Gå til innhold

Me too - #metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

MeToo har ikke noe mål. Det er meningsløst.

Anonymkode: 47df2...f25

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

2. Målet er bare å vise at mange har vært utsatt for overgrep. Målet er ikke å vise omtanke, forståelse, empati, med ofrene. Målet er heller ikke å forenes om å få til en forandring. Målet er bare å vise at mange har opplevd overgrep. De menn som lytter er de menn som har empati og med det, vanskelig for å begå overgrep. De mennene som ikke ser hvor omfattende problemet er er de mennene som ikke lytter og heller ikke bryr seg. De vil heller ikke forandre seg.

Dette løser ikke noe. Dette forandrer ikke noe.

Anonymkode: 47df2...f25

Dette er jo helt feil, #metoo kampanjen hjelper med å belyse omfanget og BEVISSTGJØRE menn på hvor stort dette problemet er. Bevisstgjøre de på hvordan de oppfører seg, og dermed påvirker kampanjen til en holdningsendring i samfunnet. 
I denne kampanjen så nettopp forenes man om å få til en forandring, man viser omtanke for medsøstre som har opplevd det og får en forståelse fra menn som kanskje ikke anser det de gjør som seksuell trakassering men som er det. 
De to og tre nederste blokkene i illustrasjonen under er ting som mange menn ikke forstår er trakassering og en del av kvinneundertrykkingen og overgrepskulturen, og direkte overgrep som i øverste blokk. 

29hjx3.jpg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke å dele en sånn status. De som kjenne meg veit at jeg har vært utsatt for overgrep, og hva slags kvinner har aldri vært offer for sexuell trakassering enten på jobb eller på byen? 

Anonymkode: dbc0f...19d

Nettopp, så er det ikke på tide å belyse problemet og prøve å få menn til å innse det og endre holdningene i samfunnet? 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å heller forsøke å mobilisere for forandring politisk isteden for å dele sånne ting på FB, insta osv. 

Anonymkode: b559b...b98

Internett når ut til milliarder av mennesker og er et veldig viktig verktøy nettopp for å mobilisere for politisk forandring. Voldtekt og seksuell trakassering er et samfunnsproblem og må ut til folk i samfunnet. 

Anonymkode: 130c8...065

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

jaja, det er et problem for alle, men når man begynenr å dele sånne ting på sosiale medier - hva får man egentlig ut av det? Ingenting endrer seg. Alle vet at dette problemet har eksistert..

Anonymkode: b559b...b98

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt leit hvis menn og kvinner blir utsatt for overgrep. Men heldigvis er dette så skjeldent at disse kampanjene er ikke så meningsfulle.

Anonymkode: d0a01...ffe

Kvinner blir utsatt for seksuell trakassering jevnlig, noen daglig, andre månedtlig, så nei det skjer ikke sjeldent. Kampanjen er mer meningsfull enn noe rosa sløyfe kreftkampanje eller andre ting som er i vinden. 

Anonymkode: 130c8...065

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Horten Market skrev:

Nok en gang går det inflasjon i bruk av overgrepsordet. Nok en gang er det kvinnens subjektive opplevelse som bestemmer hva som er "overgrep". Det er som om hun skriker "han har myrdet meg", så skal han dømmes for drap, for det var da slik kvinnen opplevde det.

Disse kampanjene er et overgrep mot rettsstaten, et overgrep mot det maskuline kjønn, og et overgrep mot de menn som blir hengt ut uten rettergang.

Kampanjene er også et nytt overgrep mot de kvinner som reelt sett har blitt utsatt for overgrep. De fleste av dem har ingen stemmer.

Herregud. 

veai2q.jpg

sm56b9.jpg

35255kp.jpg


Så hold kjeft inntil du har opplevd å være kvinne. 

Nuff said. 

Anonymkode: 130c8...065

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg delte #metoo igår på grunn av seksuell trakassering. Og har fått gode tilbakemeldinger på det. 

Ikke minst startet det samtaler i heimen. Tenåringsguttene og mannen i huset lyttet og forsto. Både at dette skjer med jenter og kvinner, men også menn. 

 

Ser det er flere versjoner av teksten derute, men seksuell vold og trakassering gjelder ikke bare kvinner. Derfor er #metoo for både kvinner og menn. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hold kjeft inntil du har opplevd å være kvinne. 

Nuff said. 

Anonymkode: 130c8...065

Dette tilsvarer en oppfordring til å inndra ytringsfriheten til feminister inntil de har opplevd hvordan det er å være mann. Det forteller meget om de usunne krefter som står bak.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Horten Market skrev:

Dette tilsvarer en oppfordring til å inndra ytringsfriheten til feminister inntil de har opplevd hvordan det er å være mann. Det forteller meget om de usunne krefter som står bak.

 

Hva snakker du om? At det er menns ytringsfrihet å trakassere, klå på og voldta kvinner? 
At kvinner må oppleve å være mann for å oppleve hvordan det er å gi faen i å styre seg seksuelt og droppe folkeskikk mot kvinner? 

Anonymkode: 130c8...065

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker om det jeg siterte. Ikke lat som du er dum, og hold de skitne hersketeknikkene for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tolker folk som seksuell trassring da? Da jeg var i Brussel var det mange med arabis opprinnelse som sa "bon soir,  ça va`? 

Men han som forøkte å tvinge meg inn i leiligheten sin var beligier,så nei jeg kjører ikke alle over samme kam.

Anonymkode: 7aebe...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt leit hvis menn og kvinner blir utsatt for overgrep. Men heldigvis er dette så skjeldent at disse kampanjene er ikke så meningsfulle.

Anonymkode: d0a01...ffe

Der tar du skammelig feil. Jeg har opplevd dette og alle mine venninner i større eller mindre grad. De fleste har opplevd å bli voldtatt på fest av gutter i egen vennekrets. 

Jeg har også opplevd grovt overtramp fra en sjef. Jeg måtte flykte arbeidsplassen. 

Jeg har så mange slike opplevelse at jeg ikke engang kan telle de. 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Horten Market skrev:

Nok en gang går det inflasjon i bruk av overgrepsordet. Nok en gang er det kvinnens subjektive opplevelse som bestemmer hva som er "overgrep". Det er som om hun skriker "han har myrdet meg", så skal han dømmes for drap, for det var da slik kvinnen opplevde det.

Disse kampanjene er et overgrep mot rettsstaten, et overgrep mot det maskuline kjønn, og et overgrep mot de menn som blir hengt ut uten rettergang.

Kampanjene er også et nytt overgrep mot de kvinner som reelt sett har blitt utsatt for overgrep. De fleste av dem har ingen stemmer.

Det du skriver her er et overgrep i deg selv. Du har så lite innsikt. Igjen har du ført til at jeg blir fysisk kvalm av å lese det du skriver. Du gjør dette til en sak der kvinnen er overgriperen og menn offer. Stakkars menn. De må jo få lov til å herske og trakassere kvinner siden kvinner er så hysteriske. Noen må jo sette de på plass :P 

Nei kampanje er ikke et nytt overgrep ovenfor kvinner. Endelig får de lov til å ytre at de har opplevd overgrep. Det er slutt på å tie om dette. Sannheten vil komme.

Ble du redd nå? 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig får de lov til å ytre at de har opplevd overgrep.

Det er ingen som har hindret kvinner i å fortelle om overgrep. Det vi ser i dag, er at Hollywood-kvinner har ligget seg til filmroller i mange år, og nå angrer på det de har gjort. Sannheten er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er ingen som har hindret kvinner i å fortelle om overgrep. Det vi ser i dag, er at Hollywood-kvinner har ligget seg til filmroller i mange år, og nå angrer på det de har gjort. Sannheten er kvalm.

Du kødder??

Har du virkelig ikke skjønt noe av dette her? 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker ikke denne kampanjen fordi jeg ikke greier den utrolig enkle idéen om at mannen som klyper en jente i rumpa på bussen er en del av det samme problemet som voldtektsmannen min, bare i den andre enden av skalaen. Det er fullstendig bullshit, et forsøk på å skape mening i noe man ikke helt vet hvordan man skal forholde seg til. Det er helt utenkelig for meg å stå frem som voldtektsoffer i en sånn kampanje parallelt med at venninner graver frem rumpeklyping og påtrengende dansing for å få litt oppmerksomhet. Hadde det vært en "jeg har blitt voldtatt"-kampanje hadde det vært noe helt annet, for taushet om voldtekt er et reelt problem.

Anonymkode: 6be10...d64

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Horten Market skrev:

Nok en gang går det inflasjon i bruk av overgrepsordet. Nok en gang er det kvinnens subjektive opplevelse som bestemmer hva som er "overgrep". Det er som om hun skriker "han har myrdet meg", så skal han dømmes for drap, for det var da slik kvinnen opplevde det.

Disse kampanjene er et overgrep mot rettsstaten, et overgrep mot det maskuline kjønn, og et overgrep mot de menn som blir hengt ut uten rettergang.

Kampanjene er også et nytt overgrep mot de kvinner som reelt sett har blitt utsatt for overgrep. De fleste av dem har ingen stemmer.

Og du opplever at det er din jobb å sette terskelen for hva andre opplever som overgrep og trakasseri, og dermed når de har lov til å ytre seg i offentligheten. Interessant. Du er klar over at det ikke bare er kvinner som lider under denne kulturen?

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tolker folk som seksuell trassring da? Da jeg var i Brussel var det mange med arabis opprinnelse som sa "bon soir,  ça va`? 

Men han som forøkte å tvinge meg inn i leiligheten sin var beligier,så nei jeg kjører ikke alle over samme kam.

Anonymkode: 7aebe...bd8

Jeg har et bredt spekter å ta fra. Fra de som snakker til puppene min uansett hvilken rolle jeg representerer, via de som plystrer til meg og forteller meg hva de vil gjøre med kroppen min, til de som tror jeg har lyst til å se kjønnsorganet deres, enten via bilde/video eller i virkeligheten. Så har vi de som mener det er greit å klipe meg i puppene, eller i rumpa, eller som syns det er naturlig å gni lemmet sitt inntil meg, enten det er på kollektiven, eller i en setting der vedkommende er overordnet og jeg underordnet. Og foreløpig har jeg ikke begynt å snakke om de virkelig grove hendelsene, bare de dagligdagse. De som alle kvinner opplever. Hvorfor er det greit at menn oppfører seg slik. Hadde ikke du blitt flau om det var din kompis/bror/far det var snakk om?

Anonymkode: 105cb...147

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som liker kampanjen klarer ikke å bli enige seg i mellom om den er for begge kjønn, eller kun for kvinner?

Anonymkode: 0c832...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klapsa på ræva en gang i -98, så dette vil jeg være med på.

Anonymkode: 20bd3...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de som liker kampanjen klarer ikke å bli enige seg i mellom om den er for begge kjønn, eller kun for kvinner?

Anonymkode: 0c832...b13

Er bare en som er litt firkanta. De fleste jeg kjenner har omformulert teksten til «alle som har opplevd overgrep». 

Så akkurat en statistikk om dette og det var ca 33 % damer som innrømmer at de har opplevd overgrep og 11 % menn. Så det er jo mange menn også som opplever dette, men tre ganger så mange damer. 

Anonymkode: ab855...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. 

veai2q.jpg

sm56b9.jpg

35255kp.jpg


Så hold kjeft inntil du har opplevd å være kvinne. 

Nuff said. 

Anonymkode: 130c8...065

Det er kjempebra at jenter/kvinner med afrikansk opphav har meldt seg inn i denne fordømmelsen av menn. For de kan lettere gå afrikanske gutter/menn i sømmene.

De eneste jentene/kvinnene som glimrer med sitt fravær er arabiske/muslimske.  Og det er trist for menn i de kulturkretsene burde også bli kritisert.

Det er en global verden nå. Alt påvirker alle på en måte.

Anonymkode: d0a01...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble klapsa på ræva en gang i -98, så dette vil jeg være med på.

Anonymkode: 20bd3...90b

Man kan vel trygt si at absolutt alle damer har blitt klapse på rumpa. 

Det her er snakk om sextrakassering og overgrep. Klaps på rumpa er rimelig tett innpå et overgrep. Det kommer an på settingen. Jeg ble overfalt at en tilfeldig fyr på gata, som klapse meg på rumpa og sa «få se fitta ri. Veit du har en» og det der føltes som et overgrep og en trussel. Han brukte makt ovenfor meg for å skremme meg. Og det fikk han til. Hvorfor er dette greit? 

Jeg ble nesten fysisk overfalt av en sjef som ville ha sex med meg for at jeg skulle jobbe videre der. Han satte seg oppå meg. Jeg klarte å vri meg løs og flykte derfra. Er dette riktig? Skal jeg måtte godta noe sånt? Han hadde all makt. Jeg dro aldri tilbake på jobb. 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjempebra at jenter/kvinner med afrikansk opphav har meldt seg inn i denne fordømmelsen av menn. For de kan lettere gå afrikanske gutter/menn i sømmene.

De eneste jentene/kvinnene som glimrer med sitt fravær er arabiske/muslimske.  Og det er trist for menn i de kulturkretsene burde også bli kritisert.

Det er en global verden nå. Alt påvirker alle på en måte.

Anonymkode: d0a01...ffe

Hva faen mener du med dette? 90 % av gangene jeg føler menn er til fare for meg, så er det norske menn.

Anonymkode: ab855...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...