Gå til innhold

Er feminismen død?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I følge denne kvinnen er feminisme ikke bare død, men tredje bølge feminisme eksisterer bare for å underkaste seg menn, for å ødelegge barn, for å ødelegge vårt samfunn.

Har hun et poeng?

 

 

Anonymkode: 32e56...b4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke opp til meg å tvile på noe som er på youtube. 

Anonymkode: f6eca...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men kanskje vi må snakke om det.
Med mindre det blir problematisk.

EDIT: Eller kanskje nettopp fordi det blir problematisk.

Endret av Mithrandates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke opp til meg å tvile på noe som er på youtube. 

Anonymkode: f6eca...2fa

Bare så du skal få litt mer å ikke tvile på:

At Values Voter Summit, Dana Loesch Declares Feminism Dead
NRA spokeswoman Dana Loesch used part of her speech at the Values Voter Summit today to go on a bizarre rant about feminism, declaring that “feminism exists to subjugate men” but that it is now “dead as a doornail.”

“We are in a post-feminist era,” she said. “Feminism is dead. It is dead as a doornail, it is dead. Feminism is dead.”
https://www.datalounge.com/thread/19824579-at-values-voter-summit-dana-loesch-declares-feminism-dead

 

 

Anonymkode: 32e56...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen husker hva Simona Du Bolivia mente når hun oppfant feminismen. Hun ville ha fri sex med alle og alt. Ikke at damer skulle sutre og få jobber de ikke er kvalifiserte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er ferdig. Vi er alle mennesker er ikke behov for det i 2017.

Anonymkode: 6fa6d...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminsme har ikke bidratt til noe positivt. Feminisme er nyttesløs for forskning, for vitenskap, for all samfunnsutvikling. Feminisme er ikke bare død, den har alltid vært død. 

Anonymkode: 711ae...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og vil ikke kalle meg feminist. Føler det er en tvang å være feminist hvis man har fitte. Mannehat er ikke noe jeg støtter. Men nå er jeg jo ei dame som liker å bli dominert da. :fnise:

Anonymkode: 89060...6fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminismen er død, men feministene lever i beste velgående. De bruker offerrollen til å endre lovverket, som blir en brekkstang til status og høye stillinger. Dyktighet og kvalifikasjoner skyves til siden av feministenes hersketeknikker. Det kommer en motreaksjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminismen døde i Norge ca 1999-2005, den gikk ifra rasjonell feminisme til dogmatisk feminisme styrt av kvinner som var radikale. Det var fult mulig å ha en debatt med en feminist og f eks psykologer om forskjeller mellom kvinner og menn, etter 2005 ikke så mulig. Feminismen i Norge i akademia kommer kvinnefronten å sitter med kaffebordet diskuterer konspirasjon teorier og hvordan de var undertrykket av tilfeldige menn. Patrakiet teorien som militante radikale feminister var omtalt som en konspirasjon teori av normale feminister. 

Feminismen gikk ifra å være: Jenter og kvinner er like smarte og sterke som menn. Til i dag kvotering, ekstra studie poeng og særrettigheter i rettsystemer som skilsmisse og voldtektsaker. De ønsker også gå bort ifra fri tale, som er ganske ironisk siden uten fri tale så hadde vi ikke hatt feminisme i Norge. 

Dagens feminister er i min mening 90 talles anti feminister.              

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Horten Market said:

Feminismen er død, men feministene lever i beste velgående. De bruker offerrollen til å endre lovverket, som blir en brekkstang til status og høye stillinger. Dyktighet og kvalifikasjoner skyves til siden av feministenes hersketeknikker. Det kommer en motreaksjon.

Ja folk ler av dem, se bare i kommentarfeltene i britiske aviser og på norske forum. Jeg anser MGTOW, pickup artists og MRA som en motreaksjon til dagens feminisme. Ingen av dem er særlig effektiv å modere dagens feminisme, det ser ut til gjøre begge sidene mer ekstrem. Det som ser ut til å skje er tilbake gang av tradisjonalisme, hvilken form den tar religiøs eller sekulær vet jeg ikke men neste generasjon ser ut til å være super konservativ.     

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja folk ler av dem, se bare i kommentarfeltene i britiske aviser og på norske forum. Jeg anser MGTOW, pickup artists og MRA som en motreaksjon til dagens feminisme. Ingen av dem er særlig effektiv å modere dagens feminisme, det ser ut til gjøre begge sidene mer ekstrem. Det som ser ut til å skje er tilbake gang av tradisjonalisme, hvilken form den tar religiøs eller sekulær vet jeg ikke men neste generasjon ser ut til å være super konservativ.     

Hva mener du med "hvilken form den tar"? Vil det ikke være områdebasert? Altså at noen steder (Oslo) vil være religiøst styrt. Mens andre steder vil være mer amerikansk konservatisme.

Anonymkode: 6fa6d...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ja folk ler av dem, se bare i kommentarfeltene i britiske aviser og på norske forum. Jeg anser MGTOW, pickup artists og MRA som en motreaksjon til dagens feminisme. Ingen av dem er særlig effektiv å modere dagens feminisme, det ser ut til gjøre begge sidene mer ekstrem. Det som ser ut til å skje er tilbake gang av tradisjonalisme, hvilken form den tar religiøs eller sekulær vet jeg ikke men neste generasjon ser ut til å være super konservativ.     

Hva er  MGTOW, pickup artist og MRA??

Ha meg unnskylt min uvitenhet.  Du er kanskje ikke norsk?....   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med "hvilken form den tar"? Vil det ikke være områdebasert? Altså at noen steder (Oslo) vil være religiøst styrt. Mens andre steder vil være mer amerikansk konservatisme.

Anonymkode: 6fa6d...9de

Feminisme har essensielt kollapset, svært få kvinner idag ønsker å assosieres med det bortsett fra noen små % på Uni som spesifikk ser etter dette pga ideologi. Før feminisme så var religion som satte normer for kvinner, i dag feminisme har satt en hel del normer for kvinner, i morgen så kommer noe annet til å lage normer for kvinner. Dette forandrer seg til generasjon til generasjon, det de har tilfelles er at de 2 først nemte har latterliggjort seg og virker lite troverdige. Begge har tyd til sensur som bare minsket troverdigheten. I det store bildet kommer det an på leder personer som appellerer til kvinner, om jeg må gjette så blir noen form for nasjonalisme og oppfordring til storfamilie der mannen jobber omtrent som et glansblide ifra 50 tallet.      

Jeg sier ikke at feminisme kommer til å forsvinne helt og det kommer alltid være anologer for feminisme, men dagens feminisme kommer til være en ekstremt marginal gruppe som vil bare ha en tilstede værelse på Uni tror jeg.         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Zienna said:

Hva er  MGTOW, pickup artist og MRA??

Ha meg unnskylt min uvitenhet.  Du er kanskje ikke norsk?....   

Det er forskjellige grupper menn og kvinner som essensielt ble skapt av feminismens fremgang. 

MGTOW er menn going their own way: Ønsker å ikke gifte seg, ikke ha kjærste eller jobbe med damer. Siden det er farlig for menn, pga skillsmise, miste retten til å se barna sine og penger. 

Pickup artist: hvordan å sjekke opp kvinner i den moderne verden. 

MRA, mens right activist: kjemper for menns rettigheter. 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feminismen er både død og levende. Feminister i dag er så mangt, og så mangt kaller seg feminister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste bølgen nå er ikke femimisme. Det er groteskt, simpelt, enkelt, banalt, smakløst, teit, ukult, stupido, retardo. 

Hvor mye dybde senser dere andre fra dem? Kun posører, tomme blikk, kjedelig oppskrift og fordummede mennesker. 

At dere ikke *ser* det får meg til å lure på hvor tomme mennesker jeg har rundt meg.

Anonymkode: 57f6e...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, det er jo feminisme. Men feminisme i seg selv kunne like gjerne vært ballongismen. 'Hvor mye luft kan vi presse inn før den sprekker??????:D'

Anonymkode: 57f6e...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...