Gå til innhold

Overvektige i tettsittende kjoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om overvektige som bruker tettsittende kjoler? Jeg bruker størrelse L i klær. Har funnet en fin kjole men den er tettsittende. Aldri gått med tettsittende kjoler før, da jeg alltid har tenkt at folk vil se rart på meg om jeg går med det. Jeg har mage (ikke sånn valke-mage, men ser nokså oppblåst ut), brede hofter og mindre midje, men ingen valker som henger. Hva tenker dere om overvektige som går i tettsittende kjoler? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig synes det ser ut som når man prøver å stappe så mye boss som mulig i en søppelsekk, det tyter ut og ser rett og slett jævelig ut.

På den andre side så burde du gå i de klærne du selv ønsker og drite i meningen til sånne som meg. (såfremt du ikke skal på date, eller noe slikt, da er det kanskje greit å tenke hva den andre parten vil tenke)

Anonymkode: bb769...dc4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler deg fin i det og komfortable i det, go for it.

Personlig ikke noe jeg og valkene mine ville valgt. Dog ser jeg noen som går med tettsittende klær og lurer på hvordan de får de til å se fint ut. For skjer ikke med meg og min kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er valkene og det at det buler ut steder som ser ille ut? Om man ikke har valker da, men bare er generelt stor, vil dere da tenke at det er stygt med en tettsittende kjole? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er valkene og det at det buler ut steder som ser ille ut? Om man ikke har valker da, men bare er generelt stor, vil dere da tenke at det er stygt med en tettsittende kjole? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Kjør på :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjolen er sydd for din fasong og størrelse, kan det være flott. Hvis det derimot ser ut som om du har stappet deg oppi en kjole som er for liten, ser det ikke bra ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan overvektige gå med tettsittende kjoler. Derimot er for små kjoler et stort nei-nei! Det er lite flatterende når man stapper seg inn i en kjole som er for liten. Det gjelder forsovidt alle vektgrupper... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over hva du har under. Hvis du unngår trusekanter og for små bh-er syns jeg godt det kan være fint hvis kjolen passer. 

Men jeg har sett mange med for små kjoler, og med altfor trangt undertøy - ikke pent. 

Men det eneste som teller er at du føler deg vel. :)

Anonymkode: 36eb9...be9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en kjole som passer så du ikke ser "stappet" ut som noen skriver over her,  det er ikke en look som er fin på slanke heller så det har ikke noe med størrelse å gjøre.  Jeg syns at folk i alle størrelser skal få lov til å gå i det de føler seg vakre i, hvorfor skal en  kropp gjemmes bort bare fordi den har en bestemt størrelse??   Stopp "fatshamingen"!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjolen sitter bra (som flere nevner er det en vesentlig forskjell på tettsittende og for liten), og du bærer den med god holdning -> tut og kjør.

Det er alltid et pluss med folk som kler seg bra, uavhengig vekt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om overvektige som bruker tettsittende kjoler? Jeg bruker størrelse L i klær. Har funnet en fin kjole men den er tettsittende. Aldri gått med tettsittende kjoler før, da jeg alltid har tenkt at folk vil se rart på meg om jeg går med det. Jeg har mage (ikke sånn valke-mage, men ser nokså oppblåst ut), brede hofter og mindre midje, men ingen valker som henger. Hva tenker dere om overvektige som går i tettsittende kjoler? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Hvis du bruker str L er du vel ikke spesielt mye overvektig. Så slik du fremstiller det høres det ut som om du kan bruke hold in-undertøy under den tettsittende kjolen. Tenker at hvis du føler deg bra i denne kjolen og utstråler tilfredshet så vil andre også synes at du ser bra ut med den kjolen! 

Anonymkode: c405f...ea8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om overvektige som bruker tettsittende kjoler? Jeg bruker størrelse L i klær. Har funnet en fin kjole men den er tettsittende. Aldri gått med tettsittende kjoler før, da jeg alltid har tenkt at folk vil se rart på meg om jeg går med det. Jeg har mage (ikke sånn valke-mage, men ser nokså oppblåst ut), brede hofter og mindre midje, men ingen valker som henger. Hva tenker dere om overvektige som går i tettsittende kjoler? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Jeg syns at det rett og slett deilig - sånn på generell basis.

Forøvrig vil jeg si at uansett hvordan kroppen til en person ser ut, om man er tynn, overvektig eller normalvektig, så kan man kle seg på en måte som ikke er flatterende - man kan selvfølgelig også gjøre det motsatte.

Det er ingenting i veien for at store kvinner ikke kan gå med tettsittende kjoler. Vis formene du har, du vet selv om du velger en kjole som passer for deg. Ikke tenk at du skal kle deg for alle andre. 

NB. De aller flotteste kvinnene jeg vet om er kvinner med en del kilo "for mye" - de går også med tettsittende klær.

Kjør på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer ikke. Folk som er litt stor er nå det enten de går i super-sekkete eller inntilsittende klær og det er koselig at folk pynter seg. 

Anonymkode: 0d58c...7d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Det kan være utrolig fint - uavhengig av vekt - så lenge den klemmer på de rette stedene og sitter ordentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om overvektige som bruker tettsittende kjoler? Jeg bruker størrelse L i klær. Har funnet en fin kjole men den er tettsittende. Aldri gått med tettsittende kjoler før, da jeg alltid har tenkt at folk vil se rart på meg om jeg går med det. Jeg har mage (ikke sånn valke-mage, men ser nokså oppblåst ut), brede hofter og mindre midje, men ingen valker som henger. Hva tenker dere om overvektige som går i tettsittende kjoler? 

Anonymkode: b9e8b...a71

Hvis noen er overvektig så er det ikke så fint med kjempe trang kjole. Det finnes jo mye fint som ikke er tettsittende, eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint, altfor mange som nok føler seg litt store kler seg i telt som bare gir dem 10 kilo mer og skjuler at de i det hele tatt har en midje. Ofte er det mer flatterende for kroppsformen med noe mer tettsittende :)

Et pluss at den er i god stoffkvalitet og selvsagt at den sitter bra, sånne altfor trange, kjipe polyesterkjoler kan få selv slanke til å se ut som en stappa pølse fordi man ser enhver trusekant og den aller minste antydning til BH-valke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at overvektige går med tettsittende kjoler vil da ikke si at kjolen sitter som et pølseskinn. Så lenge kjolen har et pent snitt og stoff av god kvalitet blir resultatet ofte fint. Man må imidlertid være litt kritisk på hva man kler og hva man ikke kler, men dette gjelder jo alle uavhengig av kroppstype. 

Anonymkode: 1aa5e...58d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..ei venninne kommenterte ihvertfal til meg en gang, om en kvinne i baren, at hun ikke synes det er fint å gå med tettsittende klær når man er så kraftig. Vi er begge tynne...

Anonymkode: 5a93f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...