Gå til innhold

Vape innendørs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vaping innendørs noen negative konsekvenser på huset, vegger og interiør? Tenker på fukt.. farger f.eks nikotin? etc..

Anonymkode: b70ce...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at huset tar skade av at du sitter å raper inne. Om du må stille spørsmål om det høres det ut som et problem du burde spørre legen om. Er ikke vanlig p rape så mye at man bekymrer seg for huset.

Anonymkode: 7937c...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det eneste er at det kan komme et lite belegg på vinduer. Dette kommer av PG-en som er i vapen. (Samme middel som brukes for at iskrem skal holdes myk, og hudkremer etc). Ser det godt i bilen min, der det blir kortere vei til ruta :P 

Jeg vaper innendørs og har gjort det i flere år :) 

Anonymkode: 6711f...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vaping innendørs noen negative konsekvenser på huset, vegger og interiør? Tenker på fukt.. farger f.eks nikotin? etc..

Anonymkode: b70ce...2df

Hva er å vape?

Anonymkode: 9c7ef...461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales ikke å bruke e sigarett innendørs pga nikotinen. Nikotinen er like skadelig for både hus og folk enten du røyker sigarett etter bruker e sigg. 

Faktisk bør man notere seg at det ikke er tillatt å bruke e sigg på noen steder hvor det er et røykeforbud. 

Så du bør fortsette med å gå utendørs for å røyke. Ingen utleiere vil ha nikotinlukt i leilighetene sine. Uansett om det kommer fra sigarett eller e sigg. 

Kan forresten legge til at naboen røkte e sigg inne. Konsekvensen var at det luktet nikotin både hos meg og han. I tillegg kom det stadig brune flekker av dampen fra esiggen inn til min leilighet via ventilasjonsanlegget. Det tok måneder å bli kvitt flekker og lukt. Naboen måtte legge ut en pen sum til eier av leiligheten som erstatning for oppussingen som ble en tvingende nødvendighet for å kunne leie ut igjen.

Så med mindre du bor i en enebolig alene så ville jeg unngått å røyke inne uansett.

Jeg hadde hvertfall unngått det som fy med tanke på det jeg har erfart.

Anonymkode: 8c975...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

På 17.10.2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Det anbefales ikke å bruke e sigarett innendørs pga nikotinen. Nikotinen er like skadelig for både hus og folk enten du røyker sigarett etter bruker e sigg. 

Faktisk bør man notere seg at det ikke er tillatt å bruke e sigg på noen steder hvor det er et røykeforbud. 

Så du bør fortsette med å gå utendørs for å røyke. Ingen utleiere vil ha nikotinlukt i leilighetene sine. Uansett om det kommer fra sigarett eller e sigg. 

Kan forresten legge til at naboen røkte e sigg inne. Konsekvensen var at det luktet nikotin både hos meg og han. I tillegg kom det stadig brune flekker av dampen fra esiggen inn til min leilighet via ventilasjonsanlegget. Det tok måneder å bli kvitt flekker og lukt. Naboen måtte legge ut en pen sum til eier av leiligheten som erstatning for oppussingen som ble en tvingende nødvendighet for å kunne leie ut igjen.

Så med mindre du bor i en enebolig alene så ville jeg unngått å røyke inne uansett.

Jeg hadde hvertfall unngått det som fy med tanke på det jeg har erfart.

Anonymkode: 8c975...0d9

Jeg røyker e-sigg uten nikotin, så da går det vel bra?

Anonymkode: f8d87...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Det anbefales ikke å bruke e sigarett innendørs pga nikotinen. Nikotinen er like skadelig for både hus og folk enten du røyker sigarett etter bruker e sigg. 

Faktisk bør man notere seg at det ikke er tillatt å bruke e sigg på noen steder hvor det er et røykeforbud. 

Så du bør fortsette med å gå utendørs for å røyke. Ingen utleiere vil ha nikotinlukt i leilighetene sine. Uansett om det kommer fra sigarett eller e sigg. 

Kan forresten legge til at naboen røkte e sigg inne. Konsekvensen var at det luktet nikotin både hos meg og han. I tillegg kom det stadig brune flekker av dampen fra esiggen inn til min leilighet via ventilasjonsanlegget. Det tok måneder å bli kvitt flekker og lukt. Naboen måtte legge ut en pen sum til eier av leiligheten som erstatning for oppussingen som ble en tvingende nødvendighet for å kunne leie ut igjen.

Så med mindre du bor i en enebolig alene så ville jeg unngått å røyke inne uansett.

Jeg hadde hvertfall unngått det som fy med tanke på det jeg har erfart.

Anonymkode: 8c975...0d9

Jeg tviler på din erfaring. I ulike større grupper på nett så er det belegg på vindusruter i vinterhalvåret som er det største problemet. E-juice lukter. Ulikt i forhold til hvilke aromaer du damper. Noen kan plages av lukta. Mange damper også nikotinfritt.

Anonymkode: edd53...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...