Gå til innhold

jeg er så lei av samboers eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.10.2017 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Samboeren min sin eks har ordna advokat og krever 15 000 kroner i mnd i barne-/konebidrag + at hun skal ha hele huset gratis (de har ikke huslån). "Barna" er 17 og 23.
Kjæresten min tjener 20 000 i mnd. 

Han har jo ikke råd til dette, så hun skal nå gå til sak mot ham og det blir advokatutgifter og hele pakka. 

Ekser er gøy...

Anonymkode: 8237d...367

😂😂😂 Ha ha, er det mulig. Har ikke ord, hvem tror hun hun er med slike krav? Skjønner at det ikke er moro for dere som står midt oppi det, men er det virkelig mulig? Enkelte mennesker er ikke helt god i topplokket! Det vinner hun aldri på, håper hun sitter igjen å må betale advokat utgiftene til samboeren i tillegg til tapt sak. 

TS, så mye som hun er problemet er også dere et problem som tillater dette dessverre. Skjønner godt at man vil ungå drama, men dere kan ikke la dere bli utnyttet på den måten. Mannen din er nødt å sette grenser. 

Anonymkode: 60292...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detre har du valgt selv. En mann med baen og eks. Su kunne funnet en uten bagasje og all styr.

Anonymkode: c11f9...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎10‎.‎2017 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Vi opplever det samme som deg ts. Har ungene 50/50 på papiret men vi har dem mer enn det fordi hun lager seg andre planer når hun egentlig skal ha samvær. Det er jo helt greit for oss å ha dem mer men synes det er trist at hun ikke prioriterer sin samværstid for barnas skyld. De er gamle nok til å føle på det. Hun tar dem heller ikke med på ferier selv om Hun har veldig god økonomi. Reiser på flere ferier i året alene mens det egentlig er hennes tur å ha barna, til og med når de har bursdag. Barna blir jo såret og vi plukker opp bitene så godt vi kan.

 

Hun kan finne på å ringe sambo og skjelle han ut om han har glemt å levere en unødvendig ting som f.eks en bukse. Hun kjøper barnas kjærlighet med flere gaver hver uke og nye dyre ting som de egentlig ikke trenger. Sambo henter og leverer dem hun løfter ikke en finger. I tilegg hatet hun meg fra dag én og prøvde å splitte meg og sambo ved å lyve om meg. Han trodde heldigvis på meg og senere avslørte hun selv. Kan godt innrømme jeg er redd for å møte henne alene noe sted i frykt for at hun skal finne på å dikte opp at jeg har sagt eller gjort noe. Hun vil ikke barnebursdager sammen lenger fordi hun nekter å være på samme sted som meg, noe jeg synes er utrolig trist på barnas vegne. Jeg har prøvd flere ganger å begrave stridsøksen men hun er ikke interessert. Personlig kan jeg aldri forstå hva folk får ut av slik oppførsel. Livet blir mye lettere dersom vi prøver å komme overens, eller i hvert fall later som for barnas skyld.

 

Jeg gjør det jeg kan for å ikke ta det innover meg og ikke blande meg inn. Min sambo velger jo selv om han vil danse etter hennes pipe og hvis jeg setter ned foten kan det blusse opp bitterheten mellom dem,samtidig som jeg invalidiserer bf ved å a avgjørelser for han. Min plass er på utsiden av dette dramaet, og det eneste jeg kan gjøre egentlig er å være derfor barna og bf. Vi kan ikke forandre andre mennesker, så enten må vi akseptere dem eller bevege oss videre. Slik jeg ser det så har jeg egentlig ikke noe med alt dette dramaet å gjøre, det er en sak mellom dem, og det er opp til bf å bestemme hvor hans grenser går. Det eneste vi kan bestemme er om eksene kal få kontrollere oss også.

Anonymkode: 5df13...cef

ja, det er trist med foreldre som ikke vil ha barna sine.. her tok det kaka da mor spurte oss om barna kunne være tre dager ekstra hos oss, fordi hun var dårlig etter en nylig operasjon... Den gangen ble jeg ganske forbannet da samboer sa det var greit.

1. fordi jeg hadde på følelsen av at hun løy. 2. fordi vi hadde planer sammen, og hadde ordnet med barnevakt for den minste ..

så den gangen tok jeg med meg minste barnet på dagstur til en by, hvor vi skulle shoppe, forbannet som jeg var.. Samboer måtte sende de største barna til bestemoren, siden han ikke hadde mulighet til å ta seg av de selv..

Gjett hvem den første personen jeg så da jeg kom dit?? Med hendene fulle av poser...  Så ikke syk ut i det hele tatt..

Vi så på hverandre før hun gikk.. Jeg plukket opp telefonen å ringte min samboer og fortalte han hvem jeg så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...