selge kroppen sin for en filmrolle i håp om status og berømmelse og millioner på konto, for så å komme mange år etterpå utkledd som offer. De var ikke nødt til å gå med på dealen, liksom. Det er mulig å si nei. Eller mener du det ikke skal være nødvendig for kvinner å si nei? I så fall høres ut som enkelte kvinner trenger en mann til å styre valgene i livet sitt.

Denne filmprodusenten som er i søkelyset nå, han er åpenbart en mentalt syk mann, etter historiene å dømme. Ut av det blå skal han ha kommet med uanstendige forslag i profesjonelle møter. Det er klart man blir sjokkert. Men er et seksuelt forslag et overgrep? Stjerner forteller også at de faktisk sa NEI og stormet ut av rommet, uten videre konsekvenser. Det var altså fullt mulig å gi uttrykk for egen vilje.

Du har ikke skjønt og du er heller ikke interessert i å prøve å forstå. Det er stor forskjell på å få tilbud om sex og en filmrolle, og overgrep av maktpersoner. 

Og å si nei vet vi jo også ikke funker. Vil en mann forgripe seg på seg, så gjør han det. Og lager en drøss med unnskyldinger etterpå. 

Men jeg vet hva du står for så jeg antar det er nytteløst å prøve å forklare for deg hvordan det er å være kvinne og må håndtere slike menn. Han som er bakgrunnen for dette er ikke unik. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marilyn brukte vel litt selv også, hun?

Anonymkode: 39adf...e8f

Hæ? Narkotika ja. Såpass mye at hun døde av det. Men hvorfor tror du hun dopa seg sønder og sammen? Les historien om henne. Det er bare trist. 

Og så lurer jeg på om ab ..e8f er Horten. Det blir for dumt. 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke skjønt og du er heller ikke interessert i å prøve å forstå. Det er stor forskjell på å få tilbud om sex og en filmrolle, og overgrep av maktpersoner. 

Og å si nei vet vi jo også ikke funker. Vil en mann forgripe seg på seg, så gjør han det. Og lager en drøss med unnskyldinger etterpå. 

Men jeg vet hva du står for så jeg antar det er nytteløst å prøve å forklare for deg hvordan det er å være kvinne og må håndtere slike menn. Han som er bakgrunnen for dette er ikke unik. 

Hæ? Narkotika ja. Såpass mye at hun døde av det. Men hvorfor tror du hun dopa seg sønder og sammen? Les historien om henne. Det er bare trist. 

Og så lurer jeg på om ab ..e8f er Horten. Det blir for dumt. 

Anonymkode: ab855...83e

Tenkte mer på mannebruk 😄

Anonymkode: 39adf...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på mannebruk 😄

Anonymkode: 39adf...e8f

...og jeg er ikke Horten. Er kvinne. Du skal vokte deg for å tro at det ikke finnes kvinner der ute som ser en viss form for galskap og hysteri om dagen :)

Anonymkode: 39adf...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man ikke trenger å skrive dette på sosiale medier om man ikke har veldig lyst. Dette er vonde ting, og for meg er ikke Facebook stedet for å være veldig personlig, og dette blir for mye for meg. Har også skjønt det sånn at det skal gjelde alt fra et klyp i baken til gruppevoldtekt. Det blir for generelt. Så dersom en som har blitt overfallvoldtatt skriver "metoo" så bør responsen være stor. Og det blir den nok ikke, og det kan være kjempevondt for den som har turt å skrive det.

Anonymkode: eaac4...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og jeg er ikke Horten. Er kvinne. Du skal vokte deg for å tro at det ikke finnes kvinner der ute som ser en viss form for galskap og hysteri om dagen :)

Anonymkode: 39adf...e8f

OK. Sorry. Bare veldig mye galskap her inne på kg. Her må man ta det subtile med stor skepsis. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man ikke trenger å skrive dette på sosiale medier om man ikke har veldig lyst. Dette er vonde ting, og for meg er ikke Facebook stedet for å være veldig personlig, og dette blir for mye for meg. Har også skjønt det sånn at det skal gjelde alt fra et klyp i baken til gruppevoldtekt. Det blir for generelt. Så dersom en som har blitt overfallvoldtatt skriver "metoo" så bør responsen være stor. Og det blir den nok ikke, og det kan være kjempevondt for den som har turt å skrive det.

Anonymkode: eaac4...767

Samme her også. Jeg har ikke lyst å tippe for mye opp i disse hendelsene. Men så vet jeg jo at det kan hjelpe andre også. Vanskelig. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på mannebruk 😄

Anonymkode: 39adf...e8f

Sånn ja. Du burde lese hele historien om henne. Hun ble misbrukt av så utrolig mange. Så mange menn som bare lurte henne og brukte henne og også satte ned hennes verdi som menneske og kvinne. Det er en god grunn for at hun døde av en overdose. Forferdelig trist historie :( 

Anonymkode: ab855...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Seksuell trakassering er jo med i denne kampanjen, og definisjonen på seksuell trakassering er «uønsket seksuell oppmerksomhet» Da er spørsmålet mitt: Hvem i all verden, kvinner og menn, har ikke på et eller annet tidspunkt opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet?

Forøvrig ser jeg at noen her protesterer heftig på at kampanjen skal inkludere menn. Er det noen som virkelig trenger fokus på seksuelle overgrep, så må det da være menn? Hvis vi absolutt må velge, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? At det er menns ytringsfrihet å trakassere, klå på og voldta kvinner? 
At kvinner må oppleve å være mann for å oppleve hvordan det er å gi faen i å styre seg seksuelt og droppe folkeskikk mot kvinner? 

Anonymkode: 130c8...065

Hahaha hæ?? Leser du ikke innleggene du siterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chisandra skrev:

Seksuell trakassering er jo med i denne kampanjen, og definisjonen på seksuell trakassering er «uønsket seksuell oppmerksomhet» Da er spørsmålet mitt: Hvem i all verden, kvinner og menn, har ikke på et eller annet tidspunkt opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet?

Forøvrig ser jeg at noen her protesterer heftig på at kampanjen skal inkludere menn. Er det noen som virkelig trenger fokus på seksuelle overgrep, så må det da være menn? Hvis vi absolutt må velge, mener jeg.

Jeg har opplevd mye uønsket seksuell oppmerksomhet. Både det milde, med gamle kvinner som syntes jeg er fin, og dritings jenter eller homofile som skal ned i buksen min. Men helt ærlig, selv om det er uønsket, så driter jeg i det. Det er glemt etter ti sekunder. Eller så ble det til en morsom historie.. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke har blitt voldtatt, eller opplevd ekte overgrep i min barndom/ungdom. Derfor er det ikke så støtende når en 40-åring vil kysse meg, eller en søt jente slår meg på rumpa uten å spørre om lov. 

Nettopp derfor tror jeg jenter har det verre med de "milde" versjonene av overgrep, fordi de opplever i større grad også de alvorlige versjonene. Hadde ieg hatt en barndom fyllt med overgrep, hadde jeg også blitt rimelig forbanna om noen tok seg friheter med min kropp uten samtykke. Jeg er derimot priviligert, og tar ikke, litt kvinnelig oppmerksomhet eller komplimenter fra homofile, så ille opp. Slik tror jeg mange menn har det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei sånne ting. I en periode fremover så skal alle kvinner dele sine vonde opplevelser osv. men etterhvert så dør det ut. Hva med å heller forsøke å mobilisere for forandring politisk isteden for å dele sånne ting på FB, insta osv. 

 

 

Anonymkode: b559b...b98

Ja si det. Det er vel ensomme folk som må han noen å dele sin ensomme med. 🤓

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.10.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei sånne ting. I en periode fremover så skal alle kvinner dele sine vonde opplevelser osv. men etterhvert så dør det ut. Hva med å heller forsøke å mobilisere for forandring politisk isteden for å dele sånne ting på FB, insta osv. 

 

 

Anonymkode: b559b...b98

Fordi vi som kvinner ikke får gjort noe med det. Så lenge det store flertallet av menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd, ler og blåser av slik atferd, legger skylda på ofrene eller velger å se en annen vei, står vi fast. Ingenting kommer til å bli bedre før flertallet av menn bryr seg. Og jeg frykter at det aldri vil skje. 

Anonymkode: e0e10...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, King in the North skrev:

Jeg har opplevd mye uønsket seksuell oppmerksomhet. Både det milde, med gamle kvinner som syntes jeg er fin, og dritings jenter eller homofile som skal ned i buksen min. Men helt ærlig, selv om det er uønsket, så driter jeg i det. Det er glemt etter ti sekunder. Eller så ble det til en morsom historie.. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke har blitt voldtatt, eller opplevd ekte overgrep i min barndom/ungdom. Derfor er det ikke så støtende når en 40-åring vil kysse meg, eller en søt jente slår meg på rumpa uten å spørre om lov. 

Nettopp derfor tror jeg jenter har det verre med de "milde" versjonene av overgrep, fordi de opplever i større grad også de alvorlige versjonene. Hadde ieg hatt en barndom fyllt med overgrep, hadde jeg også blitt rimelig forbanna om noen tok seg friheter med min kropp uten samtykke. Jeg er derimot priviligert, og tar ikke, litt kvinnelig oppmerksomhet eller komplimenter fra homofile, så ille opp. Slik tror jeg mange menn har det.

Uønsket seksuell oppmerksomhet er ukult men ikke overgrep. 

Jeg føler ikke at dickpics er overgrep. Bare latterlig teit. 

Men med seksuelt misbrukt som barn av familiemedlem, seksuelt misbrukt av sjef og voldtektsforsøk flere ganger, har gjort noe med meg. Jeg er livredd menn men ønsker så gjerne å være trygge på de. Og når jeg ser på mine venninner så har jeg flere som er enda mer ødelagt enn meg. Jeg har så vondt av de og hva de har opplevd. 

Jeg blir ganske lamslått når jeg ser folk bagatelliserer sånt. Ser flere av de her inne i denne tråden. 

Anonymkode: ab855...83e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt tenker jeg at det finnes betraktelig bedre, og mer gunsitge, fora å dele dårlige erfaringer og få hjelp og støtte om en trenger det. Kampanjer som dette er nok primært politiske verktøy og jeg tror de i stor grad bidrar til å "forurense" situasjonsbildet heller enn å bringe klarhet i det. Mye av grunnen til det ligger i at denne, i likhet med lignende kampanjer, favner utrolig bredt slik at man putter alt fra alvorlige overgrep til noe helt uskyldig inn i samme boks. Dette virker en del å vite å benytte seg av, fordi en da kan slå stort opp det store antallet som har opplevd "overgrep", selv om disse tallene kanskje inkluderer klønete flørting osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi som kvinner ikke får gjort noe med det. Så lenge det store flertallet av menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd, ler og blåser av slik atferd, legger skylda på ofrene eller velger å se en annen vei, står vi fast. Ingenting kommer til å bli bedre før flertallet av menn bryr seg. Og jeg frykter at det aldri vil skje. 

Anonymkode: e0e10...4ff

Ehh?? Er det fakta at de fleste menn er slik? Denne kampanjen bare demoniserer menn om de som er enige med kampanjen tenker slik..

Anonymkode: 0c832...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...