Gå til innhold

Julegave til svigermor med snevre interesser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenger julegavehjelp. Svigermor er en dame som trives best hjemme. Hun har ingen interesser annet en klær og smykker. De siste årene har hun fått øredobber, pynteskjerf og lignende som hun liker. Men jeg begynner å gå litt til for ideer nå. 

Hun drikker ikke, så en god vin utgår, hun er ikke særlig glad i "fancy" mat så slike kurver med div julepålegg utgår, hun holder ikke på med håndarbeid og hun er superkresen på sminke så jeg aner ikke hva jeg kunne kjøpt av det. Helsen er i tillegg dårlig, så friluftsting er ikke vits. 

Hun er ellers ei varm og omtenksom dame som elsker barnebarna sine. Hun har allerede fått både kalender med bilder og bilder i ramme av dem, så det utgår liksom også 😅

Så, er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 8c853...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk billetservice om det kommer en god revy el.l i området der dere bor, kanskje det hadde falt i smak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bestemme deg for å være litt ekstra hverdagssnill med henne en ekstra gang pr. mnd det neste året? Ta henne med på en liten biltur en søndag, lage noe spiselig å ta med på besøk til henne eller bare spørre om hun trenger å få handlet noe en fredag? En blomsterbukett en helt vanlig ukedag hvor ingenting spesielt skal feires? Kommer jo litt an på hvordan hun er og hva sags forhold dere to har. Noen fotpleiere kommer hjem til folk og steller føttene deres der. Ansiktsmassasje? Det er mye som kan gjøres, men...det kommer litt an på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke mannen din hjelpe deg? Noen generelle tips kan være gavekort på klær, gode kasseroller og stekepanner, DVD-spiller med noen gamle klassikere (evt. en apple-tv, om hun er litt teknisk av seg, og kjøper filmer igjennom itunes), lerretbilder av barna. Kan ikke mannen din hjelpe deg? Vil tro han kjenner moren sin litt bedre enn oss i alle fall? Noen generelle tips kan være gavekort på klær, gode kasseroller og stekepanner, DVD-spiller med noen gamle klassikere (evt. en apple-tv, om hun er litt teknisk av seg, og kjøper filmer igjennom itunes), lerretbilder av barna. 

Anonymkode: 1a019...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tenger julegavehjelp. Svigermor er en dame som trives best hjemme. Hun har ingen interesser annet en klær og smykker. De siste årene har hun fått øredobber, pynteskjerf og lignende som hun liker. Men jeg begynner å gå litt til for ideer nå. 

Hun drikker ikke, så en god vin utgår, hun er ikke særlig glad i "fancy" mat så slike kurver med div julepålegg utgår, hun holder ikke på med håndarbeid og hun er superkresen på sminke så jeg aner ikke hva jeg kunne kjøpt av det. Helsen er i tillegg dårlig, så friluftsting er ikke vits. 

Hun er ellers ei varm og omtenksom dame som elsker barnebarna sine. Hun har allerede fått både kalender med bilder og bilder i ramme av dem, så det utgår liksom også 😅

Så, er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 8c853...e6c

Får man noen gang nok klær og smykker? Hva med gavekort på hudpleie/massasje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har levd en stund har som regel nok ting. Opplevelser kan være bedre å få da. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gi et abbonement på et magasin/blad?


Selv ønsker jeg meg alltid Billy :fnise: og er så heldig å få et år med det bladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke partneren din noen idé? 

Kanskje du kan prøve å finne ut om det er noe hun trenger. F.eks. Noe på kjøkkenet, hvor ting ofte blir slitt etter hvert. Pledd, sengetøy.. sminkespeil, sminkebørster og andre sminkesaker som ikke egentlig er sminke. Gavekort kan jo gå an, på spa, sminkebutikk, klesbutikk, eller bare på et kjøpesenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste tenker nok at de ikke kan få nok smykker, men svigermor har nokk til å klare seg til hun dør og enda litt til(vi snakker bæreposer :ler: ) Hun leser lite, spa kan jeg glemme for hun kler ikke av seg forran noen, men gavekort på negler, fotpleie eller noe lignende kan være en idé. At jeg ikke har tenkt på det!

Og ja, jeg kunne fått mannen min til å fikse dette, men han tenker ikke og kommer til å haste innom alt av butikker på lille julaften hvis ikke jeg drar han med meg før og har en plan. Nå elsker jeg å planlegge julegaver, så det går helt fint at jeg tar meg av den biten :) Tusen takk for alle tips!

Anonymkode: 8c853...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et fint gavekort hvor dere inviterer henne med ut på restaurant, teaterbilletter, abonnement på ukeblad, kryssordblad, Vi over 60 eller lignende, et pledd, fotobok med bilder av henne og barna fra de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På ‎16‎.‎10‎.‎2017 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Jeg tenger julegavehjelp. Svigermor er en dame som trives best hjemme. Hun har ingen interesser annet en klær og smykker. De siste årene har hun fått øredobber, pynteskjerf og lignende som hun liker. Men jeg begynner å gå litt til for ideer nå. 

Hun drikker ikke, så en god vin utgår, hun er ikke særlig glad i "fancy" mat så slike kurver med div julepålegg utgår, hun holder ikke på med håndarbeid og hun er superkresen på sminke så jeg aner ikke hva jeg kunne kjøpt av det. Helsen er i tillegg dårlig, så friluftsting er ikke vits. 

Hun er ellers ei varm og omtenksom dame som elsker barnebarna sine. Hun har allerede fått både kalender med bilder og bilder i ramme av dem, så det utgår liksom også 😅

Så, er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 8c853...e6c

Hei, 

Tenkte på gavekort jeg også. Enten på en opplevelse, massasje / velvære, kino og lignende. 

Selv har jeg kjøpt et skikkelig ullpledd til svigermor og skal gi dette sammen med en god matolje og sjokolade :) 

Samler din svigermor på noe service eller noe annet som du kunne kjøpt noe i?

 

Anonymkode: b4fda...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...