Gå til innhold

Hva liker du å spise når du er forkjølet/har influensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har enn så lenge luktesans og smakssans :fnise: Men sliter med å ha lyst til å spise. 

Anonymkode: 97aa6...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ristet brød med smør sammen med rikelige mengder te med honning. Det var alltid det jeg fikk da jeg var syk som barn, og som voksen har jeg oppdaget hvor lettspist dette faktisk er selv med vond hals.

Nudler med et sammenvispet egg kokt i suppa. Dette er veldig lett å lage, og gir litt avveksling fra brødet.

Anonymkode: 10ee3...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er godt med loff med smør (eller smør og ost) og varm soppsuppe

Anonymkode: b46be...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buljongsuppe! Slurper i meg kopp etter kopp når jeg er syk. Drikker det aldri ellers.

Anonymkode: 194c4...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ca 95% av måltidene fra bunnen av, men de få gangene jeg er syk...... Når det blir vondt å svelge så er Toro sine Rett i koppen det beste jeg vet, helst med en pose xtra krutonger :P Kan lett sluke 4-5 på rad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel ikke matlyst. Men ofte står en av disse eller flere på menyen. Grønnsaksuppe, fruktsuppe, chili, druer, grønne epler, salte skruer, saltstenger, fint brød med smør og lignende. Liker å drikke urte-te, sitron-te eller varm melk med honning, eplejuice og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Forkjølet og tett i nesen: Sterkt krydret mat som f.eks. bacalao med futt i

Forkjølet og vondt i halsen: "Myk" mat, f.eks. fiskeboller i hvit saus, dampede grønnsaker, fiskegrateng

Influensa: Ingenting. Eier ikke matlyst, og ser heller ikke poeng i å tvinge i meg næring så lenge væskeinntaket er i orden. 

Forkjølelse og/eller influensa: Drikker mye varm sitron/lime/appelsin med honning og fersk ingefær, av og til også mynte hvis jeg har det til rådighet. I tillegg bruker jeg en kinesisk urtete som visstnok skal hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsaksbuljong med makaroni i. Buljongen åpner halsen og makaronien sklir ned av seg selv. 

Anonymkode: 0b1f3...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JeSuisLouise

Er det bare jeg som blir utrolig sulten når jeg er forkjølet? Selv om jeg har høy feber så blir jeg stort sett alltid veldig sulten. Får lyst på usunn mat, type pizza og sånt. Hvis jeg har vondt for å svelge går det i smoothie og grønnsakssuppe. Blir helt vilt godtesjuk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann med masse isbiter hvis jeg har vondt i halsen. Går ellers i forskjellig oppskåret frukt og kanskje litt saltkjeks.
Har hørt at man ikke bør innta så masse varmt ved halsbetennelse, da det hjelper til med at bakteriene trives.

Anonymkode: 4aefa...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...