Gå til innhold

Beste "ferdigmiddag"? Fjordland osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken synes du er best, og hva er det som gjør den god?

Denne uka er jeg "alene hjemme", og da er det lettvint med en ferdigmiddag, istedet for å bruke tid på å lage 1 porsjon. Vanligvis bruker jeg mye tid på matlaging, men disse dagene tenkte jeg å teste ut disse ferdigmiddagene.

I dag har jeg spist Fjordland Viltboller (som Arne Brimi representerer). Disse syntes jeg var smakløse, og jeg kunne heller tatt ei brødskive med speilegg enn å bruke over 60 kr på denne middagen.

Tidligere har jeg prøvd Hellstrøm sine ferdigmiddager (lasagne og et par andre), og de syntes jeg var veldig gode! Mye god smak, og verdt pengene.

 

Anonymkode: 4ea0f...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjordland- kjøttkakene er helt grei. De andre Fjordlandmiddagene er vonde. Pleier redde meg på noen av ferdigpizzaene i stedet.

Anonymkode: c4183...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigpizza er min absolutte favoritt! Da dr. oetker. Liker ikke grandiosa eller bigone. 

Jeg er også veldig glad i asiatisk mat og vil anbefale deg å prøve noen av de ferdigrettene du finner av den typen!

Anonymkode: a5fae...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Ferdigpizza er min absolutte favoritt! Da dr. oetker. Liker ikke grandiosa eller bigone. 

Jeg er også veldig glad i asiatisk mat og vil anbefale deg å prøve noen av de ferdigrettene du finner av den typen!

Anonymkode: a5fae...d60

Ja, ferdigpizza har jeg jo brukt endel av, og da helst Dr Oetker sine. Enig med deg der. 

Har du noen asiatiske ferdigretter du kan anbefale?

Anonymkode: 4ea0f...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ferdigpizza har jeg jo brukt endel av, og da helst Dr Oetker sine. Enig med deg der. 

Har du noen asiatiske ferdigretter du kan anbefale?

Anonymkode: 4ea0f...72c

Det kommer jo helt an på hva du liker og hva som finnes der du bor, men vårruller er jo alltid en slager! Ellers finnes det i frysedisken noen sånne bokser(sånne som de alltid spiser på film når de skal ha kinamat, vet du) i ulike farger. Har smakt noen av de og synes de var gode! Husker ikke hva de heter, men kan prøve å finne bilde. 

Anonymkode: a5fae...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på hva du liker og hva som finnes der du bor, men vårruller er jo alltid en slager! Ellers finnes det i frysedisken noen sånne bokser(sånne som de alltid spiser på film når de skal ha kinamat, vet du) i ulike farger. Har smakt noen av de og synes de var gode! Husker ikke hva de heter, men kan prøve å finne bilde. 

Anonymkode: a5fae...d60

61096211.jpg?imageId=61096211&x=0&y=0&cr

Her har du bilde av de! 

Anonymkode: a5fae...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo helt an på hva du liker og hva som finnes der du bor, men vårruller er jo alltid en slager! Ellers finnes det i frysedisken noen sånne bokser(sånne som de alltid spiser på film når de skal ha kinamat, vet du) i ulike farger. Har smakt noen av de og synes de var gode! Husker ikke hva de heter, men kan prøve å finne bilde. 

Anonymkode: a5fae...d60

Tusen takk for tips!

Jeg har sett de boksene, så du trenger ikke å finne bilde. Skal prøve en av dem i morgen :)

Anonymkode: 4ea0f...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du gidder å finne fram en stekepanne funker Findus sine frossenretter (wok, pasta osv). Barre å ta ønsket mengde mat i stekepannen, også er det ferdig på 5 minutter! Føler de ofte har litt mer "konsistens" og tyggemotstand enn mange av rettene til Fjordland. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Bali kyllinggryte og en frossen nudelrett med peanøttsaus som de har i frysedisken på Meny (lilla boks). Liker også komlene fra fjorland. Ellers så er jeg enig med mange over her at mye fjordland er smakløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av fjordland synes jeg biffsnadder og stroganof er god. Liker også toro sin spagetti. Og på kiwi kjøpte jeg en gang en veldig god vegetarrett, det er den DIGG vegetar tex mex. 

Disse "kina" boksene er også gode, spesielt den tikka masala (jeg var hekta på den en stund, spiste en sånn boks daglig :fnise:

Findus sine sine ferdigretter synes jeg også er ganske gode, da spesielt pasta bolognese og tikka masala. 

For guds skyld ikke kjøp fjordland (tror jeg) sin lapskaus i skål, den smaker skikkelig salt. Det samme med toro sin indisk tandoori kyllinggryte, den smakte så sykt salt at jeg ikke klarte å spise den opp. 

Anonymkode: 6b3c2...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg lager av ferdigretter er Giovanni Rana ravioli. Den med soppfyll er feks bra. Men du må jo lage noe sausaktig til, feks brunet smør med salvie og sitron, og revet parmesan.

Selv spiser jeg ofte restemat fra fryseren når jeg er alene hjemme. Evt ting som kan lages på stekebrett med folie i ovnen, feks gode pølser eller en bit fersk fiskefilet og noen passende grønnsaker til det ene eller andre. Ingen oppvask, og alt lager seg selv mens man gjør noe annet.

Anonymkode: 25745...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan spise er kjøttkakene eller kjøttbollene fra fjorland.

Anonymkode: 9bd6f...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Bali kyllinggryte og havregrøt og byggrynsgrøt. Prøvde en fra Salina? og den var tørr. Rema her har ofte datovarer til 50% så da tester jeg ut diverse. Må si at f.eks. Bali kyllinggryte blir 2 middager for meg siden jeg alltid spiser rundstykke til.

Anonymkode: 3c77e...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes stroganoffen til Fjordland er god. Og risgrøten til både Fjorland og Toro er gode.  Hvis du har Kiwi i nærheten har de et merke som heter Fersk & Ferdig, der har jeg smakt Chili con carne, og den synes jeg faktisk var ganske god. 

Fjordlands frank biffgryte er helt ok. litt tynn saus da.

Høres ut som jeg spise mye ferdigmat :ler: Men jeg gjorde det i en periode da jeg flyttet og kun hadde en kjele tilgjengelig :ler: 

Anonymkode: 248d8...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastarettene til "Ferskt og ferdig" er veldig gode. Kjøttbollene smaker godt, og ikke salt som fjordland/toro sine.

Anonymkode: b7f39...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en del ferdigmat når mannen min er på jobbreise, siden han er kokken i huset og jeg sjelden gidder å lage mat til bare meg.  Mine favoritter:

  • Fersk & ferdig lasagne
  • Fjordland kjøttkaker (versjonen i skål med kålstuing eller den lille porsjonen med gulrøtter til)
  • Fjordland svenske kjøttboller
  • John & Manfred kjøttboller i tomatsaus med pasta
  • John & Manfred pasta bolognese med penne
  • Thai Cube Panang Curry

En annen lettvinn middag er Finus Pytt i panne.  En halv pose med et speilegg på toppen og et par skiver godt brød eller et rundstykke er en grei middag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker veldig godt vegetaralternativene til Fiks Ferdig. Lasagne, indisk gryte og meksikansk gryte!

Anonymkode: 62146...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De asiatiske frossenrettene i forkantet boks er veldig gode, fjordland sin grøt, ferdigpizza, vårruller, pai og fersk og ferdig sin chilli con carne. 

Anonymkode: c0c0b...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeelt enig i at frossenrettene er mye bedre enn kjølevarene.

Laget Findus sin pasta og kylling, hadde i en boks hermetiske tomater og salt/pepper. Middag for 2 voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...